بیش از ۵۰۰ نمازخانه در مدارس استان اصفهان احداث شد

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ نمازخانه در مدارس این استان طی سال های اخیر احداث شده و با توزیع فرش و امکانات صوتی برای اقامه نماز دانش آموزان شده تجهیز است.

«مهدی نم نبات» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به وضعیت نمازخانه مدارس این استان اشاره کرد و اظهار داشت: با بیش از ۵۰۰ نمازخانه جدید که به فضاهای آموزشی مدارس استان اصفهان افزوده شده بیش از ۵۰ درصد از مدارس این استان دارای امکانات حداقلی نمازخانه است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: توزیع فرش سجاده ای در مدارس توسط اداره کل نوسازی و اداره کل آموزش و پرورش با مشارکت خیرین باعث زیباسازی و یکپارچگی در نمازخانه ها می شود.

وی ادامه داد: خیرین در نمازخانه سازی و تجهیز آن با مدارس همکاری دارند و همچنین این محیط های فرهنگی به صورت چند منظوره برای جشن ها نیز مورد استفده قرار می گیرد.

نم نبات با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در مدارس مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ روحانی و طلبه برای اقامه نماز جماعت مدارس با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

وی به جذب نیرو طلب حوزه های علمیه در همکاری با مدارس تحت عنوان طرح امین، گفت: ۱۱۰۰ نفر نیز در این قالب همکاری دارند و اقامه نماز جماعت صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه ترویج اقامه نماز جز برنامه های مدارس است، خاطرنشان کرد: زنگ فضیلت یکی از این طرح ها بوده که دانش‌ آموزان با همراهی معلمان خود در نماز جماعت شرکت می کنند.

وی ادامه داد: آموزش ضمن خدمت با موضوع نماز و جذب نسل جدید به این فریضه برای معلمان و مدیران برگزار شده و همواره سعی بر توانمندسازی مربیان پرورشی و تیم اجرایی مدرسه برای توسعه فرهنگ نماز قرار گرفته است.

نم نبات یادآورشد: شرکت در نماز جمعه، نماز جماعت مساجد و همچنین ارتباط با کانون های فرهنگی و هنری در این راستا انجام می شود.

کد خبر 1756467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha