از افزایش ۵۰درصدی گردشگران خارجی تا اختصاص ارز به حجاج

اعضای کابینه دولت سیزدهم امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین و در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات شان پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اعضای کابینه دولت سیزدهم امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین و در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات شان پاسخ دادند.

از افزایش ۵۰درصدی گردشگران خارجی تا اختصاص ارز به حجاج

 توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، خاطرنشان کرد: حقوقدانان درخصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

از افزایش ۵۰درصدی گردشگران خارجی تا اختصاص ارز به حجاج

 ارز مبادله‌ای حجاج تمتع تخصیص یافت

محمد مهدی اسماعیلی نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران از تخصیص «ارز مبادله‌ای زائران حج تمتع» خبر داد و گفت:  تخصیص یافته است» گفت: اعزام حدود ۹۰ هزار زائر کشورمان به سرزمین وحی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه، از افزایش یارانه فرهنگی و خرید کتاب خبر داد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق «عدالت فرهنگی» در نمایشگاه کتاب، سازوکاری را تعریف کرده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده علاوه بر تخصیص یارانه خرید کتاب به دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، مناطق محروم نیز در طرح توسعه ای مذکور لحاظ شده است و هر شهروند در دورترین نقطه کشور امکان خرید کتاب را خواهد یافت و هزینه ارسال کتاب ها رایگان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش ایرانی- اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: اسنادی را می‌نویسیم که پس از ابلاغ، بلافاصله اجرایی و عملیاتی شود و نتایج را همه مردم در حوزه های مرتبط مشاهده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عملیات «وعده صادق» نیز گفت: این پاسخ ایران مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و  شکوه، عظمت و  قدرت فرزندان انقلاب اسلامی  را به رخ همگان کشید و از همه بزرگوارنی که در این مسیر تلاش و  جهاد کردند، تشکر می‌کنم و به روح شهدای حادثه تروریستی حمله رژیم صهیونیستی به محل کنسول گری ایران در دمشق درود و سلام می‌فرستم.

از افزایش ۵۰درصدی گردشگران خارجی تا اختصاص ارز به حجاج

هدف‌گذاری دولت برای کاهش تورم

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، تغییر در تیم اقتصادی دولت را شایعه دانست و گفت: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به هدف گذاری دولت سیزدهم برای کاهش تورم، خاطرنشان کرد: افزایش رشد اقتصادی، کنترل و کاهش حجم نقدینگی محصول تیم اقتصادی دولت بود که به طور منسجم انجام شد.حتی تورم هم مهار شد و به اندازه یک واحد کاهش یافت. البته هدفگذاری دولت کاهش بیشتر تورم است.

تکذیب خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس»

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز ۲۹ فروردین هیات دولت، خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را تکذیب کرد.

 عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب بیشتر دنبال شده است، افزود: ایکوم و ایکوموس ماهیت غیردولتی دارد و از سالها قبل به دلیل ماهیت غیردولتی پرداخت حق عضویت آن‌ها از طریق افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

از افزایش ۵۰درصدی گردشگران خارجی تا اختصاص ارز به حجاج

وی با اشاره به افزایش ۵۰درصدی گردشگران خارجی گفت: خراسان رضوی، مازندران، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته اند.

ضرغامی، هدایت مردم به سمت گردشگاه های رسمی را سیاست وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت شب در سفرهای نوروزی ثبت شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تقارن ایام گردشگری و تعطیلات نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، گفت: بر اساس آخرین آمار که ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال را در برمی‌گیرد، برآورد ما این است که ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت شب در سفرهای نوروزی ثبت شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۵.۱۹ درصد رشد داشته است.

ماهواره‌های متعدد سنجشی آماده پرتاب است

عیسی زارع پور نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز گفت: سیاست وزارت ارتباطات است که توسعه شبکه اولویت اپراتور ها قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی پنجره واحد برای دانشگاه ها، افزود: این اقدام سال گذشته در تعامل وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و تاکنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه به عضویت آن درآمده اند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می شود، گفت: هوشمند سازی دولت در سال جاری تداوم می یابد.

زارع پور از طراحی و ساخت ماهواره های متعدد سنجشی خبر داد و گفت: از طریق این ماهواره ها، در فضا تصویربرداری خواهیم داشت.

عملیات «وعده صادق» ضربه پذیری اسرائیل را ثابت کرد

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما نیز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پیامدهای عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه رژیم صهیونیستی، گفت: عملیات «وعده صادق» برای کشور و نیروهای مسلح ما و هم‌چنین جبهه مقاومت پر از دستاورد بود و پوشالی و ضربه‌پذیر بودن اسرائیل را ثابت کرد.

واردات واگن های متروی چینی در سال جاری

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران از واردات واگن مترو از چین طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال واردات واگن ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درخصوص نصب دوربین بر روی البسه حریم بان ها نیز توضیح داد و گفت: این اقدام در جهت سامان یافتن و ایجاد شرایط، امری کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند.

تکمیل ۲۸ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های بالادست و پایین دست انجام دادیم و پروژه‌های نیمه‌تمام را که ۲۸ میلیارد دلار بود، به اتمام رساندیم.

وزیر نفت با اشاره به رضد ۲۰درصدی تولید نفت و گاز در سال گذشته، افزود: در بخش محصولات پتروشیمی نیز رشد تولید داشتند و امسال نیز برای سرمایه‌گذاری جدید و پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده برنامه ریزی کرده ایم.

استقبال دهک های کم درآمد از کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به استقبال از کالابرگ الکترونیکی به ویژه در دهک‌های کم درآمد اول تا سوم، گفت: پیش بینی می شود در مرحله سوم اجرای این طرح، متقاضیان به حدود ۹۵ درصد برسد.

سیدصولت مرتضوی درباره لایحه تامین دستمزدها نیز گفت: این لایحه اکنون در مرحله کارشناسی است و مراحل پایانی را طی می کند و پس از ارائه و بررسی در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

فراهم شدن زمینه جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی

روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به فرآیند جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی، گفت: دولت برای نخبگانی که علاقمند به کار در دستگاه‌های اجرایی هستند زمینه و زیرساخت لازم را فراهم کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: سال گذشته فراخوان‌ها اعلام و ثبت‌نام‌ها انجام شده و ردیف استخدامی اختصاص پیدا کرده است و منتظریم سازمان اداری استخدامی ۲۵ امتیازی که برای دوره آماده‌سازی شرکت کنندگان مشخص کرده، اعلام کند.

بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته ای ایران

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی، گفت: گزارشات ارائه شده به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل دارای دو بخش است؛ بخش نخست مربوط به برجام و بخش دیگر مربوط به پادمان و ان پی تی می باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است و در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی افزود: ۱۲۰ بازرس تایید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

کاهش مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد

سخنگوی دولت نیز از کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد خبر داد و گفت: این موضوع از اول فرودین ماه اعمال می‌شود.

 علی بهادری جهرمی افزود: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی با بیان اینکه برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید، گفت: در جهت حمایت از تولید داخل و جهش تولید تعرفه‌های حمایتی پیش‌بینی شده است.
بهادری جهرمی با اشاره به انتشار اوراق اسلامی برای تامین مالی پروژه های دستگاه های اجرایی، گفت: آیین‌نامه آن به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص لایحه تشکیل وزارت بازرگانی که در مجلس مانده است، تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت‌پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بارها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

سخنگوی دولت افزود: دولت برای نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود به‌صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای برای تشکیل وزارت بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس این بود که این موضوع اولویت ندارد و به‌مدت شش‌ماه این لایحه از دستورکار خارج شد.

بهادری‌جهرمی گفت: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم‌گیری شود، کار امروز را به فردا واگذار نکنیم، و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستورکار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار در یک وزارتخانه قدرت نظارتی، دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.

کد خبر 1759300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha