حمایت احزاب از عملیات سپاه/«وعده صادق» مطالبه مردم بود

احزاب، نهادها و سازمان‌ها در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند: عملیات «وعده صادق» تنها گوشه‌ای از نمایش اقتدار و عزت ملت ایران و سربازان رشید اسلام بود که نشان داد هر گونه تعدی به خاک ایران سخت و دردآور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای درباره عملیات شکوهمند «وعده صادق» آورده است: دست انتقام خدا از آستین مجاهدان اسلام و فرزندان غیور ایران زمین بیرون آمد و وعده صادق الهی محقق شد تا رژیم سفاک صهیونیستی به تقاس خون‌های به ناحق ریخته سرداران مقاومت سیلی بخورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: انتقام دلیرمردان سپاه اسلام و موشکباران پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌های تروریست، علاوه بر انتقام خون شهدا، حاوی پیام‌های دیگری هم بود از جمله نمایش ضعف پدافند رژیم صهیونیستی در برابر حملات موشکی ایران علیرغم تبلیغات پوشالی و پرطمطراق درخصوص توانمندی های گنبد آهنین، اثبات این نکته به همه دشمنان که نباید صبر استراتژیک ایران را امتحان کنند، ارسال این پیام به رژیم اشغالگر و هم پیمانانش که پاسخ هرگونه تعدی به خاک ایران عزیز سخت و دردآور خواهد بود، خشنودی و شادی مردم مظلوم محور مقاومت از شکستن هیمنه رژیم توسط دلاورمردان ایرانی، به رخ کشیدن قدرت موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران و توان طراحی عملیات های پیچیده توسط سربازان رشید اسلام.

در این بیانیه تاکید شده است: اینها همه گوشه‌هایی از نمایش اقتدار و عزت ملت ایران و رهبر معظم انقلاب بود که لازم است به شکرانه این حماسه عظیم، قدردان از خودگذشتگی‌های فرزندان این مرز و بوم بالاخص شهدای گرانقدر این طریق از جمله سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم باشیم و با حفظ همدلی و اتحاد و پافشاری بر اصول و منافع ملی، چشم طمع دشمنان را از خدشه به انسجام ملی ملت ایران کور کنیم.
 

با دفاع می‌توان جلوی جنگ را گرفت

حزب کارگزاران سازندگی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و دولت ایران را محکوم می‌کرد و از توسعه آن خودداری می‌نمود شاید دیپلماسی موفق می‌شد جلوی جنگ را بگیرد، اما اکنون با دفاع می‌توان جلوی جنگ را گرفت. چشم در برابر چشم نه کمتر و نه بیشتر!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

سرانجام کنش‌های تروریستی رژیم اسرائیل سبب شد پس از ۴۵ سال جمهوری اسلامی ایران به واکنش رسمی و دفاعی دست زند.

جمهوری اسلامی ایران بر پایه انقلابی بنا شده است که از آغاز جنبشی ضدصهیونیستی بود. از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب به رژیم پهلوی به علت هم‌پیمانی با اسرائیل معترض بودند و این اتحاد را خیانت به اسلام می‌دانستند. صهیونیسم به‌عنوان جنبشی نژادپرستانه که قوم یهود را برگزیده خدا می‌پندارد و معیار تابعیت و شهروندی را یهودیت می‌داند و خود را رسماً دولت قوم یهود می‌خواند و سرزمین فلسطین را ارض موعود می‌شمارد و یهودیت را نه یک مذهب فردی که نوعی ایدئولوژی سیاسی می‌داند، هرگز با مبارزات آزادی‌خواهانه ملت ایران همسویی نداشته است. به همین علت به‌جز اسلام‌گرایان، در دولت ملی‌گرایان و ایران خواهانی چون دکتر محمد مصدق هم، شناسایی موقت رژیم اسرائیل پس گرفته و روابط دو کشور قطع شد.

همکاری‌های موساد در تاسیس ساواک سبب شد نیروهای مبارز اسلام‌گرا، ملی‌گرا و چپگرا در طول تاریخ ۷۶ ساله اشغال با رژیم ایدئولوژیک اسرائیل، مشکل داشته باشد. حتی هیات نمایندگی ایران در حکومت پیشین، هنگام تاسیس این رژیم سعی می‌کرد با طرح تاسیس نظام فدرال و کنفدراسیون در سرزمین فلسطین تولد یک دولت یهود را در کنار حقوق ملت فلسطین مهار کند.

با وجود این، ملت ایران هرگز ملتی یهودستیز نبوده و نیست و دولت ایران در ۴۵ سال گذشته در پی آن نبود که پیشتاز جنگ با اسرائیل شود و کار فلسطینی‌ها را به فلسطینی‌ها سپرده بود و ضمن اعتقاد به عدم مشروعیت تاریخی و سیاسی این رژیم برساخته استعمار و آینده ناپایدار آن بارها بر راهبرد رفراندوم و بازگشت همه شهروندان مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین تاکید کرد. رهبر انقلاب بارها تاکید کردند: ایران خواهان ریختن یهودیان به دریا نبوده است.

حمایت از نهضت‌های فلسطینی از فتح تا حماس و جهاد جزئی از راهبرد مبارزات ملت فلسطین با دولت اسرائیل بود که سرانجام در عملیاتی مطلقاً فلسطینی به نام «توفان الاقصی» خود را نشان داد. اما صهیونیست‌ها که ایران را دشمن ایدئولوژیک خود می‌دانند از همان روز اول در این عملیات فلسطینی سعی کردند انگشت اشاره را به سوی ایران بگیرند و با کشاندن پای ایران به جنگ مساله را از اشغال فلسطین به جنگ منطقه‌ای تبدیل کنند و با وجود اینکه حتی آمریکا و اروپا بر فلسطینی بودن این حرکت تاکید داشتند، فرافکنی کنند.

هوشمندی جمهوری اسلامی ایران در شناخت این حرکت اسرائیل بود که رویای خامی که می‌توانست بنیامین نتانیاهو  را از سقوط نجات دهد، افشا کند. سقوطی محتوم با اعتراض گسترده ساکنان سرزمین‌های اشغالی که به رویکرد عملیاتی و اطلاعاتی بدنام‌ترین دولت اسرائیل معترض بودند. تحرکات نتانیاهو برای ایجاد جبهه تازه با ابزار ترور و حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه به اوج خود رسید و ایران را ناگزیر از پاسخ متقابل می‌کرد. اکنون این پاسخ داده شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۵ سال مبارزه ایدئولوژیک، به نبردی استراتژیک رسیده است. مرحله‌ای حساس در دفاع از امنیت ملی ایران که به لحاظ اصول سیاست بین‌الملل گریزناپذیر می‌نمود. 

با وجود این، همان‌گونه که عالی‌ترین فرماندهان نظامی ایران تاکید کرده‌اند، این اقدام باید در چارچوب استراتژی بازدارندگی، دفاع مشروع و مبارزه با تروریسم حفظ شود و ضمن حفظ تدابیر دفاعی و نظامی، دیپلماسی فعالی برای جلوگیری از تبدیل نزاع اسرائیل _ فلسطین به یک فرافکنی منطقه‌ای در دستور کار قرار گیرد. اسرائیل در نبرد توفان‌الاقصی گرفتار است و فشار جهانی برای خروج از غزه حتی بدون گرفتن امتیاز از حماس شدت گرفته است. در درون سرزمین‌های اشغالی چنین وضعیتی می‌تواند مقدمه سقوط دولت نتانیاهو باشد. جنگ، شفابخش حکومت‌هایی چون اسرائیل است که در واقع یک پادگان بزرگ است. نباید به نتانیاهو فرصت بقا داد.

از سوی دیگر، ایران امروز با اپوزیسیونی غیرملی مواجه است که با سوء‌استفاده از اعتراضات مستقل ملت ایران، سعی دارد پای بیگانگان را به تحولات درون کشور بکشاند. اپوزیسیون که با سفر به اسرائیل و دخیل بستن به دیوار ندبه در هیبت یهودیان درمی‌آید و درحالی که ساکنان اسرائیل در خیابان خواهان برکناری نتانیاهو هستند با او عکس یادگاری می‌گیرد و به‌رغم آنکه حتی پدران ایشان سعی می‌کردند در جنگ اعراب و اسرائیل ظاهر بی‌طرفانه‌ای بگیرند، در تقویت صهیونیسم از صهیونیست‌ها پیش افتادند! همین جریان در اتفاق اخیر بیش از همه در رسانه‌های همسو با اسرائیل که به زبان فارسی  پخش می‌شود بر طبل جنگ دمیدند و مشتاق انتقام ایران از اسرائیل شدند و با زبان تحریک و تحقیر و تخفیف سعی کردند جمهوری اسلامی را وارد منازعه‌ای بی‌پایان کنند.

تبدیل آرزوی تغییر از سیاست داخلی به سیاست خارجی و از آن بیشتر از راه جنگ، هدف نهایی بخش غیرملی اپوزیسیون ایران است که یک بار دیگر در دوره جنگ تحمیلی هم از سوی سازمان‌هایی چون مجاهدین خلق امتحان شده بود و اینک از کارفرمایی بعثی‌ها به کارفرمایی صهیونیست‌ها  تغییر جهت داده است.

کارگزاران سازندگی ایران ضمن محکومیت اقدامات اسرائیل به‌عنوان بنیانگذار این نزاع از ۱۹۴۸ تا امروز  و با به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع برای ایران بر مبنای استراتژی بازدارندگی و راهبرد تقویت مقاومت ملت فلسطین برای ادامه این نهضت ملی و میهنی و فلسطینی، درباره اهداف اسرائیل از بسط جنگ در منطقه و فراموشی جنایت در غزه هشدار می‌دهد. ما فکر می‌کنیم حفظ چارچوب دفاع مشروع بر مبنای حقوق بین‌الملل راهبردی اساسی است که نباید رها شود و البته دفاع مشروع محدود به زمان و مکان نیست اما می‌توان از تبدیل آن به جنگ بی‌پایان جلوگیری کرد. اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌رغم وفاداری غرب به اسرائیل، اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت فلسطین و دولت ایران را محکوم می‌کرد و از توسعه آن خودداری می‌نمود شاید دیپلماسی موفق می‌شد جلوی جنگ را بگیرد  اما اکنون با دفاع می‌توان جلوی جنگ را گرفت. چشم در برابر چشم نه کمتر و نه بیشتر!

برای چنین راهبردی البته اجماعی ملی در ایران هم ضروری است و با پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در داخل کشور از جمله در مساله حجاب باید از تهدید وحدت ملی جلوگیری کرد. جلوگیری از ادبیات یهودستیزانه  در بیان خطبا ضروری است. این جعلیات، خود از اسرائیلیات است و موضع تاریخی ایران همواره حفظ حقوق شهروندان با هر دینی ازجمله یهود در سرزمین فلسطین بوده است. نباید در شادی‌های رسمی در صداوسیما مرز صهیونیسم به‌عنوان یک ایدئولوژی سیاسی با یهودیت به‌عنوان یک دین توحیدی مخدوش شود. مبارزه با صهیونیسم همواره در ایران سبب وحدت ملی بوده است، نباید آن را به موضوعی اختلافی بدل کرد که این خواست اسرائیل است و برای جلوگیری از این انحراف تنها راه مبارزه با صهیونیسم حفظ ایران به‌عنوان یک میهن است.

حمایت حزب اعتدال و توسعه از پاسخ سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی

حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه ای ضمن حمایت قاطع از پاسخ سپاه به رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ایران با این اقدام دفاعی مشروع و بازدارنده در قالب رویکردی مسئولانه، بار دیگر نشان داد به دنبال ایجاد و تداوم هیچگونه جنگ منطقه‌ای نیست.

بیانیه حزب اعتدال و توسعه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند.(شعراء - ۲۲۷)

«وعده صادق»
سکوت و تسامح جانبدارانه و غیر عادلانه کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم نمودن جنایت تروریستی حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی ، موجب شد تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مشروع و بازدارنده وفق ماده (۵۱) منشور ملل متحد مجموعه ای از حملات ترکیبی علیه پایگاه های نظامی این رژیم سفاک را عملیاتی نمایند.
درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی، انزجار افکار عمومی و فشارهای داخلی علیه این رژیم آپارتاید موجب گردیده تا سردمداران تبهکار آن به منظور جبران شکست‌های پیاپی به دنبال رویارویی مستقیم با ایران باشند تا به خیال باطل خود با گسترش جنگ در منطقه و دخیل نمودن ایالات متحده آمریکا به عنوان محور استکبار و هژمونی جهانی و برخی کشورهای امپریالیست غربی از باتلاق جنگ چندجانبه با نیروهای مقاومت بگریزند.
جمهوری اسلامی ایران با این اقدام دفاعی مشروع و بازدارنده در قالب رویکردی مسئولانه، بار دیگر نشان داد به دنبال ایجاد و تداوم هیچگونه جنگ منطقه ای نمی باشد و به سایر کشورها نیز یادآوری کرد که از بین رفتن امنیت در خاورمیانه و اقصی نقاط جهان به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.
هم اکنون با توجه به اشاعه اخبار جعلی توسط رسانه های معاند مبنی بر بی ثمر بودن اقدامات موثر ایران، مهمترین رویکرد استراتژیک ، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است.
حزب اعتدال و توسعه همگام با ملت شریف و آزاده ایران ، ماجراجویی های جنون آمیز و پر مخاطره رژیم آپارتاید صهیونیستی که زنگ خطری برای امنیت و صلح جهانی تلقی می شود را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و ضمن تقدیر واسع ، حمایت قاطع از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام نموده و تمامی ظرفیت خود را برای تقویت وحدت و انسجام ملی به کار خواهد برد.

عملیات وعده صادق گامی برای عملیات نهایی دفع غده سرطانی از جغرافیای جهان اسلام

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در بیانیه‌ای با تبریک و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلافی جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، این دستاورد بزرگ در عملیات وعده صادق را گامی بلند برای عملیات نهایی دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی از جغرافیای جهان اسلام دانست.

در ادامه بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که با اراده مجاهدان مومن و رزمندگان سلحشور ایران اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی درس عبرت آموز و ضربات سنگین و تحقیر کننده‌ای به رژیم کودک کش صهیونیستی و پیکر غاصبان فلسطین وارد آمد و این حقیقت بیش از هر زمان دیگری آشکارتر شد که اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این بیانیه تاکید کرد: حمله غرور انگیز موشکی و پهبادی با رمز "یا رسول الله" و اصابت دقیق آن به مناطق مورد نظر در سرزمین های اشغالی فلسطین نشانه پوشالی بودن گنبد آهنین رژیم جعلی اسرائیل و سامانه های پدافندی آمریکا و بیش از ۱۰ کشور در منطقه است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: بی‌شک از این پس رژیم اشغالگر در کابوس و هراسی پیوسته و گریز ناپذیر بسر خواهد برد و به هرگونه ماجراجویی احمقانه اش از داخل ایران پاسخ کوبنده و پشیمان کننده داده خواهد شد و برای او هیچ حاشیه‌ای از امنیت و حیات باقی نخواهد ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ملت بزرگ ایران اسلامی با تاسی از وصایای جاودان حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) همواره پشتیبان مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم ومقتدر فلسطین، غزه، یمن خواهد بود و الحمدلله امروز اتحاد، همدلی و هم افزایی نیروهای مسلح ومقتدر ایران اسلامی و نیز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه منجر به تولید قدرت سهمگینی شده است که دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی از جهان اسلام در آینده‌ای نزدیک و غیر قابل تصور را نوید می‌دهد.

موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد

سازمان بسیج اساتید کشور درباره عملیات «وعده صادق» سپاه اسلام در بیانیه‌ای اعلام کرد: سپاه سرافراز اسلام با تحقق وعده فرماندهی معظم کل قوا ظرف پنج ساعت و شلیک صدها موشک و پهپاد توانست تصور آسیب ناپذیری بیت العنکبوت، محو زودهنگام غده سرطانی صهیونیسم در منطقه، پوشالی بودن گنبدآهنین، عجز ارتش پنجم دنیا، بی تاثیر بودن حمایت آمریکا و اروپا، پایان پذیرفتن زمان بزن در رو را به تصویر کشیده و سران متوحش و مغرور رژیم منحوس صهیونیستی را وادار به تجدید نظر در رفتار و چشاندن طعم بُمب و موشک به غاصبان اراضی اشغالی کند.

این سازمان ضمن قدردانی و حمایت از این اقدام مجاهدانه به نیابت از کلیه اساتید بسیجی و بخشی از جریان فعال جامعه دانشگاهی و فرهیختگان کشور این پیروزی غرورآفرین، نمایش بزرگترین حمله پهپادی تاریخ و تاریخی ترین حمله موشکی به رژیم منحوس صهیونیستی را به پیشگاه ملت شریف ایران، خانواده های معزز شهداء، فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح پرتوان و سپاه غیور اسلام، مسلمانان جهان بویژه مردم مظلوم غزه تبریک گفت و اعلام کرد: آنچه با عنوان انتقام ملت ایران در قالب تنبیه متجاوز صورت گرفت بخش کوچکی از توان نیروهای مسلح کشورمان بوده و هر گونه خطای عمدی و سهوی از سوی دولت غاصب قدس با برخورد شدیدتر و پاسخ سخت سپاه اسلام مواجه خواهد شد، ضمن آنکه معادله جنگ و موازنه قدرت از این پس به نفع مظلومان و جبهه مقاومت تغییر کرده و شلیک رگباری موشک های نقطه زن از سرزمین مقدس ایران در دستور کار پاسداران حریم ولایت و مرزهای اندیشه متعالی اسلام قرار دارد.

«وعده صادق» مبتنی بر مطالبه مردم بود

جامعه روحانیت مبارز هم در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر و از آن تقدیر کرد. 

بسمه‌تعالی

فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ

بامداد یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ جهانیان شاهد عملیاتی شجاعانه و افتخارآمیز علیه پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی ـ اطلاعاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی بودند که توسط نیروی هوافضای سپاه و با حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح انجام شد.

عملیاتی که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم جعلی صهیونیستی، به ویژه در به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق انجام شد و مبتنی بر مطالبۀ مردم شریف ایران برای مقابله و انتقام و همچنین تدبیر ولی امر مسلمین و فرمانده معظّم کل قوا بود و نحوه اجرا آن‌هم مصداق روشن «مارمیت اذ رمیت و لکنّ الله رمی» شد.

ارزشمندی این اقدام رزمندگان اسلام، نه‌ فقط به شکستن هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها و اعادۀ حق دفاع مشروع و تنبیه صهیونیست‌های شرور، بلکه به پیوند آن به ایمان، اخلاص و رشادت برآمده از فرهنگ دینی و جهادی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) فصل جدیدی در تاریخ ایران عزیز رقم خورد و با هدایت‌ها و تدابیر هوشمندانه رهبری معظّم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) تداوم یافت. 

در همین فصل، اوراق زرین حماسه‌هایی چون فتح خرمشهر و دفع تجاوز رژیم بعثی عراق رقم خورده و قدرت دفاعی کشور عزیزمان از دفاع وابسته به قدرت‌های بیگانه به دفاع مستقل، بازدارندگی و توان تغییر معادلات راهبردی و موازنه سازی رسانیده است. 

بر اساس همین توانمندی است که در این حماسه اخیر رزمندگان اسلام، به تعبیر قهرمان گشاینده قلعه خیبر، امیرمؤمنان حضرت علی (علیه السّلام) سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند.

جامعه روحانیت مبارز با حمد و شکر الهی از این عنایت بزرگ به امت اسلامی و ملّت شریف ایران، از رزمندگان اسلام که با شجاعت و درایت جهادی این حماسه به دست آنان رقم خورد، تقدیر و تشکر نموده و بازوی قدرتمند آنان را می‌بوسد.

به لطف خداوند متعال تمامی مجاهدان این حماسه بزرگ که در همگامی و تداوم راه نورانی شهدای مقاومت پدید آمد، از اجر الهی و عنایت حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برخوردار بوده و پاداش آن در کارنامۀ عمل مخلصانه آن‌ها ثبت و ماندگار خواهد شد.

«وعده صادق» جبهه مقاومت را در ترازی جدید در سپهر دیپلماسی بین‌المللی به رخ کشید

جبهه تحول خواهان انقلابی با انتشار بیانیه‌ای در تقدیر از عملیات وعدۀ صادق، تاکید کرد: این عملیات، مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در ترازی جدید در سپهر دیپلماسی بین‌المللی به رخ کشید و هیبت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از هم گسیخت.

متن بیانیه بدین شرح است:

الاقصی اعتراضات داخلی، مهاجرت گسترده یهودیان، صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد دلاری، سرشکستگی نظامیان شکست خورده، بی‌نتیجه ماندن اهداف قلدر مابانه‌ای چون کوچ دادن مردم غزه، نابود کردن حماس، آزاد کردن اسرا و انضمام غزه به سرزمین های اشغالی به نتیجه نرسید حتی بکارگیری گسترده انفجار بمب‌های نامتعارف فراتر از حجم انفجار دو بمب اتمی نتوانست استقامت مردم مظلوم و مقتدر غزه را بشکند.

هوشمندی مثال زدنی رهبران حماس، اجازه نداد تله‌ای که صهیونیست‌ها در پذیرش شروط آتش بس طراحی کرده بودند آن‌ها را به دام بیندازد. وعده صادق با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده توانست ترکیبی از اهداف راهبردی را در میدان رزم و در عرصه سیاست بین الملل و اختلاف بین اسرائیل و حامیان آمریکایی‌اش ایجاد کند.

بیانیه‌های رسمی و اظهارات روشن و قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت خارجه مبنی بر اتمام مرحله اول وعده صادق، راه را برای هرگونه فریب کاری جدید بست. حمله به شهروندان، مراکز و ... جمهوری اسلامی از هر منشائی توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان آن‌ها حق دفاع مشروع و اقدام متقابل را برای جمهوری اسلامی محفوظ خواهد داشت و پاسخی شکننده‌تر از آنچه اتفاق افتاد دریافت خواهد کرد.

جبهه تحول خواهان انقلابی، راهبرد نهایی حل مسئله فلسطین را نه از طریق جنگ بلکه در برگزاری انتخابات در بین فلسطینیان ساکن آن سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودیان برای تعیین نوع حاکمیت در کشور فلسطین می‌داند. هرگونه تصمیم و واکنش بی‌خردانه از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یا برآمده از آشفتگی و روان پریشی رئیس جمهور آمریکا ضمن بالا بردن اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی فضای انتخاباتی آمریکا را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. غرب تاکنون با بحرانی این چنین در شرایط بد و بدتر قرار نگرفته بود. 

جبهه تحول خواهان انقلابی توجه به این هشدار را برای اصحاب رسانه و تصمیم‌سازان ضروری می‌داند که نباید هیجان و شادمانی ما موجب غفلت از عملیات رسانه‌های خناس عبری، غربی، عربی و نفوذی‌های نشخوار کننده تحلیل‌های آن‌ها شود. هنر دروغگویی و وارونه‌نمایی رژیم جعلی، در تحریف واقعیت، برای به محاق بردن حقیقت بوده و هست تا قهرمان را به ضد قهرمان تبدیل کند. روایتگری، مستندسازی، تولید فیلم و سریال و خلق ادبیات تاثیرگذار باید به عنوان پیوست رسانه‌ای وعده صادق همواره مورد توجه قرار گیرد.

طوفان الاقصی و وعده صادق مسیری بدون بازگشت است و به حول و قوه الهی جهان اسلام نماز وحدت را به شکرانه پیروزی فلسطینیان در قدس بزودی برپا خواهد کرد.

عملیات سپاه درس عبرتی به آمریکا داد

جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی، تشکل دیگری بود که در حمایت از عملیات سپاه بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد :حمله به پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس که با رمز مقدس «یا رسول الله» و در راستای اعمال حق ذاتی و مشروع دفاع از تمامیت ارضی کشور و بر اساس مفاد منشور سازمان ملل متحد صورت گرفت، درس عبرتی به دشمنان ملت ایران خصوصاً استکبار جهانی داد و ثابت کرد، اگر دشمن در گستاخی‌های خود از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور کند، با پاسخ قاطع و کوبنده‌ای مواجه خواهد شد.

متن بیانیه این تشکل بدین شرح است:

بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیات ترکیبی و غرورآفرین «وعده صادق» و در پاسخی مقتدرانه به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق که به شهادت برخی از مستشاران نظامی کشورمان انجامید،  مراکز نظامی و مواضع این رژیم غاصب در سرزمین‌های اشغالی را با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد هدف قرار داد و خسارت‌های قابل‌توجهی به تجهیزات و تأسیسات صهیونیست‌ها وارد نمود.

اقدام به‌موقع  نیروهای مسلح کشورمان که شجاعت و اقتدار سربازان اسلام در مقابله با دشمنان ملت ایران را بار دیگر به نمایش گذاشت، به فضل الهی در لبیک به فرمان حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا(دامت برکاته) و با همت و غیرت جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرانجام رسید و دل مردم غیور ایران و ستمدیدگان و مسلمانان جهان را سرشار از شادی و غرور کرد.

حمله به پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس که با رمز مقدس «یا رسول الله» و در راستای اعمال حق ذاتی و مشروع دفاع از تمامیت ارضی کشور و بر اساس مفاد منشور سازمان ملل متحد صورت گرفت، درس عبرتی به دشمنان ملت ایران خصوصاً استکبار جهانی داد و ثابت کرد، اگر دشمن در گستاخی‌های خود از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور کند، با پاسخ قاطع و کوبنده‌ای مواجه خواهد شد.

جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی ضمن اعلام حمایت قاطع از اقدام افتخارآفرین و غرورانگیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله به مواضع دشمن صهیونیستی، بار دیگر بر آمادگی کامل دلدادگان راه امام(ره) و شهدا برای پیگیری اهداف والای انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و توطئه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب تأکید می‌کند.

جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی از همه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان می‌خواهد با اتحاد و همبستگی و در کنار ملت مظلوم و مقاوم فلسطین، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را طرد و منزوی کنند تا ان شاءالله روزی فرا رسد که به برکت خون شهدا، آرمان آزادی قدس شریف محقق گردد و پرچم رفیع اسلام بر فراز مسجدالاقصی به اهتزاز درآید.

کد خبر 1759036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha