کمک ۸۵۰ میلیون ریالی خیر آبرسان به روستای خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: خیر نیک اندیش برای تامین آب پایدار با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون ریال در امر آبرسانی به این روستا مشارکت داشته است.

رضا نعیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: روستاهای زورتانلو، بی بهره، خسرویه از جمله مناطقی است که با همیاری خیرین از نعمت آب پایدار بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات آبرسانی به روستای حسن مست بااجرای ۵۰۰ متر خط انتقال و ۲هزار متر شبکه توزیع آب در حال اجرا است.

علیپور عنوان کرد: شرکت آبفای استان با کمک خیرین آبرسان می تواند گام مثبتی در جهت محرومیت زدایی و آبرسانی به مناطق روستایی بردارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، بیان کرد: با ورود افراد خیر به حوزه تامین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستاهای محروم رفع خواهد شد و با توجه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیرین آبرسان از جمله معافیت مالیاتی، تولید کنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنایع می توانند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای محروم مشارکت کنند.

نعیمی با بیان اینکه برای رفع تنش آبی از ظرفیت نیکوکاران و خیران نیز استفاده می کنیم، بیان کرد: از ظرفیت خیران برای آبرسانی به ۳۵ روستا استفاده می شود که علاوه بر این تعداد در حال انعقاد برای استفاده از ظرفیت خیران در ۱۱۴ روستا نیز هستیم.

به گفته وی تقریبا ۹۶درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

کد خبر 1756365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha