آغاز تنبیه متجاوز/ عملیات گستردۀ پهپادی سپاه در سرزمین‌های اشغالی

منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند ده‌ها فروند پهپاد از ایران به‌سوی فلسطین اشغالی پرتاب شده است. در برخی کانال‌های تلگرامی هم فیلم‌هایی از حرکت پهپادها منتشر شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

تداوم عملیات ایذایی حزب‌الله قبل از رسیدن موج آخر پهپادهای ایران 

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند حزب‌الله کمی قبل از ورود موج جدیدی از پهپادهای ایرانی [که قبل از موج موشکی شلیک شده بودند] همچنان در حال فرسایش پدافند هوایی در جولان و الجلیل [در شمال فلسطین اشغالی] است [تا پهپادهای ایرانی از سد پدافند عبور کنند و به اهداف برسند.]
 

کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه به اسرائیل

آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال کمک به اسرائیل هستند و با پهپادها و موشک های ایران مقابله می کنند. برخی صداهای انفجار شنیده شده در سوریه، ناشی از مقابله پدافند این کشورها است.

رویترز نیز ادعا کرده که جنگنده های اردن، دهها پهپاد ایران را در شمال و مرکز اردن که در راه اسرائیل بودند، مورد هدف قرار داده و همزمان ظرفیت پدافندی چندین کشور در حال دفاع از رژیم صهیونیستی هستند.

انفجارهای شدید در حیفا و قدس اشغالی

ساعت ۲:۲۳ منابع اسرائیلی از انفجارهای شدید در حیفا و قدس اشغالی خبر می دهند. این منابع نوشته اند که زمین به لرزه درآمده است.

صدای آژیرهای هشدار در فلسطین اشغالی از جمله در تاسیسات هسته ای دیمونا شنیده شده است.

کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل گزارش داده چند موشک در عراد (۴۵ کیلومتری در بئر السبع ) در جنوب اصابت کرده و خبرها حاکی از مجروح شدن چند نفر در محل اصابت است.

پیش بینی اهداف نظامی مورد حمله از سوی ایران در اسرائیل

نیویورک تایمز به نقل از مقام های اسرائیلی اعلام کرد: انتظار می رود پایگاه هایی در جولان و پایگاه هوایی در صحرای نقب هدف حملات ایران باشد.

  

حریم هوایی کشورهای منطقه خالی از هواپیما شد

تصاویر رادارها نشان می‌دهد که هیچ هواپیمایی در آسمان کشورهای مجاور فلسطین اشغالی پرواز نمی‌کند.

آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود

شبکه خبری آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز در گزارش خود، نوشت: به گفته یکی از این مقامات، پیش‌بینی دولت (آمریکا) این است که ایران بیش از یکصد پهپاد، ده‌ها موشک کروز و ده‌ها موشک بالستیک پرتاب خواهد کرد که مقرهای (رژیم) اسرائیل را هدف قرار دهد، نه غیرنظامیان یا اماکن مذهبی.

«ان‌بی‌سی‌ نیوز» به نقل از این مقام آمریکایی، مدعی شد: ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل به طور دقیق برای دفاع در برابر این حمله هماهنگ شده‌اند.

 این مقام‌ آمریکایی همچنین، ادعا کرد: «ما آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند»

مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در چند روز گذشته برای دیدار با مقامات ارشد اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی رفته بود و اکنون مقامات دفاعی آمریکایی می‌گویند که وی در حال سفر به منطقه است.

مقامات ارشد آمریکایی مدعی شده‌اند: «کوریلا در طول سفر خود با اسرائیلی‌ها در مورد یک طرح دفاعی که شامل کمک ایالات متحده از دریا و هوا و همچنین نحوه پاسخ (احتمالی) اسرائیل به حمله ایران است، همفکری کرده است.»

سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی

کوینتگ اعلام کرد: بازارهای مالی خرید و فروش رمزارزها پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی دچار نوسان شدید شده است.

رمزارز بیت کوین (BTC) لحظاتی بعد از آغاز پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، کاهش شدید بیش از ۸.۴ درصدی را تجربه کرد.

قیمت این ارز دیجیتال از حدود ۶۷۰۰۰ دلار به ۶۱۶۲۵ دلار کاهش یافت که منجر به از دست دادن قابل توجه سرمایه بازار در عرض چند دقیقه شد.

گزارش‌ها از بازارهای مالی جهان حاکی از سقوط شدید رمزارزهای دیگر خبر می‌دهند. طبق داده‌های منتشر شده توسط بازارهای رمزارزهای دیجیتال، ارزش بازار جهانی کریپتو نیز ۸.۱۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران مالی می‌گویند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باعث ایجاد عدم اطمینان و ریسک گریزی در بین سرمایه گذاران شده که منجر به افزایش فروش در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.

حملۀ مقاومت عراق به مقر پدافند هوایی اسرائیل در جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین، در واکنش به تجاوز اسرائیل ساعت ۰۰:۳۵ بامداد پدافند هوایی و موشکی اسرائیل در پادگاه کیلع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها راکت هدف قرار داده است.

۱:۱۶ پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی رسیدند / آژیر خطر به صدا درآمد

الجزیره اعلام کرده است: صدای آژیر خطر در منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند.

لبنان و عراق آسمان های خود را موقتا به روی پروازها بستند

پیشتر نیز رژیم صهیونیستی و اردن اعلام کرده بودند که آسمان های خود را به روی تمام پروازها بسته اند.

براساس برآورد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی، بیش از یکصد فروند پهپاد از سوی ایران به سمت مناطق اشغالی برای هدف قراردادن نقاط مختلف آن به پرواز درآمده است.

شلیک فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سرزمین‌های اشغالی

یک منبع آگاه از شلیک فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سمت اهدافی در عمق سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

آماده باش الحشد الشعبی عراق 

رسانه‌های رژیم اسرائیل مدعی‌اند که نیروهای الحشد الشعبی عراق به دنبال آغاز عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه این رژیم در وضعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عراقی اعلام کرد حشدالشعبی برای پاسخ به حملات احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

رادیوی ارتش رژیم‌صهیونیستی: حملۀ ایران بزرگتر از پیش‌بینی ماست

حمله پهپادی یمن به فلسطین اشغالی

 کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس گزارش داد که پهپادهایی از خاک یمن به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

پرواز جنگنده‌های آمریکایی در شرق سوریه 

تلویزیون سوریه خبرداد: تعداد زیادی جنگنده که احتمالا جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی است، در محدودۀ مرز مشترک سوریه و عراق (در شرق سوریه)، محل استقرار تروریست‌های آمریکایی، به پرواز در آمده‌اند. 

شلیک ده‌ها راکت از لبنان به‌سمت شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که ده‌ها راکت از لبنان به سمت منطقه «الجلیل الاعلی» شلیک شده است و همزمان صدای انفجارهای مهیب در این منطقه گزارش شده است.

لبنان حریم هوایی خود را بست

فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت، موقتا همه پروازهای ورودی و خروجی را تعلیق کرد.

گزارش رسانه‌های سوری از عبور پهپادهای ایرانی از دمشق

تعدادی از پهپادهای ایرانی به آسمان استان دمشق رسیدند و هم‌اکنون درحال عبور از آسمان پایتخت سوریه هستند.

یک منبع آمریکایی به الجزیره گفت: ایران با شلیک پهپادها از چندین جهت تلاش می‌کند بر پدافند اسرائیل غلبه کند.
 

بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد

 بایدن قرار است به زودی با مقامات امنیت ملی آمریکا در واشنگتن برای بررسی اوضاع جاری در خاورمیانه و حمله ایران به اسرائیل تشکیل جلسه اضطراری دهد.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود که در صورت حمله ایران به اسرائیل، با تمام قدرت از این رژیم حمایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد بایدن در قبال مسائل جاری در خاورمیانه، وی را متهم کرده است که عملکرد او ممکن است باعث وقوع جنگ جهانی دیگری شود.

واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

به نقل از دیلی بست، کاخ سفید اعلام کرد: ساعاتی قبل از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله پهپادی سپاه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا سفرش به دلور را لغو و به واشنگتن بازگشت تا با تیم امنیت ملی خود درباره رویدادهای خاورمیانه مشورت کند.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگو با رسانه‌های آمریکایی از آغاز حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گفته واتسون، بایدن برای اطلاع از آخرین وضعیت این حمله در کاخ سفید حضور یافته و تیم مشاورانش در ارتباط دائمی با مقامات اسرائیلی قرار دارند.

بایدن به صراحت حمایت کشورش از امنیت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: حمایت ما از (رژیم) اسرائیل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

وزرای صهیونیست به پناهگاه فرار کردند/ جلسه در پناهگاه

رسانه‌های عبری خبر دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در زیرزمین وزارت جنگ این رژیم و در پناهگاه تشکیل جلسه می‌دهد.

حمله ایران به اسرائیل چندین ساعت ادامه خواهد داشت

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صراحت گفته است: حمایت ما از امنیت اسرائیل قاطع است . ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»

همزمان، شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن انتظار دارد در ساعات آینده موشک‌هایی از ایران، جنوب لبنان و حتی شاید یمن به علاوه پهپادهایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شوند.

هجوم صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها همزمان با حمله پهپادی و موشکی ایران

به گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، همزمان با آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، شهرک‌نشینان به شکل بی سابقه‌ای به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند.

در همین رابطه منابع صهیونیستی اعلام کردند که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست پس از آغاز حمله ایران، در حال ذخیره کردن آذوقه و آب آشامیدنی هستند. از سوی دیگر با آغاز پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، شهردار حیفا حالت فوق العاده در این شهر اعلام کرد.

بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های انگلیس

شبکه خبری اسکای به طور ویژه در حال پوشش این رویداد است و در تحلیل‌های خود به طور مکرر اشاره می‌کند که اقدام ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در سوریه است.

این شبکه همچنین عنوان کرد که پهپادهای ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند و هدف آنها در این مقطع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که سامانه‌ دفاعی رژیم اسرائیل را از پا درآورد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در گزارشی با اشاره به حمله پهپادی ایران اعلام کرد: تهران وعده داده بود که پس از حمله به کنسولگری این کشور در سوریه انتقام خواهد گرفت.

 نشست اضطراری کاخ سفید 

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور خواهند داشت.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به صورت ویدئویی در این نشست شرکت خواهد کرد.

 ایران موشک‌های کروز به سمت اسرائیل شلیک کرده است

در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که حمله ایران فقط شامل پهپاد نیست و شلیک موشک را هم شامل می‌شود.

پیشتر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع اسرائیلی اعلام کرده بود که حمله ایران تنها با شلیک پهپاد نخواهد بود، بلکه شامل شلیک موشک‌های کروز نیز خواهد بود.

رسانه های آمریکایی: ایران حملاتی را علیه اسرائیل آغاز کرده است/ پنتاگون تایید کرد

 آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است.»

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

هراس تلاویو از ساعت صفر جنگ

برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند.

در حالی که هیچ منبع رسمی این ادعا را تایید نکرده است، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمام نیروهای آن در آماده باش کامل قرار دارند و مدعی شد ده‌ها هواپیما به عنوان بخشی از آمادگی برای حمله ایران، در پرواز هستند.

از طرفی شبکه المیادین از برگزاری قریب الوقوع جلسه اضطراری «کابینه جنگ» رژیم صهیونیستی خبر داد.

شبکه خبر نیز علام کرد: عملیات گسترده پهپادی سپاه علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شده است.

 رسانه صهیونیستی: ایران به اهداف غیرنظامی حمله نخواهد کرد

خبرگزاری سما فلسطین، پایگاه خبری وای نت وابسته به روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، نوشت: محافل اطلاعاتی و نظامی در (رژیم) اسرائیل پیش بینی می‌کنند که ایران اهداف نظامی را مورد هدف قرار خواهد داد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ساعتی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

شلیک پهپاد از نقاط دیگر غیر از ایران به سوی اسرائیل

تلویزیون اسرائیل نیز ادعا کرد که همزمان از جبهه‌های دیگر پهپادهایی به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. 

اخبار تایید نشده نیز حکایت از شلیک پهپاد از سوی یمن نیز دارد.

براساس این گزارش، منابع ایرانی نیز اعلام کردند: پهپادهای ایرانی شروع به عبور از حریم هوایی عراق کردند و به سوریه و اردن نزدیک شدند و حمله موشکی به‌زودی آغاز خواهد شد.

تعطیلی فعالیت های آموزشی از فردا/ سخنرانی نتانیاهو برای شهرک نشینان

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح فردا و در روزهای آینده هیچ‌گونه فعالیت آموزشی نباید در اسرائیل برگزار شود.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی تاکنون ۵۵ هزار نفر به‌دلیل نگرانی‌ از درگیری‌ها، از سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند و فردا شلوغ‌ترین روز فرودگاه بن‌گوریون خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند هواپیمای «بال صهیون» که به منظور جابجایی رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفرها اختصاص دارد دقایقی پیش آشیانه خود را به سوی مقصدی نامعلوم ترک کرد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند نتانیاهو امشب سخنرانی عمومی را خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست انجام خواهد داد.

حریم هوایی اسرائیل از ۱ بامداد بسته می‌شود

 شبکه۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد حریم هوایی بسته خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه فرودگاه بن گوریون تل آویو امشب به مدت ۳ ساعت تعطیل خواهد شد.

قطعی گسترده برق در سرزمین‌های اشغالی فلسطین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه از قطعی گسترده برق در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. پس از آن بود که گروه سایبری انتقام‌جویان، مسئولیت قطع برق در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله تل آویو، روش هاعین، آراد، مودیعین، بئر شوع و نتانیاه را بر عهده گرفت. این گروه سایبری اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، زیرساخت‌های توزیع برق را از شمال تا جنوب سرزمین‌های اشغالی چند بار مورد هدف قرار داده است.

انهدام سامانه گنبد آهنین اسرائیل توسط حزب الله 

از طرفی شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان به نقل از بیانیه حزب الله لبنان اعلام کرد: این حزب در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن، ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر امروز به وقت محلی حمله‌ای را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به سکوهای گنبد آهنین در موقعیت پدافندی ایجاد شده در تل نعمه انجام و آن را منهدم کرده است.

به گفته حزب الله این موقعیت بعد از انهدام موقعیت پدافندی سابق در کفر بلوم ایجاد شده بود که پهپادهایش دقیقا به هدف برخورد و آن را منهدم کردند.

شعار علیه نتانیاهو توسط هزاران معترض در تل‌آویو 

درحالیکه فضای رعب و وحشت در میان شهرک نشینان حاکم شده است، هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌هاش اشغالی، با تجمع در خیابان کاپلان تل‌آویو علیه نخست وزیر این رژیم شعار سرداده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرات کنندگان خطاب به نتانیاهو شعار سر می‌دادند که «تو شکست خوردی» و خواستار دست‌یابی به توافقی برای آزادی اُسرا در غزه شدند. از سوی دیگر، در پی نگرانی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و صدور دستور منع تجمع مردم، پلیس اسرائیل اقدام به متفرق کردن تظاهرات کنندگان و درگیری با آنها شد.

پاسخ ایران به اسرائیل در پی حمله تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق سوریه

یادآور می شود، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه و ضد ایرانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت: «به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران در حمله به اسرائیل، آهنین است».

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

کد خبر 1758662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha