لزوم پرداخت زکات فطریه در جهت کاهش فقر در جامعه

حجت‌الاسلام محمدیان، گفت: مسلمانان در عید سعید فطر باید اهتمام ویژه‌ای به ادای فطریه به مستقیم واقعی باشند تا این عمل همایش باشکوهی برای مقابله با فقر و مستکبرین باشد.

حجت‌الاسلام احمد محمدیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودشناسی و خودسازی و بهترین فرصت برای تغییر در زندگی مادی و معنوی است.

امام جمعه موقت اندیمشک، افزود: فلسفه عبادات هم همین تغییر است چرا که انسان در هر روز و هر ماه می‌تواند خودسازی کند و تغییر در زندگی خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ماه مهمانی خدا فرصتی تلقی می‌شود که در این مسیر سرعت و قوت تغییر بالا است تصریح کرد: ما باید از این ماه و از شب‌های قدر در راستای تغییر در سیره زندگی استفاده کنیم و قدر لذت‌های این مهمانی را بدانند.

حجت‌الاسلام محمدیان، عنوان کرد: پایان این ماه مبارک و پربرکت به عیدی سراسر رحمت و برکت منتهی می‌شود و این عید، مُهر صحت بر اعمال روزه‌دار می‌زند.

وی با اشاره به اینکه گذشتن از مال با دادن فطریه و کمک به فقرا در جهت زدودن فقر از جامعه مؤثر است خاطر نشان کرد: مسلمانان در عید سعید فطر باید اهتمام ویژه‌ای به ادای فطریه به مستقیم واقعی باشند تا این عمل همایش باشکوهی برای مقابله با فقر و مستکبرین باشد.

کد خبر 1758439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha