روز ارتش متفاوتِ امسال پس از «وعده صادق»

نامگذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش از سوی بنیاگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) با توجه به تمام ادعاهای نابجا در انحلال ارتش همواره یادآور آن است که نیروهای نظامی و امنیتی در حفظ تمامیت و استقلال ارضی کشور جایگاهی ویژه دارند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی: نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش از سوی بنیاگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)  باتوجه به تمام ادعاهای نابجا در انحلال ارتش همواره به عنوان یکی از ابتکارات امام راحل یاد می شود تا همواره به یاد داشته باشیم که نیروهای نظامی و امنیتی در حفظ تمامیت و استقلال ارضی کشور جایگاهی ویژه دارند و وحدت میان مردم و نیروهای مسلح به عنوان یکی از مولفه های توسعه ایران اسلامی در هر زمانی محسوب می شود و امام نیز در پیام تاریخی به مناسبت این روز یادآور شدند : «روز ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان های بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند. ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم»

بنابراین گزارش هر ساله رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار مرقد مطهره امام خمینی (ره) برگزار می شود که این مراسم امسال با توجه به برخی ملاحظات و پیش بینی های لازم  در پادگان مرکز پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد این مراسم با حضور حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی  هوایی، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سردار سلامی فرمانده کل سپاه  سردار حاجی زاده فرمانده هوافصای سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار صفوی مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی و امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش برگزار شد.

رییس جمهور: کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما، برخوردی سهمگین در پی دارد

در این مراسم آیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان گفت: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم بودند، لذا در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماوه کل قوا هستند.

وی افزود: وعده صادق  اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند، ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و با مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود، به برخوردی سهمگین و شدید با آنها منجر خواهد شد.

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

فرمانده کل ارتش: اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد

بنابراین گزارش سرلشکر عبدالرحیم موسوی در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم، بخش کوچکی از توانمندی ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: آنچه شما امروز دیدید گوشه ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح معمولا با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت ها را به بهترین نحو اجرا می کنند، همه می دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت های نیروهای مسلح ایران را رصد می کنند و به همین خاطر مدت ها زیادی است که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگر های دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیروهای مسلح ما آماده و منتظرند

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش  نیز در حاشیه مراسم رژه اظهار کرد: نیروی زمینی  تسلیحاتی را وارد نیرو کرده که اکثریت آن در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نیروی زمینی به شکل دارای قابلیت هوشمند و دقیق زن و دور زن باشند.

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

امیر حیدری درباره عملیات «وعده صادق» گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم افزا عمل می‌کنند و به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی‌کند، مماشات نخواهد کرد. ما این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و ۸ سال در برابر قدرت‌های دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند.

فرمانده نیروی زمینی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند  و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ثابت شد قدرت واقعی با قدرت پوشالی چطور برخورد می‌کند

در ادامه این مراسم همچنین امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره  تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار کرد: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

وی افزود: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه قدرت واقعی با قدرت پوشالی  در صحنه عمل می‌کند. ادامه این روند ان شاءالله اینگونه است که  دولت های منطقه خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

فرماده نیروی هوایی ارتش: به دشمنان ایران توصیه میکنم خطای راهبردی نکنند

بنابرای گزارش، امیر حمید واحدی در حاشیه رژه روز ارتش درخصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهارکرد: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو۲۴ داریم از همه زمانها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همینجا به دشمنان ایران توصیه میکنم خطای راهبردی نکنند.

وی در پایان گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

همچنین در ادامه این مراسم بخشی از دستاوردهای نظامی و دفاعی در حوزه پهبادی و تجهیزات بومی نیروهای چهارگانه ارتش با رژه یگان‌های محمول و خودرویی در تهران به نمایش درآمد. این تجهیزات به شرح ذیل است:

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

نیروی زمینی ارتش:

پهپاد مهاجر۶، پهپاد مهاجر۲، پهپاد مهاجر ۴، پهپاد ابابیل ۴، پهپاد آرش، پهپاد یسیر، خودرو ایستگاه کنترل زمینی، نفر بر پست فرماندهی ام ۱۱۳، سامانه ارتباطی، سامانه جهت یاب، سامانه جمر V/UHF، شیلتر مخابراتی، سامانه مجید، زوبین ۲، کیان ۸۰۰ پلاس، کیان ۷۰۰، خودرو ملی فوق سنگین تانکبر و نفر بر، خودرو تحقیقاتی NRBC، موشک تاو، توپ ۲۳ میلی متری، تانک ذوالفقار نسل ۳ ایران، تانک تیام، سلاح تک تیرانداز شاهر، نفر بر بهینه سازی شده ام ۱۱۳، توپ ۵۷ م. م دولول بهمن، خودرو ضد گلوله روینتن، سلاح محرم، ربات نذیر، ربات کارال، آمبولانس زرهی، سامانه سیار اتاق عمل، سامانه سیار آزمایشگاه، هارتاپ سیستم های پزشکی، سامانه سیار رادیولوژی، سامانه سیار آی سی یو، خودرو مجهز به سلاح دوشکا، خودرو مجهز به تیربار کتلینگ، موشک فتح ۳۶۰ و موشک لبیک.

نیروی پدافند هوایی ارتش:

سامانه تلفیقی دیده بانی و دوش پرتاب چابک، رادار جلیلوند، رادار کاشف، آنتن البرز، سامانه فرماندهی و کنترل فکور، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه مجید۲، سامانه موشکی نواب، سامانه موشکی دزفول، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، رادار هادی سامانه مرصاد تاکتیکی۱۶، سکوی پرتاب فایر از کن مرصاد ۱۶ به همراه موشک شلمچه ۲، صیاد تک خودرویی، رادار سامانه موشکی ۱۵ خرداد (سوم)، سکوی پرتاب سامانه موشکی ۱۵ خرداد، رادار سامانه۱۵خرداد، سکوی پرتاپ سامانه ۱۵خرداد، رادار سامانه دماوند، خودروی TM سامانه دماوند، سامانه اس ۳۰۰، خودرو ارتباطی سامانه اس ۳۰۰، سکوی دوم پرتاب سامانه باور ۳۷۳، موشک صیاد۳و۴، موشک دامی سامانه اس۲۰۰، سامانه تروپو ارتباطی، سامانه ارتباطی مفتاح، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه ارتباطی los سیار، سامانه CP سیار، سامانه شفق، سامانه ابر سداد، سامانه صادق ۶ تاکتیکی، DSM ۵۰۰۰ سامانه جنگ نوین، پهپاد ناصر، پهپاد ۱۰، پهپاد کیان جت، پهپاد امید، پهپاد کرار، پهپاد مهاجر و پهپاد آرش.

روز ارتش متفاوت امسال پس از «وعده صادق»

نیروی هوایی:

پهپاد آموزشی سفیر، پهپاد آموزشی ستار، برج مراقبت سیار، پهپاد کمان ۱۲، پهپاد مهاجر۲، پهپاد مهاجر۴، پهپاد کمان۲۲، پهپاد انتحاری برد بلند کمان ۹۹، پهپاد آموزشی و عملیاتی افق، موشک قادر هواپایه، بمب هوشمند قاصد، موشک هواپایه قاصد ۳، موشک ستار و قائم، پاد جنگ الکترونیک صحاب و شاهین، موشک عصر۶۷، موشک فکور ۹۰ هواپایه، اتوبوس آمبولانس، اطاق عمل سیار، ایستگاه کنترل زمینی و سامانه رفع آلودگی های شیمیایی.

نیروی دریایی ارتش:

شیلتر مخابراتی، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳، اژدر مارک۴۶، اژدر اکسیژنی، اژدر الکتریکی + مین چسبان، محمول مین (صدف + انفطار+کوسه)، پهپاد مهاجر نوین ۲، پهپاد آرش پهپاد باور ۵، پهپاد صادق، پهپاد ابابیل ۵، توپ ۷۶ م. م فجر ۲۷، قایق رعد، شناور هجومی شهاب، السابحات ۱۵، قایق ریپ راکت انداز، قایق ریپ نفربر، شیلتر اخلالگرارتباطی رعد، خودرو تاکتیکی

کد خبر 1759304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha