ورود ۳۲۹ گردشگر خارجی به گیلان

جهانی از ورود ۳۲۹گردشگر خارجی به گیلان خبرداد و گفت: این گردشگران دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی و هلندی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود یک میلیون و ۹۰ هزار خودرو وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ورود حدود ۵ میلیون مسافر به این استان خبر داد گفت: این تعداد مسافر و گردشگر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از طریق مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شده است.

جهانی از ثبت اقامت حدود ۷ میلیون ۹۰۰ هزار نفر _ شب در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۸۰.۲۹ درصد تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان پُر شده است.

وی همچنین از ورود ۳۲۹ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد تصریح کرد: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی و هلندی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از بازدید ۴۵۱ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری در این استان اشاره  و خاطر نشان  کرد: حاصل بازدیدهای نظارتی در گیلان ۲۶۶ بازدید عادی، ۱۱۲ مورد تشویق، ۶۶ مورد تذکر و ۷ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

جهانی از بازدید ۵۴۰ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان پرداخت و اظهارکرد: این آمارها افزایش ۴.۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

کد خبر 1756377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha