رکورد حضور نمازگزاران شب قدر در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی شکسته شد

مسجد جامع «شیخ زاید» ابوظبی در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان پذیرای تعداد بی سابقه ای از نمازگزاران برای برگزاری مراسم شب قدر بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wam»، مسجد جامع «شیخ زاید» ابوظبی در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان پذیرای تعداد بی سابقه ای از نمازگزاران برای برگزاری مراسم شب قدر بود.

در مجموع ۷۰ هزار برای اقامه نماز در مسجد شیخ زاید حضور پیدا کردند  که ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر نماز تراویح و و ۵۹ هزار و ۹۱ نفر نماز تهجد (نماز شب) را در این مسجد اقامه کردند.

مسجد شیخ زاید ابوظبی همچنین برای ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر افطاری تامین کرد.

تالارها، راهروها و صحن‌های مسجد مملو از نمازگزاران از هر قشری بود و صحنه‌ای از صلح و آرامش را به وجود آورد.

علاوه بر مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی، تعداد زیادی از نمازگزاران در سایر مساجد امارات نیز در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان حضور پیدا کردند.

رکورد حضور نمازگزاران شب قدر در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی شکسته شد

در مسجد جامع شیخ خلیفه در العین تعداد کل نمازگزاران ۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر بود که سه هزار و ۷۳۴ نفر نماز عشا و تراویح را به جای آوردند و ۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر در نماز تهجد شرکت کردند.

در مسجد جامع شیخ زاید در فجیره تعداد کل نمازگزاران ۱۳ هزار و ۶۳۴ نفر بود که دو هزار و ۳۱۸ نفر نماز عشا و تراویح و ۱۱ هزار و ۳۱۶ نفر نماز تهجد داشتند.

مسجد جامع شیخ زاید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند خیل عظیم نمازگزاران را در خود جای دهد و با همکاری ارگان های مختلف دولتی خدمات مختلفی را ارائه کرد که شامل موارد زیر بودند:

-تأمین بیش از ۷۰ خودروی برقی برای انتقال نمازگزاران از پارکینگ ها به تاسیسات مسجد و نمازخانه.

-تأمین بیش از ۵۰ ویلچر.

- فرش کردن صحن مسجد و برپایی نمازخانه های ویژه بانوان

-افزایش تعداد نقاط اطلاعات سیار در سراسر مسجد

-تهیه بطری های آب اضافی

-توزیع بیش از ۳۵۱۵ صندلی راحت برای نمازگزاران در نقاط مختلف مسجد

-تهیه آمبولانس مجهز پزشکی با همکاری اداره دفاع مدنی ابوظبی

رکورد حضور نمازگزاران شب قدر در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی شکسته شد

با پیش بینی تعداد زیاد نمازگزاران، این مرکز با همکاری مسئولان ذیربط امسال یک هزار و ۸۰۰ جای پارک اضافی در نظر گرفت و به این ترتیب تعداد کل پارکینگ ها به هشت هزار و ۳۷۹ رسید.

همچنین با هماهنگی مرکز حمل و نقل یکپارچه، برای کمک به کاهش تراکم ترافیک در جاده های اصلی و فرعی اطراف مسجد و ورودی های آن، سرویس رفت و برگشت بین پارکینگ ها و مسجد را فراهم کرد.

اداره کل ترافیک و گشت‌های پلیس ابوظبی برای اطمینان از روان شدن ترافیک، طرحی جامع را اجرا کرد که تعداد افسران پلیس و گشت‌ها را در اطراف مسجد و ورودی‌های مختلف آن افزایش داد.

کد خبر 1757834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha