آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد تا عید فطر

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی از تلاش‌های خیرین و نیکوکاران در راستای آزادسازی مجرمان جرائم غیر عمد با اولویت مادران زندانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جواد غفاریان طوسی شامگاه یکشنبه (۱۹فروردین) در مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد عنوان کرد: از اول ماه مبارک رمضان بیش از ۵۰ نفر آزاد شده‌اند و تا عید سعید فطر ۵۰ نفر دیگر هم آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد: بدهی این افراد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده که با همکاری خیران عزیز این مبلغ تامین می‌شود؛ همچنین در سال گذشته مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان بدهی زندانیان را داشتیم که ۴۰ میلیارد تومان توسط مردم تامین شد و مابقی با همکاری بانک‌ها، گذشت شکات و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها تامین شد.

آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد تا عید فطر

طوسی به اولویت بندی پرونده‌های واجد شرایط اشاره و اعلام کرد: اولویت نخست، مادران بالای ۷۵ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ۷۳۰ نفری که اقساط مهریه‌شان به تاخیر افتاده ۷۹ نفر مربوط به اقساط معوقه و ۲۹ نفر هم مربوط به نفقه بوده، ضمن اینکه ۷ نفر دیه بوده و ۶۰۰ نفر دیگر هم بدهکار مالی هستند.

آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد تا عید فطر

سید محمد هاشمی عضو کارگروه سفیران آزادی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امسال سومین سال برگزاری این پویش بوده و امیدواریم در سال آینده زندانی غیرعمدی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال پیش ۱۱۰ نفر آزاد شدند و برای امسال هم همین تعداد و با اولویت مادران پیش بینی شده است.

هاشمی یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان جمع‌اوری شده و برای پویش امسال نیز ۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1757963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha