بازدید ۳ میلیون نفر از نمایشگاه‌های قرآن کریم در سراسر کشور

دکتر اسماعیلی با اشاره به استقبال بی نظیر از نمایشگاه‌های قرآن کریم در سراسر کشور، از آمار بازدید ۳ میلیون نفر مردم از این نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: از ۲۸ کشور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و نهمین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بابیان اینکه به برکت انقلاب و مکتب رهایی بخش امام خمینی( ره ) در محضر قرآن کریم هستیم گفت: امام (ره) با لبیک به آیات قرآن کار نهضت بزرگ انقلاب را آغاز کردند و شاید هیچ فرد قرآنی و مسلمان این روزهای باشکوه را برای حوزه قرآنی پیش بینی نمی کرد. امروز در ادامه این مسیر باشکوه رهبر انقلاب با هدایت کشتی انقلاب با تمسک به قرآن این مسیر را تکامل دادند و علارغم  تمام مشکلات این مسیر را با قوت ادامه دادند.

اسماعیلی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در سازمان ملل یادآور شد: کدام نظریه پردازی تحلیل می کرد که رئیس جمهور مکتبی در صحنه سازمان ملل، قرآن کریم را بر سر دست بگیرد و از هدایت‌های قرآن کریم سخن بگوید و غرب و تمام تمدن وحشی و مادی را با قرآن استیضاح کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه امسال نمایشگاه قرآن کریم در اول فروردین افتتاح و آغاز بکار کرد افزود: نمایشگاه قرآن امسال در ۳۰ استان در ماه مبارک رمضان برگزار شد و آخرین آمار از حضور و بازدید ۳ میلیون نفر از این نمایشگاه را نشان می دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن جلوه های زیبایی از قرآن را به نمایش گذاشته است اظهار کرد: استقبال مردم از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن نشان دهنده علاقه مندی مردم به حفظ پوشش اسلامی است. بخش غزه نیز امسال شکوه بسیاری داشت و از ۲۸ کشور در این نمایشگاه حضور یافتند و نشست و گفت و گوهای اسلامی با حضور اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی برگزار شد و ۱۰۰ عنوان کتاب از اندیشمندان غیرمسلمان رونمایی شد و ۷ کار جدید به همراه این کتب به بازار عرضه شد. 

وی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های مختلف، مصلی تبدیل به محفل حضور خانواده‌ها شده است گفت: خانواده‌ در فرهنگ اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است و مزیت این فرهنگ در اتکا به خانواده است در حالیکه تمدن رغیب اضمحلال خانواده را هدف خود قرار داده است اما ما محکم بر روی کانون خانواده ایستاده ایم. در سال گذشته برنامه های متنوعی از جشنواره تا پژوهش به خانواده اختصاص داشت و جشنواره های دیگری با مشارکت دانشگاه‌های معتبر در کشور در طی سال برگزار می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه توجه به نهج‌البلاغه مورد اهتمام جدی قرار گرفته است اظهار داشت: ما انجمن خادمان نهج‌البلاغه و صحفیه سجادیه را راه اندازی کردیم و ۱۲ هزار نفر از خادمان قرآن عضو صندوق هنر شدند و از مزایای این صندوق چون بیمه و مسکن برخودار شده اند.

وی ادامه داد: در آخرین روزهای سال جلسه شورای برنامه ریزی توسعه فعالیت های قرآن برگزار شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد و روح جدیدی به فعالیت‌های قرآنی کشور تزریق کرد.

وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری برنامه های جذاب قرآنی مانند محفل و اجتماع امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی یادآور شد: طرح آیه های قرآنی، ۶ میلیون مخاطب دارد و استقبال بی نظیر مردم از جلو های بی نظیر قرآن نشان‌دهنده محبت، عاطفه آنها به قرآن کریم است و خوشحالیم که دولت اهتمام خود را بر موضوع قرآن قرار داده و آثار زیادی از پویانمایی و کتاب تنها گوشه کوچکی از اقدامات قرآنی است.

بازدید ۳ میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم شبیر فیروزیان؛ رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و معاون قرآن و عترت وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه قرآن کریم بزرگترین رویداد و برنامه قرآنی کشور است و برگزاری این نمایشگاه در ۳۱ استان نشان‌دهنده اهتمام جمهوری اسلامی به امر قرآن است.

فیروزیان افزود: اکثر بخش‌های این نمایشگاه توسط گروه‌های مردمی اداره می شود و استقبال مردم از نمایشگاه بی نظیر است. در ماه رمضان شاهد برگزاری محفل امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی بودیم که استقبال بی نظیر مردم از این مراسم نشان دهنده  دلدادگی مردم به قرآن بود و این امر حاکی از آن است که هر چه قرآن  با جذابیت‌های بیشتری ارائه شود مردم استقبال بیشتری می کنند.

وی گفت: در دولت آقای رئیسی بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی انجمن خادمان قرآنی تعیین تکلیف شد و با حضور ۳۰۰ خادم قرآنی تشکیل جلسه داد و برگزاری این نمایشگاه در ۳۱ استان نشان دهنده  عدالت فرهنگی و قرآنی است.

کد خبر 1756723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha