حال و هوای ماه رمضان در مساجد «مادرید» اسپانیا

مساجد مادرید اسپانیا در ماه رمضان شاهد حضور چشمگیر مسلمانان به ویژه مراکشی‌ها است که برای انجام اعمال عبادی و افطاری دور هم جمع می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: مساجد و مراکز اسلامی در مادرید و حومه آن، شاهد حال و هوای خاصی در طول روزهای ماه مبارک رمضان هستند، روزه داران برای اقامه نماز به مساجد می روند و حال و هوای خاصی در مساجد حکم فرماست.

در همین راستا، اتحادیه مساجد اسپانیا در آستانه ماه مبارک رمضان در مادرید، هیئتی متشکل از ۲۸ امام جماعت را دعوت می کند و آنان را برای  سخنرانی در بسیاری از مساجد و اماکن مذهبی اسپانیا در طول ماه مبارک آماده می کند.

ماه رمضان تنها لحظه کنار هم بودن و چیدن سفره‌های لذیذ نیست، بلکه مکان معنوی و عبادت برای مسلمانان در مساجد نیز است.

پیش از غروب در ماه رمضان، مساجد مادرید و مرکز فرهنگی اسلامی مادرید مملو از جمعیت می شود و برای اقامه نماز و شرکت در افطاری به مساجد می روند.

در شهرهای کوچک منطقه مادرید که بیشترین تعداد اعضای جامعه مراکشی در آن ساکن هستند، ، فضای مساجد شبیه ماه رمضان در مراکش است.

جامعه مسلمانان با پایبندی به ریشه‌ها و سنت‌های خود، تمام تلاش خود را برای حضور در مساجد می کنند.

محمد خرشیش، مسئول مرکز فرهنگی اسلامی مادرید، گفت: ما برای هر کسی که به مسجد ما می‌آید وعده‌های افطاری ارائه می‌کنیم.

وی افزود: با حفظ این سنت‌ها، هدف اصلی ما تقویت وابستگی مراکشی‌های اسپانیا به ریشه‌های خود، القای فضیلت ماه مبارک رمضان و آگاهی بخشیدن به اهمیت معنوی این ماه پربرکت و فواید آن است.

افطاری های گروهی علاوه بر سایر فعالیت های سازماندهی شده توسط این مرکز، برای اعضای جامعه مراکشی به طور خاص و مسلمانان به طور کلی، از جمله آموزش زبان عربی و آموزه های اسلام است.

مسجد النور در یکی از شهرهای کوچک مادرید نیز از جمله مساجدی است که هر روز افطار جمعی می دهد.

طالب العالمی، سرپرست این مسجد که مدرسه ای برای آموزش زبان عربی دارد، تاکید کرد: ما به لطف سخاوت خیرین و تعهد داوطلبان، مشتاقیم این آیین را حفظ کنیم.

بازدیدکنندگان از این مسجد در بیانیه‌ای تاکید کردند: این مسجد علاوه بر کارکردهای خود به عنوان عبادتگاه، نقش اجتماعی نیز ایفا می‌کند و خود را به عنوان فضایی برای آشنایی، جایی برای همبستگی به ویژه در روز جمعه و دیگر ماه ها تبدیل می کند.

کد خبر 1756269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha