بیش از ۲۵۰۰ برنامه فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری برای کنگره شهدای استان پیش بینی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری برای کنگره شهدای استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» در نخستین یادواره شهدای هنرمند«فرهنگ، هنر، رسانه» استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وعده همیشه صادق سپاه پاسداران بار دیگر به همه ما عزت و آبرو بخشید و توانست با شکستن هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی نه تنها دل ملت ایران، بلکه مسلمانان و آزادگان جهان را شاد کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای هنرمند، گفت: تحقق این هدف بزرگ در تداوم مسیر شهدا بود. 

وی ادامه داد: کسانی که هنرمند بودند، در مسیر جهاد و شهادت قدم برداشتند، برای میهن اسلامی و تمامیت ارضی کشور جنگیدند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و با نگاه هنرمندانه خود بهترین راوی و تسهیل گر جنگ بودند. 

درخشان یادآور شد: اگر امروز در عرصه ایثار و شهادت و تبیین دفاع مقدس حرف برای گفتن داریم، بدون تردید بخشی از آن حاصل تلاش هنرمندان است که با تولید و خلق هزاران و شاید میلیون‌ها اثر هنری در عرصه سینما، کتاب، نشر، سرود، نماهنگ، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر، داستان و سایر هنرهای چندگانه قدم برداشتند تا بتوانند فرهنگ دفاع مقدس و ایثار شهادت را به نسل امروزی به عنوان یک سند افتخار رقم بزنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چون ما در آستانه دومین کنگره بزرگ سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داریم با پیش‌بینی‌های صورت گرفته به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و هنری کنگره، بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری برای کنگره شهدای استان پیش بینی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ فیلم مستند و داستانی، بیش از ۲۰ سرود، بیش از ۱۰ موسیقی فاخر و ارزشمند تولید و آثار متعدد فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف تجسمی، نمایش و سایر موضوعات پیش بینی شده است. 

درخشان گفت: حداقل برای هفت الی ۱۰ سال استان مصرف فرهنگی در خلق و تولید آثار فرهنگی و هنری به برکت کنگره ملی شهدای استان در سطح استان تولید می‌شود که با اهتمام جدی و نگاه فرهنگی که در مجموعه سپاه و در کنار آن دستگاه‌های فرهنگی حضور دارند، آثار فرهنگی و هنری در استان در حال تولید است.

کد خبر 1759297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha