برپایی سفره‌های بهشتی از افطار تا سحر

موج وحدت‌آفرینی در کلاس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به گونه ای است که  علاوه بر برپایی سفره های بهشتی از افطار تا سحر، آموزش احکام، اصلاح قرائت نماز و جزء خوانی قرآن کریم را روزانه در ماه مبارک رمضان برگزار می کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، نوشین کریمی


شمیم دل نواز ماه مبارک رمضان به سومین روز از لیالی قدر رسیده است، انگار همین چند روز پیش بود که با غبارروبی مساجد به استقبال ماه مهمانی خدا آمده بودیم.  

 اینکه تا کنون چقدر بهره گرفته ام و چقدر استغاثه کرده ایم و چقدر بخشیده شدیم در دفتر اعمال ما ثبت و محفوظ است اما، نباید یادمان برود که دست‌های کریمانه ما می‌تواند در طول سال گره‌گشای بسیاری از نیازمندان و مستمندان باشد و احکام و اداب مسلمانی را بیشتر عمل کرد و آموخت.  

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار هیات ها، انجمن ها و خانه های تک تک ما که ارزش کارهای فرهنگی و معنوی را قدر می دانیم و ماه مبارک رمضان را فرصتی برای اندوخته بیشتر عاقبت بخیری خود در نظر میگیریم، طرح‌ها و برنامه‌های متنوع ای را برای اعضای کانون و خانواده‌ها در محلات برگزار می کنند.

برپایی سفره‌های بهشتی از افطار تا سحر

ایران فلاح_ مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) و گرامیداشت لیالی قدر اظهار کرد: هر ساله در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و دهه تکریم مساجد به همت اصحاب مساجد و همکاری کانون‌ فرهنگی هنری، پایگاه‌ مقاومت بسیج مستقر در مسجد به غبار روبی و عطر افشانی خانه خدا اقدام کرده تا مهیای میزبانی مومنان و روزه داران باشیم.  

وی با بیان اینکه، همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی به همت کانون‌ فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) اجرا می شود گفت: قرآن محور وحدت همه ما است و تلاش می کنیم زیر سایه کلام الهی، موج وحدت‌آفرینی را در بین خود و اعضای کانون ایجاد کنیم.

فلاح در ادامه با بیان اینکه، در زمان افطار سفره بهشتی در خانه خدا پهن است افزود: علاوه بر سفره افطاری که درشب میلاد امام حسن(ع) برگزار شد در ایام لیالی قدر سفره کریمانه افطار و سحر نیز برای عموم پهن است.

وی تصریح کرد: کسانی در کار جهادی همیشه ثابت قدم هستند و زحمت تدارکات پذیرایی افطار را می کشند و مهمان ویژه یکی از روزها فلاح زاده_ فرمانده حوزه سه شهری خواهران بود که قدم بر چشم ما گذاشتند.  

فلاح با اشاره به اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام تهامی_ امام جماعت مسجد در این ایام تصریح کرد: مراسم احیاء شب قدر، قرائت جوشن کبیر و مناجات خوانی و عزاداری با حضور  اهالی مومن و نمازگزاران به همراه صرف افطار در مسجد آقاسیدحسن دارسازی و نیز پذیرائی سحری از حاضرین در مراسم شب شهادت آقا امیرالمونین(ع) انجام شد.  

وی در ادامه ضمن دعوت از مومنین به جزء خوانی و ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ساعاتی قبل از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر گفت: این محفل نورانی از سالیان پیشین همواره با عنایت خدا و به همت کانون فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد جامع آقاسیدحسن دارسازی برقرار است و تمامی بانوان مومن محله اعم از بسیجی، غیربسیجی، عضو کانون و... در این جمع نورانی حضور دارند.

برپایی سفره‌های بهشتی از افطار تا سحر

فلاح ضمن قدردانی از بانوانی که به عنوان قاری در بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کانون فاطمه زهرا(س) قرائت داشتند گفت: اعم برنامه های گروه فرهنگی مسجد جامع و بقعه آقا سید حسن دارسازی در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح با جزء خوانی قرآن، احکام و اصلاح قرائت نماز ویژه خواهران شروع و در ادامه یک ساعت قبل از اذان ظهر با سخنرانی حجت الاسلام تهامی امام جماعت مسجد شروع و به نماز جماعت ظهر و با ختم قرآن ویژه برادران به اتمام میرسد.

وی اذعان کرد: در بخش خواهران هر هفته به قید قرعه به یکی از قاریان جایزه نقدی از سوی مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) اهدا می شود.

فلاح اضافه کرد: همچنین ۲۵ بسته کمک معیشتی و کمک نقدی عیدانه به خانواده های کم بضاعت روستای دارسازی و خناچاه به همت خیرین محترم، شواری اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) اهدا شده است.

برپایی سفره‌های بهشتی از افطار تا سحر

کد خبر 1757087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha