فرهنگ عمومی کشور باید به فرهنگ قرآنی تبدیل شود

حجت الاسلام آزاد گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی کشور باید تلاش کند فرهنگ عمومی کشور را به فرهنگ قرآنی تبدیل کند.

حجت الاسلام محمدجواد آزاد در حاشیه محفل بزرگ انس با قرآن در گفت وگو با خبرنگار شبستان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی وظیفه مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه دارد و بر این اساس باید با اجرای دقیق برنامه‌ها، تلاش خود را در راستای تبدیل فرهنگ عمومی جامعه به فرهنگ قرآنی به کار بندد.

وی گفت: داشتن ایمان عمیق و راسخ و توجه به پروردگار ویژگی‌ اصلی یک فرد قرآنی است که اندیشه و عمل را با یکدیگر عجین کرده است.

امام جمعه لامرد افزود: یک مدیر جهادی در آموزش و پرورش باید بتواند با تکیه بر علم و دانش، تحول بنیادین ایجاد کند و این مهم باید از طریق فراهم آوردن فرصت برای ایجاد تحول در زیرساخت‌ها صورت پذیرد.

وی با بیان این مطلب که قرآن کریم یک نسخه شفابخش است اما به شرط اینکه در کنار قرآن به قرآن ناطق هم توجه جدی شود اظهار کرد: قرآن ناطق امام و رهبر جامعه اسلامی است و امروزه منظومه فکری رهبری در راستای ایجاد تحول جامعه می‌بایست در آموزش و پرورش اجرایی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام آزاد افزود: باید قدر امنیت را دانست و خانواده های فلسطینی در سال گذشته در آرامش نسبی در کنار خانواده ها در حال برپایی و برگزاری مراسمات قرآنی در ماه مبارک رمضان بودند اما همین کودکان و مادران در غزه، امسال زیر شدیدترین شکنجه ها و بمباران های اسراییل هستند.

وی بیان کرد: امنیت و آسایش امروز کشور ما مدیون خون پاک شهدا و وجود رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

این مراسم معنوی که با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و تنی چند از مسوولین محلی در مصلی الغدیر شهر لامرد برگزار شد، سیدمصطفی حسینی قاری بین المللی قرآن کریم دقایقی به قرایت قرآن پرداخت.

گروه تواشیح اسرا شهرستان لامرد نیز در این مراسم به اجرای تواشیح پرداختند.

همچنین حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: شهرستان لامرد این پتانسیل را دارد تا بعنوان یک شهر قرآنی دیده شود و با تلاش و همت مسوولین می توان به این جایگاه رسید.

در محفل انس با قرآن کریم در لامرد، از روزه اولی های پسر و دختر، و فعالین قرآنی شهرستان لامرد تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار/ محمود صابری زاده

کد خبر 1758201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha