طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دستور کار صحن علنی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نشست علنی هفته جاری مجلس روزهایی یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷،۲۶ و ۲۸ فروردین ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد:

نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مرود لایحه تجارت، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده(۱۰۴) قانون مجازات اسلامی و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی، طرح یک فوریتی استسفاریه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) و گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

همچنین قرار است گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دو فوریتی استسفاریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند(و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ، گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد طرح استسفاریه جز (۱)بند(الف) ماده(۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ و گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در جلسات علنی هفته جاری بررسی می شود.

بررسی سوال عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی و گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه ۱۴۰۱ کل کشور از دیگر برنامه های هفته جاری مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی

 کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری جلسات خود را از روز شنبه تا چهارشنبه ۲۵ الی ۲۹ فروردین ماه برگزار می کنند موارد زیر در دستور کار این کمیسیون ها قرار می گیرد:

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه خود با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم جداول و ردیف های لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند.

همچنین کمیسیون اجتماعی در جلسه روز یکشنبه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت(اعاده شده از شورای نگهبان) را با دعوت از نماینده هیات عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام و دیوان محاسبات بررسی می‌کند و در جلسه روز دوشنبه خود با حضور سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی موضوع افزایش دستمزد کارگران در سال جاری می پردازد.

کمیسیون اقتصادی ادامه بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران را در روز یکشنبه بررسی می‌کند و در جلسه روز دوشنبه با حضور داود منظور ر ییس سازمان برنامه و بوجه راهکارهای تحقق فرمان رهبری در سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می کند.

همچنین کمیسیون بهداشت مجلس با دعوت از عیسی زارع پور در جلسه روز دوشنبه خود بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ و موضوع شعار سال را بررسی می‌کند.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو روز سه شنبه میهمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواهد بود تا موضوع تامین آب شرب در شهرها و روستاهای دارای تنش آبی را بررسی کند.

کد خبر 1758548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha