مساجد در جوامع اسلامی باعث تجمیع و وحدت مسلمانان هستند

عضو مجلس اعلای تانزانیا با اشاره به نقش مساجد در رسیدن به همبستگی و همکاری مسلمانان گفت: حضور مساجد در جوامع اسلامی باعث تجمیع و وحدت مسلمانان حول خانه خداوند می‌شود.

سعید خمیس، عضو مجلس اعلای تانزانیا در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان؛ گفت: در ابتدا ضمن سپاس و تشکر از خداوند متعال و درود و تحیات فراوان بر پیامبر عظیم الشأن اسلام توفیق بزرگی دست داد که در ماه مبارک رمضان به کشور ایران سفر کرده و از نزدیک با دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همت جمهوری اسلامی ایران آشنا شویم.

وی با اشاره به استقبال گرم مردم ایران عنوان کرد: در مدتی که در کشور جمهوری اسلامی ایران حضور داشتم مردم با تمسک به دین مبین اسلام و انجام شعائر دینی و همچنین مهمان نوازی فراوان استقبال کردند.

وی با اشاره به جایگاه مساجد در دین مبین اسلام و همچنین سایر جوامع اسلامی تاکید کرد: حضور مساجد در جوامع اسلامی باعث تجمیع و وحدت مسلمانان حول خانه خداوند می‌شود که در بطن آن ضمن عبادت به سایر مسائل همچون تحقیق و پژوهش و راهکارهای تعاون و وحدت مسلمانان نیز پرداخته می‌شود.

وی افزود: نقش مسجد رسیدن به همبستگی، همکاری است. حقوق، همبستگی، وحدت، ملت اسلامی، از طریق مسجد برقرار می شود، چون همه مسلمانان به مسجد می روند و نقطه جمع شدن، نقطه وحدت و انسجام اسلامی، همین مکان مقدس است.

کد خبر 1756810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha