المپیاد ملی آموزش هنر در زنجان برگزار می شود

به گفته حاج علی اکبری، المپیاد ملی آموزش هنر با هدف شناسایی استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان در قالب تیم‌های آموزشگاهی یا هنرستان هنرهای زیبا در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می شود.

اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: المپیاد آموزش هنر یک رویداد ملی است که در بین هنرجویان مراکز آموزش هنی و هنرستان‌های هنری در سطح کشور برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه هنرجویان در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تیم‌ها در قالب آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در رشته های تعیین شده رقابت می کنند و پس از داوری آثار به مرحله استانی راه می یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن ها به سطح ملی راه می یابند، خاطرنشان کرد: در این مرحله آثار برگزیده رشته های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت و آثار سایر رشته‌ها در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هررشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می شوند.

حاج علی اکبری ادامه داد: این المپیاد ملی با هدف شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارایه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی اجرا می شود.

وی به موضوعات المپیاد ملی آموزش هنر نیز اشاره کرد و گفت: موضوعات المپیاد تحت شعار محوری «یکصدا ایران» شامل هویت و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حاج علی اکبری با یادآوری اینکه فراخوان این المپیاد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ منتشر شده است، گفت: ۲۰ اردیبهشت امسال آخرین مهلت ارسال آثار تیم های آموزشگاهی و پایان خردادماه امسال آخرین مهلت برای ارسال آثار تیم های هنرستان هنرهای زیبا است. اختتامیه این رویداد ملی مهرماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می شود.

به گفته وی، تیم های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت کنند و همچنین ضوابط تخصصی رشته های هنری را که در آن شرکت می کنند نیز داشته باشند. برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه www.amoozeshehona.ir وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت کنند و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم ها اقدام کنند.

کد خبر 1759290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha