اختصاص بودجه برای مرمت مسجد سید اصفهان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار شبستان اصفهان با حضور با تشریح فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، به برخی از اقدامات شهرداری اصفهان در راستای حفظ و مرمت آثار تاریخی در شهر اشاره کرد و گفت: مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی اصفهان افزود: تحقیقات و مطالعاتی در این خصوص انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا مرمت‌ این آثار در دستور کار قرار گیرد.

محققیان با تاکید بر اینکه مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای را برای این کار اختصاص داده است، اما حفظ و مرمت بناهای تاریخی با مالکان آن است. با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

کد خبر 1756420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha