خروش علیه رژیم غاصب صهیونیستی

 تصاویر و ویدئوهایی که از راهپیمایی باشکوه مردمی منتشر شده و دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که روز قدس و راهپیمایی آن از یک ابراز همدردی و حمایت نمادین خارج شده و آزادی فلسطین و قدس شریف به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، اگرچه روز قدس رسم و آیینی باسابقه و جاافتاده برای مسلمانان نه فقط در ایران بلکه در کشورهای مختلف است اما امسال این رسم حال و هوا و فضای متفاوت تری به خود گرفته است؛ جنایات شش ماه اخیر صهیونیست ها در غزه اعم از کودک‌کُشی و کشتار زنان، بیماران، اسراء و مردم بیگناه روز قدس امسال را از رویکرد صرفاً اسلامی خارج کرده و به آن ابعاد انسانی و جهانی بخشیده است.

از این رو، راهپیمایی باشکوه روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم سفاک و جعلی اسرائیل و حامیانش با شعار «روز قدس از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» از ساعاتی قبل در سراسر کشور و با حضور پُرشور و یکپارچه مردم آغاز شد.

همانطور که رهبری معظم انقلاب در دیدار با سران قوا، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در نیمه فروردین ماه بیان کردند، و آنچه که از حضور مردم و شعارها برمی آید، روز قدس امسال خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

اگرچه ۱۰ صبح ساعت آغاز راهپیمایی اعلام شده بود اما قبل از آن مساجد که مبدأ و نقطه آغازین شروع راهپیمایی ها هستند، شاهد حضور پرشور مردمی بودند که با پلاکارد و پارچه نوشته های منقش به شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی منتظرند تا نفرت‌شان از جنایات رژیم جعلی و حامیانش را فریاد کنند.

حضور اقشار مختلف از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و دیدن چهره هایی در میان مردم که شاید در ظاهر به این قشم تجمعات و راهپیمایی ها ارتباط چندانی ندارند، بیش از پیش ثابت می کند که امروز مسئله فلسطین، صرفا دینی مذهبی است بلکه ذره ای آزاداندیشی و انسانیت کافی است تا قلب آدمی در مقابل این همه ظلمی که بر مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین می شود، دردمند و بی‌تابِ حضور و حمایت شود.

از شعارها و پلاکاردهایی که حاضران در راهپیمایی با خود آورده اند، می توان دریافت که بیش از هر چیز جنایات صهیونیست ها علیه کودکان و زنان قلب مردم را جریحه دار کرده است.

از دیگر عواملی که روز قدس امسال را متفاوت تر از سال های قبل کرده و بر حماسه حضور مردم در صحنه افزوده، حمله تروریستی رژیم غاصب اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است که به شهادت هفت تن از مستشاران ایرانی انجامید.

همزمانی مراسم تشییع این شهدای راه قدس با راهپیمایی روز قدس نیز روز قدس امسال را به ویژه برای تهرانی ها که میزبان پیکر مطهر شهید زاهدی هستند، متفاوت کرده و اقشار مختلف را به خیابان ها کشانده است.

به همین مناسبت سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران روز قدس امسال تهران است و پیش از سخنرانی هم‌نوا با مردم در راهپیمایی شرکت کرده است.

خروش علیه رژیم غاصب صهیونیستی

خروش علیه رژیم غاصب صهیونیستی تصاویر و ویدئوهایی که از راهپیمایی باشکوه مردمی منتشر شده و دست به دست می شود، نشان می دهد که روز قدس و راهپیمایی آن از یک ابراز همدردی و حمایت نمادین خارج شده و آزادی فلسطین و قدس شریف به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.

کد خبر 1757448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha