همه امکانات برای جبران خسارات به سیل زدگان بسیج شود

مخبر در جلسه هیات دولت این هفته به همه دستگاه‌های مسئول دستور داد که همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل زدگان بسیج کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در جلسه امروز( چهارشنبه ۲۹ فروردین) هیات دولت که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳» مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت رسیدگی هر چه سریعتر به سیل زدگان در مناطق جنوبی کشور تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های کشور،‌ نیرو و راه و شهرسازی موظف هستند همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل زدگان بسیج کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه امسال تاکید کرد: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی است و ضروری است تمام بخش‌ها در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه همکاری کنند تا زمینه توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور به بازدید روز گذشته خود از پارک فناوری پردیس اشاره و تاکید کرد: با تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات و دستاوردهای بزرگی در این پردیس انجام شده و تعداد زیادی از نخبگان جوان که سرمایه کشور هستند با پارک‌های علمی همکاری می‌کنند.

مخبر با اشاره به عملیات افتخارآمیز و مقتدرانه اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره کرده، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی‌های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

وی با تاکید بر اینکه جوانان سرمایه و آینده کشورمان هستند، تصریح کرد: رشد اقتصادی باید با تکیه بر همت و تلاش جوانان صورت گیرد. برای تحقق شعار سال و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید فعال شوند چرا که این شرکت‌ها راه میانبر برای رشد تولید هستند و جهش اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با دانش و تکنولوژی محقق می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص مطالبات عقب افتاده حق التدریس اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا هرچه سریعتر مطالبات آنان تامین و پرداخت شود.

وی با قدردانی از سازمان صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، از سازمان صدا و سیما خواست تا زمینه انعکاس هر چه بیشتر خدمات بخش‌های مختلف دولت را فراهم کند.

در این جلسه، همچنین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص پروژه ملی قطار شهری گفت: این پروژه با کمک شهرداری تهران و وزارت کشور به ثمر رسیده است و به زودی متروی تهران شاهد استفاده از قطار ملی خواهد بود.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما نیز با تأکید بر ضرورت حمایت سازمان صداوسیما از تلاش‌ها و اقدامات دولت ادامه داد: طرح حمایت مالی معاونت علمی از برنامه‌های رسانه‌ای دانش‌بنیان‌ها اثر خوبی برای تقویت و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

کد خبر 1759326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha