پرداخت الکترونیکی زکات فطره از نظر شرعی اشکالی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر معرفی روش های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم گفت: هزینه کرد زکات فطره در امور محرومین ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در جلسه شورای زکات استان با تاکید بر اهمیت زکات فطره اظهار داشت: باید ستادهای ساماندهی زکات فطره در شهرستان ها و بخش های استان با محوریت ائمه جمعه و بر اساس ضوابط موجود تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر توجیه موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری که در امر جمع آوری زکات فطره فعال هستند، افزود: لازم است نسبت به جانمایی صحیح صنادیق جمع آوری زکات فطره و تذکرات قانونی نسبت به تخلفات احتمالی اقدام شود.

رئیس شورای زکات استان ضمن تاکید بر امنیت صندوق های زکات فطره گفت: برای تمام عاملان زکات فطره کارت شناسایی صادر شود و محوریت جمع آوری زکات نیز مصلی های سطح استان باشد.

وی ادامه داد: گزارش عملکرد مصارف زکوات و کفارات سال های گذشته به مردم ارایه شود و نسبت به مساله زکات فطره تبیین صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی زکات فطره از نظر شرعی اشکالی ندارد، گفت: برنامه ریزی لازم برای معرفی روش های نوین جهت پرداخت الکترونیکی زکات فطره و کفارات صورت گیرد که با همکاری دستگاه های ذیربط زیرساخت های آن فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مبلغان دینی برای تبلیغ و تبیین پرداخت زکات فطره گفت: زکات فطره جمع آوری شده در امور محرومین هزینه شود.

کد خبر 1756305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha