شهادت بیش از ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه

نهاد زنان سازمان ملل در بیانیه‌ای از شهادت بیش از ۱۰ هزار زن در غزه در طول جنگ غزه گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان یا به اختصار زنان سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد: در جریان جنگ خونین اسرائیل که برای هفتمین ماه متوالی علیه مردم فلسطین در نوار محاصره شده، ادامه دارد، بیش از ۱۰ هزار زن در غزه به شهادت رسیده‌اند.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شدند و بازماندگانی که از بمباران نجات یافتند،  عملیات زمینی اسرائیل آنان را آواره، بیوه و با گرسنگی شدید مواجه کرد، به طوری که جنگ غزه را به جنگ زنان تبدیل کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ۱۹ هزار کودک بر اثر شهادت ۶ هزار مادر در غزه یتیم شده‌اند.

این نهاد گفت: بیش از یک میلیون زن و دختر در غزه پس از ۶ ماه جنگ، با افزایش بیماری‌ها و در شرایط غیرانسانی زندگی، نمی توانند غذا یا آب آشامیدنی سالم به دست آورند.

زنان سازمان ملل افزود: دسترسی به آب تمیز به ویژه برای مادران شیرده و باردار که نیاز روزانه به آب بیشتری دارند، بسیار مهم است.

نهاد  زنان سازمان ملل متحد همچنین خواستار «آتش بس فوری در غزه، آزادی همه گروگان ها و دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک های بشردوستانه» شد.

برای صد و نود و چهارمین روز متوالی، اشغالگران به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی که علیه مردم نوار غزه به راه انداخته و خانه های مسکونی و تیم های پزشکی و روزنامه نگاری را هدف قرار می دهد، به قتل عام ادامه می دهد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تلفات تجاوزات مداوم به نوار غزه به نزدیک به ۳۴ هزار شهید و بیش از ۷۶ هزار  مجروح با جراحات مختلف و هزاران مفقود در زیر آوار رسیده است.

کد خبر 1759222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha