حوزه های علمیه محل تربیت طلابی توانمند، انقلابی و مهذب هستند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: حوزه های علمیه محل تربیت طلابی توانمند، انقلابی و مهذب هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی و کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان مرکزی، ضمن اهمیت تبلیغ دینی و جایگاه ویژه روحانیت در جامعه امروزی، گفت: حوزه های علمیه می بایست طلاب انقلابی، مهذب، متدین و عاشق تبلیغ اسلام و مبانی دینی و طبق آرمان های امام (ره) و شهدا تربیت کنند تا بتوانند باعث برکات و ثمرات بسیاری در جوامع باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: حوزه علمیه قم نمونه و الگوی خوبی برای حوزه های سراسر کشور در تربیت طلاب توانمند و انقلابی و مهذب می باشد. 

وی بر قناعت و دوری از اسراف تاکید کرد و ادامه داد: مسئله مهم دیگر قناعت و صرفه جویی و ترویج آن در جامعه می باشد که طلاب علوم دینی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

این مقام ارشد استان اضافه کرد: اگر قناعت و صرفه جویی در زندگی امروزی جریان بیشتری پیدا کند بدون شک شاهد خیلی از مشکلات نخواهیم بود.

امام جمعه اراک کم آبی را یکی از مشکلاتی جوامع دانست و ادامه داد: این مشکلی است که همیشه جهان با آن روبرو است و همین مشکل با مصرف درست و دقیق و عدم اسراف قابل حل می باشد. 

آیت الله دری نجف آبادی نکته مهم دیگر را استقلال کشور و عدم وابستگی به بیگانگان دانست و اظهار داشت: خدا را شکر در این مهم پیشرفت های بسیاری به خصوص در صنایع دفاعی داریم اما نیاز است این زمینه ها توسعه یابند برای مثال نیاز است در صنعت گوشی سازی نیز همت و تلاش شود تا از واردات گوشی های کشورهای دیگر دوری شود و از تولیدات داخلی استفاده گردد.

کد خبر 1756316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha