اشعار شاعران کرد زبان در فضای شهری اکران می‌شود

درخشی گفت:بمناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین حضرت علی علی (ع)، اشعار شاعران کرد زبان در فضای شهری اکران می‌شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ایمان درخشی با اشاره به موضوع فضا سازی شهری همواره برای شهروندان دارای اهمیت بوده است، گفت:اتاق فکری در سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه برای برنامه ریزی این موضوع مهم تشکیل شده است.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه افزود: در این اتاق فکر، براساس مناسبت های ملی مذهبی و رویدادهای مختلف، برنامه ریزی های جهت فضا سازی شهری صورت می‌گیرد و پس از اتخاذ تصمیم، طرح نهایی ازسوی سازمان فرهنگی چاپ و توسط همکاران سازمان سیما منظر در سطح شهر نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه ریزی ها و اجرای آن باعث شده که شهروندان و همچنین مسولین ارشد استان رضایت کاملی از فضا سازی شهری داشته باشند که جا دارد از حمایت های این عزیزان تقدیر کرد.

درخشی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر دو بازوی فضا سازی شهری اند، گفت: همکاران سازمان سیما منظر همکاری بسیار خوبی برای این امر داشته اند و بصورت شبانه روزی پای کار اند.

وی ادامه داد: اکنون باتوجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، در این اتاق فکر تصمیم بر آن شد که از اشعار شاعران کرد زبان در فضا سازی شهری برای این ایام استفاده شود که حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نسبت به جمع آوری اشعار اقدام و سپس کار طراحی و چاپ از سوی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه صورت گرفت و تا پایان امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه در سطح شهر اکران خواهند شد.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه ۲۵ شعر از ۲۵ شاعر کرمانشاهی در این فضا سازی شهری استفاده شده است گفت: استفاده از این اشعار علاوه بر فضا سازی شهری، دارای یک پیام هویتی است چراکه هنرمندان و مردم کرمانشاه از دیرباز بر اهل بیت علیهم السلام ارادت ویژه ای داشته اند و از قدیم‌الایام کرمانشاه را به دروازه عتبات عالیات می‌شناسند.

کد خبر 1756578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha