برگزاری کرسی تلاوت قرآن در موزه ملایر

همزمان با ایام نوروز و بهار قرآن با حضور علاقمندان به کتاب وحی و جمعی از مسئولان به همت اداره تبلیغات اسلامی ملایر کرسی تلاوت قرآن در محل موزه تاریخ و فرهنگ ملایر، (موزه لطفعلیان) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، امروز پنج شنبه نهم فروردین ماه با حضور علاقمندان به کتاب وحی و جمعی از مسئولان به همت اداره تبلیغات اسلامی ملایر کرسی تلاوت قرآن در محل موزه تاریخ و فرهنگ ملایر، (موزه لطفعلیان) برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله رستمی در این رویداد قرآنی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است گفت: قرآن کتاب هدایتگر و راه روشن برای همه ما است و ما به باید تکلیف خود را نسبت به این کتاب آسمانی بدانیم.

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در موزه ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه دین را تکلیف و تکلف نبینیم و دین را برنامه زندگی  خود قرار دهیم تا شیرینی احکام و دین برایمان احساس شود افزود: ماه رمضان ماه آزمودن ما است چرا که  سختی ها و روزه داری انسان را مقاوم تر می کند.

وی اضافه کرد:  قرآن برنامه زندگی است ولی اکثرا ما بحث تقدس آن را فقط می بینیم قرآن را باید بخوانیم و بفهمیم  و حفظش کنیم.

رستمی با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه ها به عنوان یک طرح سراسری اجرای این طرح را بسیار تاثیر گذار برشمرد و گفت: این طرح در سطح شهرستان ملایر نیز در حال اجرا است و در حال حاضر خانه های قرآن، موسسات قرآنی و مساجد با برنامه های مختلف این طرح را برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و کودکان دارند.

در ادامه  صد و بیست و یکمین کرسی تلاوت  قرآن  شهرستان ملایر توسط سعید پیرحیاتی از قاریان برجسته شهرستان ملایر برای حاضران برگزار و نماز ظهر و عصر در مکان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر برگزار شد.

گفتنی است: موزه تاریخ و فرهنگ ملایر در عمارت تاریخی لطفعلیان و مصدقی واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی، کوچه شهید شهبازی قراردارد.

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در موزه ملایر

موزه ملایر حدود چهار هزار متر وسعت دارد در دو طبقه ساخته شده تزیئنات معماری شامل آجر کاری، سقف طاق ضربی، درهای ارسی و سقف لمبه کوبی طبقه دوم است که روزانه مورد بازدید صدها نفر گردشگر است.

این موزه شامل چهار بخش است بخش مردم شناسی، باستان شناسی، اسناد و صنایع دستی است، بخش مردم شناسی شامل سبک زندگی و آداب پخت شیره، بخش باستان شناسی با نمایش اشیا باستانی بدست آمده از تپه پری، نوشیجان، پاتپه و...، بخش اسناد شامل حدود هشتاد سند دوره معاصر و  بخش صنایع دستی است که  که هنر های دستی ملایردر آن به نمایش گذاشته شده است

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در موزه ملایر

کد خبر 1756461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha