واکنش عراق به عدم تصویب پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای از ناکامی شورای امنیت بین المللی برای تصویب پیش نویش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه از شکست شورای امنیت در تصویب پیش نویس قطعنامه مبنی بر اعطای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: فلسطین از حق تاریخی برای ایجاد کشور برخوردار است و سلب این حق به منزله نقض حقوق مردم فلسطین است که منطقه را در معرض خطر بی‌ثباتی دائمی قرار داده است و به ویژه با توجه به ادامه جنگ علیه غزه و شکست تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به بحران، پیامدهای ویرانگری را به دنبال دارد.

این پیش نویس که توسط الجزایر ارائه شده بود، «پذیرش کشور فلسطین به عنوان یک عضو کامل در سازمان ملل » را توصیه می کرد. دوازده عضو شورای امنیت با آن موافقت کردند و آمریکا با آن مخالفت کرد. انگلیس و سوئیس نیز به آن رای ممتنع دادند.

پیش نویس قطعنامه توسط الجزایر به مجمع عمومی ارائه شد و در آن  خواسته شده بود کشور فلسطین را به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد بپذیرند و این پیش نویس، مورد حمایت ۱۲ عضو قرار گرفت که با مخالفت ایالات متحده آمریکا روبرو شد و سوئیس و بریتانیا از رای گیری درباره آن امتناع کردند.

ایالات متحده آمریکا برای دومین بار متوالی از حق وتوی خود در شورای امنیت برای کنار گذاشتن پیش نویس قطعنامه الجزایر درباره فلسطین استفاده کرد.

کد خبر 1759563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha