۶۵ پروژه‌ در حوزه بازآفرینی شهری خراسان جنوبی به اتمام می‌رسد

مودی گفت: اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۶۵ پروژه تحویل شده و مابقی در دست اجراست.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، میرمحمد مودی امروز ظهر (۸ اردیبهشت) در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی ۹ شهر شامل بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، نهبندان، سرایان، خوسف، گزیک و قهستان دارای محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری هستند که ۳۳ درصد ساکنان شهرهای استان در این محدوده‌ها زندگی می‌کنند.

وی افزود: اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۶۵ پروژه تحویل شده و مابقی در دست اجراست.

صدور پروانه برای  ۱۱۰۰ واحد در بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده، گفت: در همین راستا به لحاظ تشویق ساکنان این محلات، دولت سیزدهم به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا مالکان واقع در محلات هدف (طرح کلید به کلید) منزل مسکونی فرسوده و غیر قابل سکونت خود را به شرکت بازآفرینی شهری ایران، به قیمت کارشناسی روز تحویل دهند و در عوض آن کلید یک واحد آپارتمان یا یک قطعه زمین مسکونی در مناطق خوب شهر به قیمت کارشناسی روز و با ۴۰ درصد تخفیف برای نوسازی و احداث تحویل بگیرند.

مودی در ادامه بیان کرد: از طرفی اراضی واگذار شده به دولت در محلات هدف به کاربری‌های مورد نیاز یا بازگشایی معابر موجود تعلق خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر از ساکنین مناطق هدف بازآفرینی شهری استان برای نوسازی مسکن خود پروانه ساختمانی دریافت کردند.

کد خبر 1760685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha