افکار عمومی دنیا «وعده صادق» را حق ایران می‌داند

ترقی با بیان اینکه تمام دنیا اقدام ایران علیه اسرائیل را برحق و لازم می‌دانند، گفت: حمله ایران به پایگاه هوایی اسراییل با قدرت نظامی بالا توان نظامی اسراییل را فلج کرد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد حمله ایران به پایگاه هوایی اسراییل در نقب در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ افکار عمومی دنیا و قوانین بین المللی اقدام برحقی بوده و انجام آن را حق ایران می دانند و برای همه روشن است که حمله به خاک ایران در کنسولگری سوریه به طور طبیعی پاسخ مستقیمی را نیاز داشت و نباید گذاشت که سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورها در معرض خطر جدی قرار گیرد؛ بنابراین ایران بعد از اینکه حق خود را در مجامع بین المللی اثبات کرد و شورای امنیت و سازمان ملل حتی بیانیه‌ای برای محکوم کردن اسراییل صادر نکردند، اقدامی بحق و بجا و لازم را انجام داد.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: نکته دوم این بود که این واکنش به چه شکلی صورت گیرد که موجب بهره برداری اسراییل برای مظلوم نمایی و یا سوء استفاده در رابطه با جنگ با غزه نشود که این مسئله هم با این شکل که ایران مستقیما خود پاسخ دهد و نیروهای مقاومت دخالتی در این مسئله نکنند، در درجه اول اتخاذ شد. در درجه دوم با توجه به اینکه آمریکا و فرانسه نقش بسیار موثری در تقویت پدافند اسرائیل داشتند و همه امکانات و تجهیزات خود را بسیج کرده بودند که امکانات پدافندی اسرائیل به گونه ای تقویت شود که هیچ کدام از پهبادها و موشک های ایران نتواند به درون سرزمین های اشغالی نفوذ کند، این کار نیازمند محاسبات دقیقی بود که جمهوری اسلامی بر اساس آن بتواند هم با نقطه‌زنی نقاط حساس، صهیونیست ها را تنبیه کند و هم بتواند از آن شرایط پیچیده و چندلایه پدافند هوایی اسرائیل موشک ها را برای زدن آن نقاط حساس عبور دهند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این عملیات با محاسبات دقیق صورت گرفته تصور آنها این بود که ایران با یک جنگ ترکیبی متعدد می خواهد این اقدام را انجام دهد در حالی که ایران از یک جنگ الکترونیک و موشکی استفاده کرد و توانست از درون پدافند چندلایه اسرائیل موشک های خود را عبور دهد و به نقاط حساسی ضربه بزند که هم خسارت آن برای اسرائیل سنگین و هم برای تجهیزات نظامی آنها فلج کننده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه، جمهوری اسلامی توانست تمام اهداف مورد نظر خود را بزند. نقشه ایران ابتدا فرستادن پهپادها و تجهیزات موشکی و دفاعی بود تا اسراییل را هم سرگرم کند و هم تخلیه کند تا بتواند هدف اصلی خود را مورد اصابت قرار دهد که موفق به انجام آن نیز شد. این هدف اصلی پایگاه مهم و استراتژیک اسکادران های هوایی، محل استقرار F35 های صهیونیست ها و اسکادران های جاسوسی آمریکا بود. این اقدام یک اقدام بی نظیر و کارساز در فلج کردن توان نظامی اسراییل بود.

ترقی اظهار کرد: عکس العمل مردم در داخل کشور غرورآفرین و در عرصه بین المللی و منطقه ای هم حیرت آور برای آمریکا، فرانسه و اروپایی ها بود، هیچ یک از آنها باور نمی کردند که ایران از چنین قدرت نظامی دقیقی برخوردار باشد.

کارشاس مسائل سیاسی تأکید کرد: اسرائیل نتوانست تا کنون از این واکنش به نفع خود سوءاستفاده کند چرا که همه این واکنش را اقدام بحق ایران می دانند. از طرف دیگر با توجه به موضع گیری های کشورهای عربی و کشورهایی که پایگاه های آمریکا در آنها وجود دارد و تهدید جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه اگر آمریکایی ها بخواهند از آن پایگاه ها برای حمله ایران استفاده کنند آن پایگاه ها را هم ایران جزو خاک دشمن تلقی خواهد کرد؛ ما شاهد مخالفت تمام این کشورها با استفاده آمریکا از این پایگاه ها علیه ایران هستیم که یکی پس از دیگری این موضع را اتخاذ کردند.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و قدرت نظامی این رژیم برای همه کشورهای دنیا واضح و روشن است افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند نظامی و قدرت اول منطقه تلقی می کنند و علی رغم برخی بیانیه ها ایران نسبت به همسایگان کاملا موضع مسالمت آمیز داشته است و این کشورها را از خود نترسانده است که آنها نگران صلح و امنیت در منطقه باشند مگر اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها شرایط را به سمتی سوق دهند که مشکلاتی را برای کل منطقه پدید بیاورند که سفارش بایدن به نتانیاهو نشان می دهد که آمریکا هم مخالف هرگونه واکنش از سوی اسرائیل است و این اقدام را حق ایران تلقی می کند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ دیپلماتیک آمریکا به ایران نشان دهنده این است که آنها نمی خواهند واکنش نظامی داشته باشند و فقط می خواهند واکنش های دیپلماتیک در عرصه بین الملل از جمله سازمان ملل و شورای امنیت به صورت سیاسی انجام دهند و حاضر به واکنش نظامی که بتواند منجر به تداوم جنگ و درگیری شود، نیستند.

کد خبر 1758805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha