خوش بینی به آمریکا با جنایت غزه جمع نمی‌شود

خاتمی با تشریح جنایات اسراییل در غزه و شریک بودن آمریکا در این جنایات، خوش بینی به آمریکا در دهه های اخیر را یادآور شد و بر رها نکردن آرمان شهدا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، سید مسعود خاتمی امروز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان گلپایگان که در گلزار شهدای گلپایگان برگزار شد، با اشاره به شعار سال گذشته گفت: دولت با همه تلاش خود، نتوانست تورم را مهار کند و مردم هنوز زیر فشار معیشت هستند و تلاش های دولت بر سر سفره مردم ننشست.

نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با یاد آوری اینکه مساله معیشت به چند وزارتخانه مربوط است، بیان کرد: محسوس نبودن تلاش های دولت بر سر سفره مردم، به دلایل اجرا نشدن برنامه ها به صورت کامل و مناسب نبودن انجام وظایف توسط ستاد تنظیم بازار در سطح کشور است.

وی مسکن و اجاره بها را از مهم ترین مشکلات مردم برشمرد و ادامه داد: وزارت مسکن و شهرسازی سازی ساخت بیش از دو میلیون واحد مسکن را آغاز کرده و یک میلیون زمین را درحال واگذاری است، اما دولت قانون مالیات بر خانه های خالی را اجرا نکرد تا بتواند بخشی از مشکل مسکن حل کند.

خاتمی از خوب اجرا نشدن طرح کالابرگ الکترونیکی گلایه کرد و افزود: قیمت گوشت و مرغ ارتباط چندانی با ارز و تحریم ندارد و وزارت جهاد کشاورزی باید بتواند قیمت گذاری ها کنترل کند و دولت تلاش کرد قدرت خرید مردم را بالا ببرد ولی نتوانست به خوبی انجام دهد.

خوش بینی به آمریکا با جنایت غزه جمع نمی شود

منتخب مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند واردات خودرو، حتی برای کمیسیون صنعت، ابهام دارد و مافیایی اجازه نمی دهد قیمت خودرو تعدیل شود، گفت: موافقت کلی برای حضور دانشگاه فرهنگیان با توجه به سابقه حضور آن در این شهرستان گرفته شده است و به زودی برای تامین نیازهای گلپایگان و منطقه در شهرستان گلپایگان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به حمله اسرائیل به غزه و جنایات بیشمار که حمایت آمریکا را دارد، تبیین کرد: اسرائیل و آمریکا ماهیت شان را در ماه های اخیر نشان دادند و امام خمینی(ره) نیز با شناخت ماهیت آمریکا، به مبارزه علیه رژیم شاه پرداخت و کسانی در دهه های اخیر تلاش کردند با خوش‌بینی به آمریکا، به این کشور نزدیک شوند.

خاتمی با بیان اینکه تکلیف در برابر جنایت های آمریکا و اسرائیل، تاکید کرد: مسلمان نباید فریب خوش‌بینی ها را بخورد و نباید از تفکری با حمایت خون شهدا را رها کند و به دامان استکبار و جنایت هایش برود و اگر در محلی اجازه داده نمی شود شعار ها به مرحله عمل برسد باید شک کرد و آرمان ها را محکم گرفت.

خوش بینی به آمریکا با جنایت غزه جمع نمی‌شود

مشارکت مردمی با رفع موانع تولید امکان دارد

در ادامه حجت الاسلام محمد تقی کرامتی با بیان اینکه ستون فقرات عقلانیت اسلامی، مدیریت حق و عقلانیت مادی و سکولار براساس نفع و ضرر مادی است، گفت: مصالح امت اسلامی و اسلام مورد توجه قرار گیرد و صلح نامه امام حسن (ع) به نفع جامعه اسلامی و تقویت مسلمانان بود و معاویه در آن نفعی نداشت.

امام جمعه گلپایگان با تاکید براینکه جامعه اسلامی باید به طرفی برود که خدا در آن برجسته شود و تمام تصمیم ها در ساحت های گوناگون بر همین اساس باشد، یاد آوری کرد: هرکس یا جامعه ای که در چهارچوب و اهتمام عبودیت خدا باشد، خدا و هستی برای آنها می شود.

وی با یادآوری اینکه تولید و تقویت آن، سالها مورد حمایت و تاکید مقام معظم رهبری است، تبیین کرد: دولت برای افزایش مشارکت مردمی در سرعت یافتن تولید، باید تسهیلات مناسب فراهم کند و موانعی که تولیدکننده را پشیمان می کند، رفع نماید قانون به نفع مردم و تولید خم کند.

به پیوستار رسانه ای و فرهنگی توجه شود

در ادامه محمدرضا عسگریان با تاکید بر حمایت از جذب سرمایه گذاری، بر اهمیت توجه به پیوستارهای فرهنگی رسانه ای در سرمایه ها خواستار شد و گفت: دستگاه های مرتبط با کار فرهنگی، در سال ۱۴۰۳، تلاش مضاعف کنند زیرا آسیب های اجتماعی وجود دارد که برای برطرف کردن آن باید تلاش کرد و مردم قضاوت خوبی در این باره انجام نمی دهند.

فرماندار گلپایگان، ابر پروژه دولت در سال جاری تقویت و افزایش روحیه امید به انقلاب و دستاوردهای آن ذکر کرد و افزود: شعار سال را تنها در سر برگه های کاری قرار ندهید و میزان رضایتمندی در ادارات و تکریم ارباب رجوع را افزایش دهید و گرفتار حاشیه ها نشوید و به پیوستار رسانه ای توجه کنید.

در ادامه  مصطفی قانونی با اشاره به توزیع ۱۰ هزار بروشور گردشگری در اماکن گردشگری و زیارتگاه ها در ایام نوروز، از استقرار تیم های هلال احمر در سطح اماکن گردشگری تشکر کرد و گفت: مهم ترین چالش سطح شهرستان در مورد گردشگری، تعریف نشدن ایستگاه امنیت سلامت برای دو شهرستان گلپایگان و خوانسار است./

کد خبر 1756333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha