نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری در مصلی امام(ره) برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای اقامه خواهد شد، گفت: درهای مصلی برای اقامه نماز عید فطر از اذان صبح گشوده و نماز عید راس ساعت ۸ صبح به امامت ولی امر مسلمین اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران پیش از ظهر امروز ۱۹ فروردین در ستاد نماز جمعه تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نوری، رییس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران با اشاره به اینکه با اعلام روز عید سعید فطر و رویت هلال ماه به استقبال عید فطر خواهیم رفت، گفت: عید سعید فطر در کلام اهل بیت (ع) روز عید، اجتماع امت مسلمین است که بعد از یک ماه بندگی که با تمجید و حمد و سپاس الهی همراه خواهد شد.

وی با اشاره به شعار محوری عید فطر امسال با عنوان عید بندگی و همبستگی گفت: تدابیر مرتبط با برنامه ریزی عید سعید فطر از چند ماه قبل با تشکیل قرارگاه، ساماندهی کمیته ها ذیل هر قرارگاه و برگزاری جلسات متعدد قرارگاهی برگزار شده است و با هم افزایی و همراهی دستگاه ها، نهادها و ارگان های متولی در حوزه های پشتیبانی، فرهنگی، انتظامی و ترافیکی برنامه ریزی شده است.

وی زمان بازگشایی درب های مصلی را از اذان صبح دانست و گفت: آغاز برنامه های جایگاه نماز عید فطر از بعد از ساعت شش صبح برگزار می شود و زمان اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای راس ساعت هشت صبح خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری به تدابیر اجرایی صورت گرفته برای برپایی نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: ۱۳ درب در اضلاع چهارگانه مصلی برای تردد نمازگزاران بازگشایی خواهد شد که این اضلاع چهارگانه شامل درب ۲۱ در ضلع غربی و بزرگراه مدرس، درب ۳ و ۴ در ضلع جنوب و خیابان شهید بهشتی، درب های ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در ضلع شرقی در خیابان قنبرزاده خواهد بود و درب های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ نیز در ضلع شمالی و بزرگراه شهید سلیمانی است.

رییس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران افزود: آغاز سرویس دهی قطارهای شهری (مترو) از ساعت پنج صبح صورت می گیرد و تمام ایستگاه های قطار شهری در اطراف مصلی فعال خواهند بود و کار حمل و نقل و جا به جایی مسافران از ایستگاه های مصلی، شهید بهشتی، میرزای شیرازی، سهروردی و شهید مفتح انجام می شود؛ ضمن اینکه پارکینگ های مصلی نیز که در ضلع شمالی مصلی امام خمینی (ره) هستند برای پارکینگ های تاکسیرانی که در ضلع شمالی مصلی امام خمینی در نظر گرفته شده اند، کار حمل و نقل مسافران را نیز انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ون های سازمان تاکسیرانی نیز کار انتقال نمازگزاران از پارکینگ ها و ایستگاه های مترو به درب های ورودی مصلی را نیز بر عهده خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: استقرار سکوهای اطلاع رسانی نمازگزاران در نقاط مختلف مصلی و مسیرها به منظور راهنمایی بهتر نمازگزاران نیز انجام خواهد شد و پرچم ها و اطلاع رسانی در خیابان های منتهی به مصلی نیز نصب خواهد شد.

نوری با توصیه به نمازگزاران مراسم نماز عید سعید فطر گفت: حضور پرشور در مصلی تهران تجلی و نمود همبستگی امت اسلامی است لذا تاکید می شود که حضور کودکان و نوجوانان در این مراسم به همراه خانواده ها انجام شود؛ ضمن اینکه در مصلی امام خمینی برای روزه اولی ها نیز برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: به نمازگزاران توصیه می شود همراه داشتن مهر و سجاده را فراموش نکنند و از همراه داشتن ساک، سبد و بسته های حجیم پرهیز نمایند. همچنین به نمازگزاران توصیه می شود که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند و کسانی که با وسیله شخصی در این مراسم حضور می یابند، خودروها را در اماکن دورتر پارک کنند و ادامه مسیر را با تاکسی، قطار شهری و اتوبوس های تدارک دیده شده طی نمایند.

رییس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران همچنین خاطرنشان کرد: تاکید می شود نمازگزاران در فضای مصلی برای حضور در فضای مصلی در ساعات اولیه صبح شرکت کنند تا از خدمات بهتر، اتصال صفوف و نظم بیشتر مراسم بهره مند شوند. همچنین تاکید شده است که نمازگزاران در مناطق مفروش شده بالاخص در سطح و بام شبستان حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: نمازگزاران دقت داشته باشند که در نقاط اتصال به صفوف حضور یابند و در مناطقی که اتصال ندارد، حضور نداشته باشند و در این زمینه از راهنمایی های انتظامات و نقشه های راهنمایی ارایه شده استفاده کنند. همچنین بعد از اتمام نماز و همچنین خطبه های مقام معظم رهبری برای خروج عجله ای نداشته باشند.

وی از تدارک غرفه های فرهنگی و موکب ها و پذیرایی برای نمازگزاران خبر داد و گفت: اطلاع رسانی جزییات برنامه نماز عید سعید فطر در کانال شبکه اجتماعی بله و ایتا با عنوان نماز عید فطر تهران صورت گرفته است و دریافت نقشه ها و نحوه اتصال صفوف و نقاط عدم اتصال، نقاط اتصال سرویس های خدماتی و تیم های راهنمایی نیز در کانال ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در دسترس مخاطبان است.

رییس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران تصریح کرد: شماره تلفن ۶۸۶۸ آماده دریافت نظرات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ستاد برگزاری نماز عید فطر است؛ ضمن اینکه با تولید موشن و پویانمایی اطلاع رسانی پیرامون محدودیت های ترافیکی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور نمازگزاران انجام شده است و از طریق رسانه ملی نیز در روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از پخش زنده مراسم از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: از اصحاب هنر، قلم و فعالان فضای مجازی برای تولید و انتشار محتوا متناسب با این عید بزرگ و شعار محوری دعوت به همکاری نموده ایم.

وی در ادامه به بخش دیگری از برنامه های جنبی تدارک دیده شده برای شرکت کنندگان در این مراسم اشاره کرد و گفت: ایستگاه های ارایه خدمات فرهنگی در ضلع شمالی، شرقی و جنوبی مصلی، برپایی ایستگاه های سرگرمی و بازی کودکان، اجرای سرود و تواشیح با مشارکت هیئات مذهبی، مساجد، گروه های مردمی، مواکب اربعین انجام خواهد شد و با توجه به اینکه در این روزها با ددمنشی رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه و نیز شهادت سرداران کشورمان مواجه بوده ایم در این زمینه نیز فضاسازی محیطی در اطراف مصلی صورت گرفته است و گروه های سرود به یاد مقاومت و مردم غزه در این اجتماع اجرا خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: بعد از اقامه نماز عید سعید فطر نمازگزاران از سخنان ارزشمند و گهربار مقام معظم رهبری بهره مند خواهند شد و این سخنان می تواند مسیر و طریق ما را در انجام وظایف مشخص نماید.

کد خبر 1757848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha