«بر شانه ‌های اقیانوس»؛ فرصت انس نسل جوان با کلام امیر(ع)

«بر شانه‌های اقیانوس» اثری موجز و مفید برای ارتباط بیشتر نسل جوان با سخنان آسمانی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است که در پنج جلد راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزازی شبستان، کتاب «بر شانه ‌های اقیانوس» نوشته حجت الاسلام علی رهبر، عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در پنج جلد منتشر شده است، حجت الاسلام رهبر این کتاب را به پشتوانه تدریس چهل ساله نهج البلاغه برای دانشجویان با شرحی ادیبانه برای مخاطبان جوان به نگارش درآورده است، اثری موجز و مفید برای ارتباط بیشتر نسل نو از سخنان آسمانی امام علی(ع).

حجت الاسلام «علی رهبر»، نویسنده «بر شانه ‌های اقیانوس» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره سیره امام علی(ع) در نهج البلاغه اظهار کرد: امام علی( ع) در  کلام ۱۴۹ نهج البلاغه در بستر شهادت وصیت‌ها و اندرزهایی را بیان کردند که ره‌توشه همه سالکان طریقت است. این کلام در صفحه ۱۳۳ جلد دوم کتاب «بر شانه ‌های اقیانوس»  آمده است.

وی ادامه داد:  امام علی (ع) در این کلام می فرمایند: ای مردم هر فرد در حال فرار با چیزی ملاقات می‌کند که از آن می‌گریزد اجل پایان راه نفس آدم نیست گریز از آن روبرو شدن با آن است چقدر روزها را پس و پیش کردم که ژرفای پیچیده مرگ را بکاوم اما خداوند فقط پنهان ماندن آن  را اراده کرد هیهات! ما کجا و فهم آن کجا! این آگاهی در خزائن حق پنهان است اما وصیت من این است درباره خداوند هرگز به او شرک نورزید و اما درباره محمد (ص) سنت او را تباه نکنید این دو پایه را برپا داشته، این دو چراغ را فروزان نگه دارید مادامی که از حقیقت فاصله نگیرید دیگر مذمتی متوجه شما نخواهد شد هر کدام از شما به اندازه قدرتش تکلیف بر عهده دارد به جاهلان تخفیف داده شده است، خدایی بسیار مهربان دینی پایدار و امامی بسیار آگاه دارید من دیروز همراه شما بودم و امروز عبرتی برای شما هستم و فردا جدا شونده از شمایم و خداوند من و شما را بیامرزد اگر جای پایم در این لغزشگاه ثابت بماند از دنیا نروم که همان است‌. یعنی خودم برای ضربه زننده‌ام تصمیم می‌گیرم و اگر گام بلغزد و بمیرم مشکلی نیست،  زیرا مدتی  در سایه شاخه‌های محل وزش بادهایی و زیر سایه ابرهایی بودیم که تکه‌های آن در فضا از هم گسیختند و رد اثرشان در زمین فرسوده شد و من هم رد سایه‌ای بودم چند روزی بدنم همنشین شما بود و به زودی با جثه‌ای تهی روبرو خواهید شد و پس از دوران پویایی سکون یافته و پس از سخن گفتن خاموش شده است از حرکت ایستادن من سکون و فرو افتادن چشمانم و بی‌رمق شدن اندامم باید اندرزگوی شما باشد.

کد خبر 1756825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha