امروز جمهوری اسلامی به پایگاه ولایت، امامت، توحید، دین شناسی، قرآن شناسی و معنویت تبدیل شده است

حجت الاسلام میثم تارم با مجاهدت مجاهدان، ایثار شهیدان و بصیرت مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی به پایگاه ولایت، امامت، توحید، دین شناسی، قرآن شناسی، فضیلت، معنویت و به تعبیر سردار دلها به حرم اهل بیت (ع) تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۰ فروردین ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت امام علی (ع)، گفت: آخرین سخنان و وصایای بزرگان عصاره وجودشان، خلاصه عقیده، اعتقاد و آنچه که باعث هدایت و رهگشای دیگران است، می باشد همه سخنان و کلام آن حضرت برای امت اسلامی درس و عبرت است اما باید در آخرین سخنانش بیشتر تامل کنیم.


امام جمعه جیرفت با بیان اینکه اولین سفارش حضرت علی (ع) به رعایت تقوا است، ابراز کرد: تقوا بدین معنا است که انسان از واجبات و دستورات الهی پیروی کند و از سرزنش سرزنش کنندگان و ملامت ملامت کنندگان نترسد امر و دستور و حکم خدا را بر هر امری مقدم دارد و از محرمات اجتناب کند.


وی با یادآوری این مطلب که در حکومت مختصر امام علی (ع) درس ها و عبرت های فراوانی برای همه مردم اعم از خواص و غیر خواص در همه زمان ها است، اظهار کرد: درس هایی که ما باید از حوادث تلخ دوران حکومت امیرالمومنین علی (ع) بگیریم این است که ما معیار حق و باطل را به خوبی بشناسیم زیرا کسی که در رکاب امیرالمومنین (ع) است دچار شک و شبهه نمی شود.


حجت الاسلام تارم بیان کرد: امام علی (ع) فرمود؛ حق را بشناس و سپس حق را معیار قرار دهد هر کس که بر گرد این حق می چرخد حق است و هر کس از این حق فاصله بگیرد باطل است.


خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) علی (ع) را معیار حق معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: حق با علی و حق با علی است کسی که در جبهه علی (ع) است نباید دچار شک و تردید شود.


وی با اشاره به اینکه خدا به ما این حکومت اسلامی را عنایت کرده باید شکرگذار باشیم، عنوان کرد: در آستانه ۱۲ فروردین ماه سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم که در این روز مردم با بصیرت به این نظام مقدس رای دادند و مردم همواره حافظ و نگهبان این نظام بوده اند.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: با مجاهدت مجاهدان، ایثار شهیدان و بصیرت مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی به پایگاه ولایت، امامت، توحید، دین شناسی، قرآن شناسی، فضیلت، معنویت و به تعبیر سردار دلها به حرم اهل بیت (ع) تبدیل شده است.


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: ما در این زمان با تشخیص حق و کسب تقوا باید مراقب باشیم تا شیاطین و وسوسه گران ما را از مسیر امامت، حقانیت حضرات معصومین (ع) و ولایت که بالاترین نعمت الهی است، خارج نکنند.  


وی عنوان کرد: امروز امام خامنه ای (مدظله العالی) نائب امام عصر (عج) و شاگرد صالح و شایسته حضرت روح الله، معیار این حق و باطل است پس مراقب باشیم راه را گم نکنیم.


حجت الاسلام تارم با بیان اینکه ۱۳ فروردین امسال مصادف با شهادت امیرالمومنین علی (ع) است، ابراز کرد: این که برخی می گویند ۱۳ نحس است و ۱۳ نوروز اگر در خانه بمانیم نحس است این سخنان خرافه ای بیش نیستند.


خطیب جمعه جیرفت با اشاره به اینکه ۱۳ کلمه ای مقدس است، اظهار کرد: ۱۳ رجب میلاد فرخنده امام علی (ع) است پس ۱۳ نحس نیست.


وی عنوان کرد: ۱۳ نوروز در خانه ماندن نحس نیست مخصوصا امسال که در ایام ماه رمضان و مصادف با شهادت امام علی (ع) است پس باید مراقب باشیم تا حرمت ماه رمضان و آن حضرت را حفظ کنیم.


حجت الاسلام تارم بیان کرد: در نوروز امسال متاسفانه به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد افزایش آمار تصادفات و فوتی های ناشی از این حوادث تلخ هستیم.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: برخی با بی احتیاطی نه تنها جان خود را به خطر می اندازند بلکه در این ایام فرخنده نوروز خیلی ها را داغدار می کنند بنابراین از سفرهای غیر ضروری مخصوصا در ۱۳ فروردین که شهادت مولای امیرالمومنین علی (ع) بپرهیزید.


وی با بیان اینکه شب های قدر بهترین شب ها و اوج ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: شب قدر نه تنها شب نزول قرآن صامت است بلکه بسیاری از کتاب های آسمانی از جمله تورات، انجیل و زبور در این شب نازل شده اند.


حجت الاسلام ابراز کرد: علاوه بر این که شب قدر شب نزول قرآن صامت است شب قرآن ناطق هم هست بنابراین در این شب قرآن تلاوت کنیم و با قرآن این کتاب زندگی بیشتر مانوس شویم.


خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه اهل بیت (ع) ترجمان قرآن صامت هستند، خاطرنشان کرد: همبستگی ولایت با قرآن کریم و شب قدر باید مورد توجه ما باشد و در شب های قدر بسیار زیاد به یاد حجت امام عصر (عج) باشیم و برای سلامتی و تعجیل در امر فرج دعا کنیم.

کد خبر 1756574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha