کمک ۱۰۶۰۰۰ پوندی «بچه‌های رمضان» در انگلیس به آوارگان فلسطینی

کودکان مسلمان انگلیسی در کمپین آشپزی که در ماه رمضان ترتیب داده بودند، بیش از ۱۰۶ هزار پوند (۱۳۲ هزار دلار) برای کمک به خانواده ها و کودکان آواره در فلسطین و یمن جمع آوری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، کودکان مسلمان انگلیسی در کمپین آشپزی که در ماه رمضان ترتیب داده بودند، بیش از ۱۰۶ هزار پوند (۱۳۲ هزار دلار) برای کمک به خانواده ها و کودکان آواره در فلسطین و یمن جمع آوری کردند.

کمپین بشردوستانه «بچه های رمضان» برای اولین بار چهار سال پیش توسط «زاویر خان» ۱۰ ساله از شرق لندن راه اندازی شد.

امسال، این کمپین شامل ۲۳ کودک بود که در رستوران‌های سرتاسر پایتخت بریتانیا گشت و گذار کردند و نحوه پختن مجموعه‌ای از غذاها را آموختند.

«حریم نور» مادر زاویر خان گفت: این فقط یک ابتکار مردمی بود که از آشپزخانه من شروع شد، زیرا پسرم قرار بود روزه داری در ماه رمضان را آغاز کند و به عنوان یک مسلمان بریتانیایی، تصمیم گرفتم این مناسبت را برای او جشن بگیرم.

خان کمپین خود را در ماه رمضان ۲۰۲۱ برای جمع آوری پنج هزار پوند به منظور تهیه بسته های غذایی بریتانیا آغاز کرد. سال بعد با کمک چند کودک ۱۰ هزار پوند جمع آوری کرد و سال گذشته شروع به گشت و گذار در رستوران ها و خانه ها کرد؛ با یک گروه ۱۵ نفره آشپزی کرد و بیش از ۴۲۰۰۰ پوند جمع آوری کرد.

او افزود: از آن زمان تاکنون، ما کمپین «بچه‌های رمضان» را هر سال انجام می‌دهیم و  هر سال تیم با اضافه شدن چند کودک بزرگ‌تر می‌شود.

امسال بچه های چهار تا ۱۳ ساله از چهار رستوران دیدن کردند. آنها همچنین از آشپزی شخصی خود در خانه فیلم گرفتند و فیلم را در رسانه های اجتماعی آپلود کردند و از اهداکنندگان خواستند تا از طریق اهدای آنلاین به آنها کمک کنند.

نور گفت: آنها در آشپزخانه‌های خودشان آشپزی می‌کردند و ویدیوهایی را برای ما ارسال می‌کردند تا برای ترویج مفهوم بچه‌های رمضان بارگذاری کنیم.

او افزود: امسال ما تصمیم گرفتیم به همه بچه‌هایی که در این کمپین شرکت کردند، یک بسته بچه‌های رمضانی بدهیم که منابع اسلامی زیادی داشت.

کودکان همچنین یک مجله ۳۰ روزه دریافت کردند تا در طول ماه رمضان با دین اسلام آشنا شوند.

این بسته شامل مواد آموزشی مذهبی، تزئینات عید و بادکنک‌ها، و خودکار و هودی‌های سفارشی بود که بچه‌ها در رویدادهای مربوط به ماه رمضان که در طول ماه برگزار می‌شد، استفاده می‌کردند.

این کمپین همچنین سومین کارگاه تزیین خرما را برگزار کرد و حدود ۱۰۰ کودک ثبت نام کردند تا خرما را با مواد مختلف و شکلات بنا به ذائقه و سلیقه خود درست کنند.

نور گفت که او در چهار سال گذشته متوجه افزایش ابتکارات جمع آوری کمک های مالی برای کودکان شده است و این عمدتابه دلیل قرار گرفتن در معرض رسانه ها است که در حال حاضر واقعاً مفهوم خیریه را در بین جوانان تقویت کرده که شگفت انگیز است.

زاویر خان گفت: با پیشرفت کمپین بچه‌های رمضان، من احساس می‌کنم که باید بچه‌های بیشتری را از سراسر انگلیس در این طرح مشارکت دهیم تا در خانه‌هایشان غذا بپزند و رویدادهای بسیار بزرگ‌تری برگزار کنند که بر کودکان تاثیر بگذارند تا در ماه مبارک رمضان تغییری ایجاد کنند.

کد خبر 1758681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha