دولت سیزدهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم راسخ دارد

طالبی به عزم راسخ و ویژه دولت سیزدهم بر موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا می تواند جهش تولید را به صورت جدی به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۹ فروردین) در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه پدیده مهلک و شوم قاچاق در کشور و خراسان جنوبی دامن گیر است، اظهار کرد: باید از ورود کالای قاچاق به استان و خروج قاچاقی کالا از استان پیشگیری کنیم تا مشکلات و تبعات بعدی آن به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر موضوع برخورد با کالای قاچاق تاکید دارند، گفت: همچنین مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید در این خصوص برنامه ریزی لازم برای بستن منافذ قاچاق کالا در ورودی و خروجی ها صورت گیرد و برای آن راهکارهای لازم پیدا شود تا از قاچاق کالا پیشگیری شده و قاچاق به حداقل برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به عوارض شوم ناشی از قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: در ورودی ها و خروجی های رسمی کشور گمرک مستقر است و حقوق و عوارض دولتی را می گیرد اما در موضوع قاچاق این صورت نمی گیرد و بدون پرداخت حقوق دولت کالا خارج و یا وارد می شود که این بخشی از تبعات اقتصادی قاچاق کالا است.

طالبی برهم خوردن تعادل بازار عرضه و تقاضا را از دیگر عوارض قاچاق کالا دانست و گفت: سودآوری و فساد مالی، مختل شدن تولید و صنایع کشور و کارخانه ها، به هم ریختن بازار با اشباع کالای قاچاق، عدم مدیریت صحیح دولت بر مدیریت اقتصادی و تهدید سلامت و بهداشت مردم از دیگر عوارض خسران آفرین کالاهای قاچار است.

وی به عوارض استفاده از لوازم بهداشتی و آرایشی و البسه تاریخ گذشته و قاچاق اشاره کرد که اینها تهدیدی برای مردم هستند و ادامه داد: متاسفانه در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت نگرفته است تا مردم از عوارض و تهدیدهای بهداشتی کالای قاچاق باخبر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تعامل بین دستگاهی در مقابله با قاچاق کالا و ارز بسیار موثر است چراکه یک دستگاه به تنهایی نمی تواند با این امر مهم مبارزه کند، گفت: تعاملات بین دستگاهی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با هدف حل مشکل و فراتر از قانون باید باشد.

طالبی به عزم راسخ و ویژه دولت بر موضوع مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور تاکید زیادی بر موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم بسیار ویژه و راسخی دولت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد، بارها رئیس جمهوربر مقابله با کالای قاچاق تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و که قاچاق کالا می تواند تولید را به صورت جدی به خطر بیندازد.

طالبی گفت: چنانچه کالای قاچاق به راحتی بتواند وارد بشود و در بازار عرضه گردد، جهش تولید که مورد تاکید رهبری و حاکمیت و مسئولان است در سایه این پدیده شوم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1756423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha