صرف هزینه‌های فرهنگی در موارد غیرفرهنگی آسیب‌زا خواهد بود

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در حوزه فرهنگی بیش از ۲۰ دستگاه و نهاد با بودجه مشخص، متولی اجرای برنامه های فرهنگی هستند ولی متأسفانه شاهد خروجی مطلوبی از سوی این نهادها نیستیم و یکی از علت‌های اصلی آن، صرف هزینه های فرهنگی در جای غیر واقعی و خارج از چارچوب قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران،  حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۱۴۰۳ که پیش از ظهر امروز چهارشنبه(۲۹فروردین ماه) با حضور اعضای این جلسه برگزار شد، گفت:در سال جدید برنامه های فرهنگی باید با جدیت و بیشتری پیگیری و عملیاتی شود. علیرغم همه تلاش هایی که صورت میگیرد، جای برنامه های فرهنگی قوی، با محتوا و مردم پسند در شهرستان خالی است. البته برای تحقق این امر مهم، مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های بسیار خوب جوانان نخبه و صاحب ایده در شهرستان، گره گشاست.  

وی در ادامه گفت: ما در هر مقطع از زمان کار را به دست مردم دادیم سود کردیم و هرجا کار را از دست مردم گرفتیم با مشکلاتی مواجه شدیم. در برخی از مواقع ضعف ما در حوزه فرهنگی مشهود است و به اصطلاح دچار یک تنبلی فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام حسینی به مبانی اسلامی و دینی در حوزه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه برخی ها آن را به پای دین و اسلام می گذارند، در صورتیکه که اسلام دین با نشاط و پویایی است ولی ما نتوانستیم آن طور که باید و شاید آنرا برای عموم مردم پیاده کنیم.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی پردیس در پایان ضمن گله مندی از عملکرد برخی دستگاه های فرهنگی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی بیش از ۲۰ دستگاه و نهاد با بودجه مشخص، متولی اجرای برنامه های فرهنگی هستند ولی متأسفانه شاهد خروجی مطلوبی از سوی این نهادها نیستیم و یکی از علت‌های اصلی آن، صرف هزینه های فرهنگی در جای غیر واقعی و خارج از چارچوب قانونی است که جا دارد دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 1759313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha