از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد، در آستانه روز ارتش میزبان جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین) مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان) در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس درباره علت در دستور قرار نگرفتن گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود دارو در جلسه امروز توضیح داد و گفت: دستور کار روزهای سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی مربوط به بررسی گزارش‌های نظارتی و همچنین طرح سوالات نمایندگان از وزرا است، اما با توجه به این‌که ایرادات شورای نگهبان در لایحه تجارت در دستور مجلس شورای اسلامی است قرار شد که گزارش کمیسیون بهداشت امروز مطرح نشود تا بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه تجارت به اتمام برسد.

وی با اشاره به آغاز بررسی بخش دوم لایحه بودجه از هفته آتی خاطرنشان کرد: مجلس هفته آینده وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه می‌شود و عملا فرصتی برای اتمام لایحه تجارت وجود ندارد لذا این لایحه امروز باید نهایی می شد.

حضور دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی در صحن علنی مجلس

براساس این گزارش، همچنین به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش در ساعات آغازین جلسه با حضور در جایگاه میهمانان صحن مجلس، از نزدیک در جریان فرآیند قانونگذاری و نظارت قوه مقننه قرار گرفتند.

محمد باقر قالیباف نیز پیش از آغاز دستور جلسه امروز، روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس در ادامه درباره وضعیت بازار ارز گفت: با توجه به اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما جلسه‌ای در هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند.

براساس این گزارش، تعدادی از نمایندگان نیز درخصوص مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در صحن علنی امروز مجلس به ایراد نطق پرداختند.

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

دغدغه های مردم و رهبر معظم انقلاب نصب العین مجلس یازدهم

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی گفت: مردم استان آذربایجان غربی از بدو پیروزی انقلاب همواره مقابل گروهک های ضد انقلاب و تجزیه طلب از جمله حزب منحله دموکرات، کومله، پژاک و سایر گروهک ها با تقدیم هزارن شهید همچون جواد قنبری ها اولین فرمانده سپاه ماکو، شهید بهزاد دربندی ها شهید نادر علیزاده ها، مهدی امینی ها، حیدرزاده ها، آخوندزاده ها و شهید میلاد میرزایی ایستادند و با نثار جان خود از وطن خویش پاسداری کردند و هنوز هم باب شهادت در آذربایجان غربی باز است.

 محمد علیپور با بیان اینکه آذربایجان همواره دژ نفوذناپذیر اسلام و انقلاب بوده و از محبان اهل بیت (ع) است، افزود: مردم آذربایجان غربی از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های مرحوم حجت الاسلام حسنی نماینده فقید حضرت امام و رهبری در آذربایجان غربی در خط رهبری امامین انقلاب بوده و خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در طول چهار سال فرصت خدمت با برکت خود افتخار لقب انقلابی بودن را به واسطه تصویب قوانین کاربردی و موثر در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و با نظارت دقیق و تاثیرگذار و همراهی توام با تعامل مثبت با دولت و پرهیز از وارد شدن به مسائل حاشیه ای و ویژگی های خاص فوق از جمله ساده زیستی از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

علیپور تصریح کرد: مجلس یازدهم با نصب العین قرار دادن دغدغه های اصلی مردم و مقام معظم رهبری با متمرکز شدن به وظیفه اصلی مجلس یعنی قانونگذاری با اولویت مسائل اقتصادی مسیر خدمتگزاری برای دولت جهت حل مشکلات معیشتی فراهم کرد در این بین برخی جریانات و افراد، مجلس را ناکارآمد ارزیابی می کنند که دور از انصاف است.

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

 نتانیاهوی ملعون از سرنوشت صدام ملعون عبرت بگیرد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در نظق میان دستور خود گفت: جنایتکاران بدانند که عظمت اسلام راستین بر همگان آشکار است. این واقعیتی است که همه می‌دانند و نتانیاهوی ملعون از سرنوشت صدام ملعون عبرت بگیرد.

عفت شریعتی در ادامه با قرائت اشعاری از سروده های خود در وصف مردم فلسطین و غزه و همه جهادگران و رزمندگان این سرزمین، تصریح کرد: ان‌شاءالله نابودی اسرائیل غاصب و همه دشمنان‌شان را شاهد خواهیم بود.

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت، گفت: به لطف الهی در فضای مجازی و صدا و سیما بر روی عملیات «وعده صادق» کار شد که این حرکت قابل تقدیر است. مهم بوده که در دنیا به این پرسش پاسخ کوبنده ای داده شود که ظالم کیست و مظلوم چه کسی است؟ تبلیغ تاثیر زیادی دارد و ائمه جمعه باید فعالیت کنند تا مردم بیشتر در جریان این موضوع قرار بگیرند.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی افزود: ۷۵ سال پیش صهیونیست‌ها بخشی از خاورمیانه را گرفته و ادعا کردند که حقشان بیشتر از این است. دیگران نیز صهیونیست ها را حمایت کردند اما هر بار که اعراب با هم یکی می شدند و در مقابل اسرائیل ایستادند این ها شکست می خوردند.

وی با بیان اینکه جنگ ۳۲ روزه و عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق اقتدار مسلمانان را نشان داد که افتخاری است و باعث خشنودی اهل ایمان می شود، خاطرنشان کرد: از نیروهای مسلح و همه کسانی که تلاش کردند سپاسگزاریم. به روح سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار زاهدی درود می فرستیم و از درگاه الهی لطف و رحمت بیش تر طلب می کنیم.

حجت الاسلام آقاتهرانی در ادامه با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه در صحن مطرح و برای بار سوم به شورای نگهبان ارسال شد. ان‌شاءالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله باشد.

وی افزود: باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متاسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و فراجا ورود کردند؛ فراجا پای کار است، همه دستگاه ها باید یاری کرده و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم؛ طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد قطعا مجلس هم یاری می کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه  آمدن از آن وجود ندارد.

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: کشورهای خارجی قوانین را محکم می نویسند چون باید قوانین بازدارنده باشد؛ ۴۰ ماده از لایحه عفاف و حجاب مربوط به دستگاه ها و ۳۰ ماده جرم انگاری است. در این باره ۲ کمیسیون فرهنگی و قضایی کار کردند. دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

رژیم صهیونسیتی در صورت تکرار خطا، پاسخ محکم تری خواهد گرفت

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود تصریح کرد: به رژیم صهیونیستی و حامیان او اخطار می‌دهم که در صورت تکرار خطایی دیگر، محکم‌تر، قاطعانه‌تر و در حجم وسیع‌تری پاسخ داده خواهد شد.

 محمدمهدی زاهدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای مقاومت از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، زاهدی و حاج‌رحیمی گفت: وظیفه می‌دانم از نیروهای مسلح کشور، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کنم که جانانه سیلی محکمی به رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست زدند. همچنین به رژیم صهیونیستی و حامیان او اخطار می‌دهم که در صورت تکرار خطایی دیگر، محکم‌تر، قاطعانه‌تر و در حجم وسیع‌تری پاسخ داده خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه فرارسیدن روز ارتش را تبریک گفت و از رشادت‌های ارتشیان در عرصه‌های مختلف تشکر کرد.

براساس این گزارش، پس از اتمام نطق های پیش از دستور نمایندگان مجلس، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و سرانجام که با تصویب مواد ۱۱۵۱ تا ۱۳۴۳ این لایحه، نمایندگان مردم، رسیدگی به لایحه مذکور را به پایان رساندند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه لایحه تجارت از مجلس هفتم در دستور مجالس مختلف قرار داشت، گفت: این لایحه در پنج دوره مجالس مختلف معطل مانده بود که به همت نمایندگان در مجلس یازدهم و پس از حدود ۲۰ سال تعیین تکلیف شد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه تجارت و تبدیل آن به قانون می‌تواند گام موثری در بحث تجارت، رونق اقتصادی، تعیین تکلیف و بهبود وضعیت شرکت‌ها داشته باشد.

در ادامه نمایندگان مجلس و پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند و ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی را اصلاح کردند.

در ادامه سه نفر از نمایندگان مجلس به قرائت تذکرات خود پرداختند. 

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

جمهوری اسلامی ایران هیمنه اسرائیل را در هم شکست/ جمهوری اسلامی ایران حامی آرمان فلسطین 

 معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی آرمان فلسطین است و با حرکت انقلابی خود هیمنه اسرائیل را در هم شکست.

وی با اشاره به عملیات پهپادی- موشکی «وعده صادق» سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، خاطرنشان کرد: از اقدام انقلابی سربازان و رزمندگان اسلام در شکستن هیمنه رژیم کودک‌کش اسرائیل تقدیر و تشکر می‌کنم.

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

 اگر اسرائیل غلطی بکند، پاسخ کوبنده تری دریافت می کند

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: تصمیم گیران اسرائیلی و آمریکایی بدانند که پاسخ جمهوری اسلامی ایران حتماً پاسخی آنی، محکم و چندین برای کوبنده‌تر از عملیات وعده صادق خواهد بود.

 علی اصغر عنابستانی با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عملیات غرور آفرین «وعده صادق» همینه پوشالی رژیم صهیونسیتی را در دنیا شکست.

وی تاکید کرد: تصمیم گیران اسرائیلی و آمریکایی بدانند که در صورت تکرار خطاهای رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران حتماً پاسخی آنی، محکم و چندین برای کوبنده‌تر از عملیات وعده صادق خواهد بود.

از قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی تا حضور فرماندهان ارتش در مجلس

ملت ایران مانند دوران دفاع مقدس در برابر هر حرکتی ایستاده است

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بدانند که ملت عزیز ایران محکم و همانند دوران دفاع مقدس در برابر هر حرکتی ایستاده است.

اعلام وصول تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

در ادامه جلسه علنی امروز، تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک طبق اصل ۸۵ اعلام وصول شد.

محمد رشیدی در هنگام قرائت اعلام وصول طرح ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک، گفت: این طرح در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد منتها به دلیل اهمیت موضوع و فرصت کوتاه باقی‌مانده تا پایان عمر مجلس یازدهم عده‌ای از نمایندگان تقاضای بررسی آن طبق اصل ۸۵ را مطرح کردند که امروز اعلام وصول شد.

قدردانی نمایندگان از تولیدات قرآنی رسانه ملی

در پایان نیز ۲۲۰ نماینده با امضای بیانیه‌ای از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی قدردانی و حمایت کردند.

 مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز بیانیه قدردانی نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را به شرح ذیل قرائت کرد.

«رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوات معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع طلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سختکوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.»

کد خبر 1759139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha