منع عضویت فلسطین در سازمان ملل رنج فلسطینی‌ها را تشدید می‌کند

سازمان همبستگی کشورهای اسلامی نسبت به عدم تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ اعطای عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « qna»، سازمان همبستگی کشورهای اسلامی نسبت به عدم تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ اعطای عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممانعت از پذیرش فلسطین به عنوان یک عضو اصلی در سازمان ملل متحد، درد و رنج مردم مظلوم آن را تشدید می کند، ناسازگاری اشغالگران را برای ادامه نقض بی‌رویه قوانین بین المللی ترغیب می کند و مانعی مهم در راه پیگیری عادلانه حق مردم فسلطین است.

در این بیانیه آمده است که عدم عضویت فلسطین در سازمان ملل مانعی بزرگ بر سر صلح فراگیر است که همه طرف ها به دنبال آن هستند.

سازمان همبستگی کشورهای اسلامی بار دیگر بر تقاضای خود از جامعه بین‌المللی تاکید کرد و از آنها خواست تا مسئولیت‌های خود را با توقف حملات اشغالگران اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه، حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و ایجاد کشور خود در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتخی بیت‌المقدس شرقی بر عهده بگیرد.

این سازمان تصریح کرد که داشتن یک کشور مستقل در سرزمین‌های اشغالی و تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت این کشور مطابق با طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی مربوطه حق مردم فلسطین است که باید به آنها داده شود.

در این بیانیه آمده است که عدم اعطای حق عصویت فلسطین در سازمان ملل نشان دهنده محروم کردن فلسطینی‌ها از حق داشتن یک کشور مستقل و دیگر حقوق پایمال شده آنهاست.

کد خبر 1759564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha