چاپ ۱۰۰۰۰۰ نسخه قرآن در کویت در پاسخ به قرآن‌سوزی

رئیس سابق مرکز هنرهای اسلامی کویت گفت: در کویت صدهزار نسخه قرآن در پاسخ به قرآن سوزی چاپ کردیم.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی قرآن، نشست تبیین جایگاه قرآن کریم در جهان عربی معاصر شب گذشته (سه شنبه)در بخش بین‌الملل سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. فرید عبدالرحیم فولاد علی رئیس سابق مرکز هنرهای اسلامی کویت، احمد حسن ابوشریف خوشنویس از عربستان و علی حیدر الحسانی خوشنویس و پژوهشگر هنرهای اسلامی از حاضران این نشست بودند. فولاد علی در این نشست گفت: سال‌های سال و شاید صده‌هاست که در کویت معلمین قرآن به فرزندان کویتی قرآن آموزش می‌دهند. وزارت قرآن و امور اسلامی کویت متولی اصلی آموزش قرآن در کویت است.

این رئیس سابق مرکز هنرهای اسلامی کویت شرح داد: جایزه بین‌المللی قرآن در کویت در حوزه‌های تجوید و حفظ، مبالغ هنگفتی دارد؛ اما در شأن حافظان قرآن نیست.

وی افزود: دارالقرآن‌های بسیاری در کویت داریم که دولت کویت آن‌ها را پوشش می‌دهد. ما مؤسسات قرآنی بسیاری داریم که بحث آموزش قرآن را دنبال می‌کنند. همچنین مرکزی داریم که قرآن را باز زبان‌های مختلف برای مردم کویت و دیگر مردمان جهان ترجمه می‌کند.

فولاد علی اظهار داشت: مؤسسه پیشرفته مطالعات قرآنی در کویت را داریم که دایرة المعارف قرآن را کار کردند. نخستین دایرة المعارف خوشنویسان کویت را چاپ کردند. برای خدمت به قرآن در حوزه‌های گوناگون هیأت‌های نخبگانی نیز داریم. برای روشندلان هم مؤسسات قرآنی در نظر گرفتیم تا قرآن را بیاموزند.

رئیس سابق مرکز هنرهای اسلامی کویت افزود: پشتیبانی مادی و معنوی از حافظین هم از کارهایی است که در کویت انجام می‌دهیم. مجلس بین‌المللی هنرهای اسلامی در کویت عهده‌دار پشتیبانی از هنر خوشنویسی در این کشور است.

وی اذغان کرد: امیر کویت هماهنگ کردند تا خودشان ریاست مسابقه بزرگ قرآنی را بر عهده داشته باشند.

فولاد علی گفت: در کویت صدهزار نسخه قرآن در پاسخ به قرآن سوزی چاپ کردیم. یک جایزه مردمی با مبلغ بسیار بالایی در حوزه قرآن در نظر گرفتند که مردم به صورت خودجوش از این مسابقات حمایت می‌کنند. تعدد جوایز قرآنی از سوی مردم برای پشتیبانی از معلمین قرآن است.

رئیس سابق مرکز هنرهای اسلامی کویت بیلن کرد: مرکز چاپ قرآن و کتب قرآنی هم داریم. شبکه قرآنی را نیز تشکیل دادیم که در این شبکه از هنرمندان کویت و هنرمندان دیگر جهان اسلام برای امور قرآن از صفر تا صدش استفاده می‌کنند.

وی درباره خوشنویسی قرآن هم شرح داد: از مدارس آموزش خوشنویسی را داریم تا سطح دانشگاه و همچنین علاقه‌مندان خارج از مدارس و دانشگاه‌ها در مؤسسات خصوصی آموزش خوشنویسی را دنبال می‌کنند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1756291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha