ضیافت افطاری خادمیاران رضوی منطقه هجده در جوار شهدای مدافع حرم

خادمیاران رضوی منطقه هجده در سالروز شهادت شهید مدافع حرم، حسین معز غلامی، باکمک خیرین و بانیان خیر سفره‌ افطار خود را در قطعه ۵۰ گلزار شهدای مدافع حرم، گستراندند. 

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، با توجه به اعلام خبر شهادت بسیجی بااخلاص شهید علی آقابابایی از اهالی منطقه شادآباد منطقه هجده تهران در سوریه، به همت کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه هجده، برنامه دیدار از خانواده شهید اجرا شد.

در این دیدار معنوی که با حضور سیدرضا منصوری پور مقدم جانشین کانون های خدمت رضوی منطقه هجده و نیز تعدادی از  مسئولین عرصه های کانون از جمله ایثار و شهادت، بانوان،  مداحی و تبلیغ دینی همراه بود، خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی با ذکر مداحی و همخوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) از خانواده معظم شهید تکریم و تجلیل کردند.

در ادامه، به توصیه و درخواست مادر معظم شهید علی آقابابایی، روضه حضرت ابوالفضل(ع) توسط مداح اهل بیت کانون خوانده شد و  مراسم معنوی پرچم گردانی انجام گردید.

 شهید علی آقابابایی در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ساختمان کنسولی مجاور سفارت ایران در روز ۱۳ فروردین مصادف با ۲۱ رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 از این شهید سرافراز، سه فرزند (۲ پسر و  یک دختر) به یادگار مانده و گفته می‌شود شهید آقابابایی وصیت کرده است که در روستای اجدادی خود به خاک سپرده شود.

حضور جمعی ازخادمیاران منطقه ١٧، شب قدر درمقبره شهدای ابوذر

جمعی ازخادمیاران منطقه ١٧ درمراسم احیاشب بیست وسوم ماه مبارک رمضان درمقبره شهدای ابوذر حال وهوای امام رضایی جاری کردندومردمی که درحال عبادت و رازونیازبا خدای خود بودند دراین ماه پربرکت بادیدن پرچم امام رضا علیه السلام اشک برچشمهایشان جاری شد.

این مراسم هم در راستای فضیلت شب قدر و در راستای سیره حضرت علی علیه السلام وبه عشق امام رئوف انجام شدوفضیلت هیچیک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست.

وی خاطرنشان کرد: ارزش این شب پرفضیلت را برتر از هزار ماه بیان فرموده و به استفاده بهینه از برکات این لیالی بسیار سفارش شده است.بعد از پشت سر گذاشتن یک سال و زدودن بار گناهانی ندای الهی العفو ، الهی العفو سردادند تا باشد که این ندا در این شب گذشت و بخشش گناهان مورد توجه باری تعالی قرار گیرد.

او ادامه داد : مزار شهدا مکانی بدون آلایش و پیرایه های دنیای مادی است که آدم در مزارشهدا حس می کند که به خدا نزدیکتر است و می تواند بهتر و راحت تر با خدایش حرف بزند.

شهادت بسیجی با اخلاص منطقه هجده در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

 علی آقابابایی از بسیجیان شجاع و ایثارگر منطقه هجده در حمله تروریستی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه به شهادت رسید.

در حادثه تلخ حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان مجاور کنسولگری کشورمان در سوریه، علی آقابابایی  از بسیجیان با اخلاص منطقه هجده و از مستشاران نظامی مستقر در کشور سوریه به شهادت رسید. 

کانون خدمت رضوی منطقه هجده تهران، در پیامی، شهادت علی آقابابایی از مدافعان حرم و بسیجیان مخلص منطقه هجده را در سوریه تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: خبر شهادت شهید علی آقابابایی، فرزندی از مردمان ولایی منطقه هجده تهران در دفاع از حریم اهل بیت(ع) دردی آمیخته با غرور و افتخار را در دلهایمان نهاده است.

در ادامه این پیام آمده است: کانون خدمت رضوی منطقه هجده، شهادت ایشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا( مدظله‌العالی) خانواده معزز و محترمشان و عموم مردم شهیدپرور منطقه هجده تبریک و تسلیت گفته و از درگاه حداوند سبحان برای آن شهید گرانقدر همنشینی با شهدای کربلا و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نماید.

برپایی اجتماع بزرگ علوی با حضور خادمیاران شهرری در جوار مزار شهدای گمنام

حضور خادمیاران کانون ایثار و شهادت در اجتماع بزرگ علوی در جوار مزار شهدای گمنام در فرهنگسرای ولا شهر ری برگزار شد.

 شکرالله حافظی با بیان این خبر گفت:تعدادی از خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرری همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین (ع) در مراسم اجتماع علوی شرکت و به برکت نام امام رئوف از معنویت این مراسم بهره مند شدند.

حافظی افزود: سخنرانی مذهبی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری، مداحی توسط مداح اهل بیت حاج محمدرضا غلامرضازاده و سوگواری و ذکر مصیبت حضرت علی (ع) از برنامه های این مراسم بود.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) یاداور شد: خادمیاران رضوی نیز در کنار عاشقان و عزاداران حضرت علی (ع) به سوگواری پرداختند و به مقام شامخ شهدای گمنام آرمیده در میدان نماز شهرری نیز ادای احترام کردند.

شمیم خوش عطر بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در روستای کمند

همزمان با لیالی قدر و در راستای اجرای طرح  آیین پرچم‌گردانی حرم مطهر رضوی با حضور مسئولین شهرستانی در روستای کمند از توابع شهرستان فیروزکوه برگزار گردید.

 خادمیاران کانون. خدمات رضوی فیروزکوه با پرچم‌گردانی پرچم متبرک حرم‌ مطهر امام رضا علیه‌السلام در میان مردم شریف روستای کمند ، فضای مراسم عزاداری ایام  شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)  را به عطر رضوی معطر کردند و حال و هوای خاصی در این مراسم ایجاد شد.

در این مراسم که با حضور خادمیاران و مسئولین کانون خدمات رضوی، فرمانده نیروی انتظامی جناب سرهنگ شاکری و فرمانده کلانتری مرکزی ، جناب سروان فیضی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ، حجت الاسلام رضوانی به صرف افطار برگزار شد،سخنرانان و مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت پرداختند و مردم روستا نیز نسبت به پرچم متبرک حرم رضوی ابراز ارادت نمودند.در پایان نیز مسیولین کانون خدمات رضوی نسبت به تشریح اقدامات و خدمات این کانون به مردم شریف روستا اقدام لازم را مبذول داشتند.

توزیع افطاری از سوی خادمیاران رضوی در قطعه شهدای بهشت زهرا(س)

مسئول کانون ورزش  خدمت رضوی شهرری از طبخ و توزیع آش دوغ در زمان افطار به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) خبر داد.

  احمد خرمدره با بیان این خبر گفت: با حضور ۱۲ نفر از خادمیاران رضوی و به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) برای ۲۵۰ نفر آش دوغ طبخ و در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) توزیع شد.

خرمدره افزود: خادمیاران با توسل به امام مهربانی ها و به نیت ترویج سنت خداپسندانه افطاری دادن از ساعت ۱۷ تا ۲ بامداد، به مدت ۹ ساعت از روزه داران پذیرایی کردند. 

مسئول کانون ورزش خدمت رضوی شهرستان ری با اشاره به اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای این برنامه با مشارکت خیرین صرف شد، یادآور شد: افطار گشایی از سنت های خوب ماه رمضان است و خادمیاران علاوه بر پذیرایی از روزه داران، نسبت به پرچم گردانی در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) اقدام کردند و حال و هوای معنوی این فضا دوچندان شد.

اهتزاز پرچم سیاه رضوی

همزمان با سالروز شهادت مولی‌الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام پرچم سیاه حرم مطهر رضوی درمیدان بسیج شهرستان ورامین توسط خادمیاران رضوی به اهتزار درآمد .

سیدیدالله حسینی دبیرکانون خدمت رضوی شهرستان ورامین ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام گفت :خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی شهرستان ورامین هم‌نوا با امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) همزمان با سالروز شهادت حضرت علی پرچم سیاه متبرک رضوی را درمیدان‌بسیج ورامین به اهتزاز درآمد.

حسینی افزود : به رسم هرساله همزمان با سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام عاشقان اهل بیت با حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی این شهرستان پرچم سیاه متبرک حرم رضوی را در میدان بسیج به اهتزاز در می آوردند تا از راه دور به ولی نعمت شان حضرت علی علیه‌السلام عرض ارادت و تسلیت شان را اعلام کرده باشند .

وی گفت : این پرچم تا هفتم امام علی علیه السلام درمیدان دراهتزاز است و قبل از عید سعید فطر در آیینی پرچم متبرک تعویض و پرچم سبز به مناسبت عید به اهتزاز درخواهد آمد.

مهرورزی خادمیاران کانون زیارت شهرستان شهریار با معلولان در ماه خدامعلولان جسمی، حرکتی و ذهنی بی سرپرست مقیم مراکزبردیا و نورستان از سنت حسنه نذرقربانی خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی شهرستان شهریاربهره مندشدند.

همچنین  به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام، خادمیاران کانون زیارت دریکی از مراکز نگهداری معلولین تحت نظارت سازمان بهزیستی حضوریافتند و با ذبح دو رآس گوسفند قربانی، گوشت گرم را به صورت بسته بندی با رعایت اصول بهداشتی به مرکزنگهداری معلولین اهداء کردند.

خادمیاران کانون زیارت همچنین به عیادت معلولین جسمی، حرکتی و ذهنی مرکز نگهداری معلولین بردیا و نورستان شتافتند و با اهدای افطاری و متبرکات رضوی با هدف ایجاد نشاط و روحیه از آنان دلجویی کردند.

خادمیارمجیدکلینی معاونت اجتماعی کانون خدمت رضوی شهرستان شهریار ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) گفت: این نوع حرکت ها به نیابت از امام مهربانی ها  تداوم خواهد داشت، امیدوارم با کمک های مومنانه خیران با احیای سنت حسنه نذرقربانی، بتوانیم بخشی از نیازهای محرومان را در این زمینه تآمین کنیم.

ضیافت افطاری خادمیاران رضوی منطقه هجده در جوار شهدای مدافع حرم

خادمیاران رضوی منطقه هجده در سالروز شهادت شهید مدافع حرم، حسین معز غلامی، باکمک خیرین و بانیان خیر سفره‌ افطار خود را در قطعه ۵۰ گلزار شهدای مدافع حرم، گستراندند. 

 خادمیاران کانون‌ خدمت رضوی منطقه هجده در سالروز شهادت شهید مدافع حرم حسین معز غلامی، باکمک خیرین و بانیان خیر، در قطعه ۵۰ گلزار شهدای مدافع حرم، سفره افطاری خود را پهن کرده و از دویست و پنجاه نفر روزه دار پذیرایی کردند.

سید رضا منصوری پور مقدم جانشین کانون خدمت رضوی منطقه هجده ضمن اعلام این خبر گفت:  این سنت حسنه همراه با جز خوانی قرن کریم به همراه پذیرایی شام از روزه‌داران صورت گرفت.

وی ادامه داد: کانون خدمت رضوی منطقه هجده با همت خادمیاران و یاوران رضوی و با همکاری بانیان و خیرین می کوشد تا با ارج نهادن به مقام شهدا و گرامیداشت یاد آنان در میان مردم، در مسیر اهداف آنان قدم بردارد.

جانشین کانون خدمت منطقه هجده در انتها تصریح کرد: هزینه‌های تدارک و تهیه این افطاری که با کمک مردم و خیرین تامین شد حدود بیست میلیون تومان بوده است و گسترش این سنت حسنه از اهداف مورد توجه کانون خدمت رضوی منطقه هجده خواهد بود.

اهدا یک راس گوسفند توسط خیرین به کانون خدمت رضوی منطقه هجده

 در ایام میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام، یک راس گوسفند توسط خیرین به کانون خدمت رضوی منطقه هجده اهدا شد.

سید رضا منصوری پور مقدم با اعلام این خبر افزود: با مشارکت خادمیاران رضوی و خیرین در ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه میلاد کریم اهل بیت(ع)، این گوشت های قربانی میان خانواده نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به کمک خالصانه خیران منطقه و خادمیاران در خدمت رسانی به نیازمندان و بهره مندی از کرامات رضوی بیان کرد: محرومیت زدایی و دستگیری از مستمندان از مهمترین اهداف خادمیاران رضوی است.

وی در ادامه افزود: بخشی از گوشت های قربانی شده جهت اطعام علوی و توزیع غذای گرم میان مخدومان و خانواده های از قبل شناسایی شده تحت پوشش در ایام ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سید رضا منصوری پور مقدم خاطر نشان کرد: جهت انجام این اقدام خداپسندانه مبلغ نود و سه میلیون ریال هزینه گردیده است.

وی در پایان به انجام سنت حسنه قربانی در تمام طول سال با کمک خیران اشاره و عنوان کرد: خادمیاران و یاوران رضوی در منطقه هجده بی وقفه و پرتلاش و به نیابت از امام مهربانی ها به یاری مستمندان و دستگیری از نیازمندان می روند تا در این خدمات رضوی گره از مشکلات نیازمندان باز کنند.

زیارت مجازی حرم امام رضا(ع) در نمایشگاه بین المللی قرآن

تعدادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به زیارت مجازی امام رضا علیه السلام نائل آمدند.

 محمدسعید باقری مسئول کانون هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران گفت: در غرفه ای که توسط آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا شده است، تعدادی از بازدیدکنندگان به زیارت مجازی حرم رضوی نائل آمدند.

وی افزود: این خدمت با عنایت امام رئوف(ع) توسط خادمیاران رضوی منطقه ۲۱ تهران به واسطه در اختیار قرار دادن عینک واقعیت مجازی ارائه شد.

باقری ضمن بیان اینکه زیارت سه بعدی مجازی حرم های اهل بیت علیهم السلام از جمله خدمت هایی است که همواره مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد، گفت:

این کانون همیشه سعی می کند با تهیه و بروزرسانی تصاویر با کیفیت سه بعدی، زیارت مجازی بهتری را به زوار ارائه دهد.

مسئول کانون هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران در پایان گفت: در این خدمت بیش از ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان دلهای خود را روانه صحن و سرای امام رئوف کردند و با زیارت مجازی آن حضرت از راه دور عرض ارادتی به آن آستان مقدس داشتند.

این کانون پیش ازین در مراسم های مختلف منطقه ۲۱ و سطح تهران نیز همواره در تلاش برای روانه کردن دلهای مشتاقان به زیارت امام رضا علیه السلام به وسیله عینک واقعیت مجازی بوده است.

حضور خادمیاران رضوی منطقه سه تهران در برپایی چایخانه امام رضا (ع) در بوستان لاله تهران

خادمیاران منطقه ۳ تهران در چایخانه امام رضا علیه السلام واقع در بوستان لاله تهران میزبان روزه داران در نهمین روز از ماه مبارک رمضان شدند.

 چایخانه امام رضا علیه السلام با عنایت امام رئوف (ع) و به همّت جمعی از کانون های خدمت رضوی توسط خادمیاران و یاوران رضوی مناطق تهران، در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۱/۱ مصادف با شب دهم ماه مبارک رمضان در بوستان لاله تهران برپا شد تا آماده پذیرایی از روزه داران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه سه تهران با حضور پرپنچی؛ مسئول کانون خدمت رضوی منطقه۳ ، در اولین شب از تعطیلات نوروز مصادف با شب دهم ماه مبارک رمضان در محل چایخانه امام رضا (ع) در راستای ارائه خدمت و پویش مهربانی امام رضا(ع) با توزیع بسته های ساده افطار و چای از روزه داران، مسافران نوروزی و مشتاقان آن حضرت پذیرایی کردند.

لازم به ذکر است، همزمان با تعطیلات نوروز و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، خادمیاران رضوی با برپایی چایخانه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همراه با نوای ملکوتی صلوات خاصه، نواهای امام رضایی، و صدای دلنشین نقاره خانه دل های شهروندان و گردشگران پارک لاله را روانه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) کردند.

حضور خادمیاران رضوی منطقه نوزده تهران در برپایی چایخانه امام رضا ع در بوستان لاله تهران

پذیرایی از روزه داران دردهمین روز از ماه مبارک رمضان در چایخانه امام رضا علیه السلام، توسط خادمیاران منطقه ۱۹ در بوستان لاله تهران انجام شد.

 چایخانه امام رضا علیه السلام با عنایت امام رئوف (ع) و به همّت جمعی از کانون های خدمت رضوی توسط خادمیاران و یاوران رضوی مناطق تهران، مصادف با شب دهم ماه مبارک رمضان در بوستان لاله تهران برپا  شده است تا آماده پذیرایی از  روزه داران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.در این چایخانه خادمیاران رضوی در راستای ارائه خدمت و پویش مهربانی امام رضا(ع) با توزیع بسته های ساده افطار و چای از مشتاقان آن حضرت پذیرایی می نمایند.خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران به سرپرستی صادق نوران دبیر منطقه در دومین شب از تعطیلات نوروز مصادف با شب یازدهم ماه مبارک رمضان در محل چایخانه امام رضا ع برپا شده در بوستان لاله حضور پیدا کرده و میزبان پذیرایی از روزه داران و مسافران نوروزی بودند.

لازم به ذکر است، همزمان با تعطیلات نوروز و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، خادمیاران رضوی با برپایی چایخانه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همراه با نوای ملکوتی صلوات خاصه، نواهای امام رضایی، و صدای دلنشین نقاره خانه دل های شهروندان و گردشگران پارک لاله را روانه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) کردند

کد خبر 1757166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha