آمار شهدای غزه به بیش از ۳۳ هزار نفر رسید

آمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۳ هزار و ۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ زخمی رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، وزارت بهداشت در نوار غزه امروز(پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳) اعلام کرد: آمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در یکصد و هشتاد و یکمین روز خود به ۳۳ هزار و ۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ زخمی رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: اشغالگران در طول ۲۴ ساعت گذشته شش کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۶۲ نفر شهید و ۹۱ نفر زخمی به بیمارستان‌های غزه رسیدند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند، به طوری کادر امداد رسانی و دفاع مدنی نتوانسته خود را به آنها برسانند.

دفتر رسانه‌ای در غزه نیز با اعلام افزایش شهدای روزنامه نگار اعلام کرد: تعدادی شهدای روزنامه نگار به ۱۴۰ نفر رسیده است. اشغالگران تلاش می کنند تا روایت فلسطین پنهان بماند و واقعیت محو شود، به همین برای جلوگیری ازرساندن اخبار به افکار عمومی جهان و منطقه دست به کشتن اصحاب رسانه زدند.

از سوی دیگر، آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطین(آنروا) تاکید کرد: ۱۷۶ نفر از کارکنان این آژانس از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه کشته شدند.

این آژانس اعلام کرد: جنگ غزه بیشترین تعداد کارکنان کشته شده این آژانس را نسبت به سایر درگیری‌ها ثبت کرده است.

اشغالگران همچنین سه شنبه گذشته(۱۴ فروردین ۱۴۰۳) یک تیم امدادرسانی وابسته به آشپزخانه مرکزی بین المللی را هدف قرار دادند. اشغالگران خودروی آنها را که آرم سازمانی داشت، هنگام انجام ماموریت برای رساندن غذا به مردم غزه که گرسنگی به سرمی برند، بمباران کردند.

پیکر این کارکنان روز گذشته(چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳) از طریق مرز زمینی رفح و مصر به سازمان ملل تحویل داده شد.

کد خبر 1757329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha