«استقلال»؛ هشتمین مسجد بزرگ جهان + عکس

مسجد «استقلال» در جاکارتای اندونزی با معماری بی نظیر خود، بزرگ‌ترین مسجد جنوب شرق آسیا و هشتمین مسجد بزرگ جهان است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: اندونزی از پر جمعیت‌ترین کشورهای اسلامی است که دارای مساجد زیادی نیز است و به همین دلیل مسجدی بزرگ ساخته است که ساخت آن ۱۴ سال طول کشیده است.

مسجد «استقلال» از بزرگ‌ترین مساجد جنوب شرق آسیاست و هشتمین مسجد بزرگ جهان است که در کنار کلیسای جامع جاکارتا واقع شده است.

مسجد «استقلال» در میدان مردیکا واقع شده است و با قرار گرفتن در کنار کلیسا، همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان در جامعه بسیار متنوع و غنی اندونزی را نشان می‌دهد.

گردشگرانی که از کشورهای اروپایی به این مسجد می‌آیند، از سبک معماری منحصربه‌فرد آن لذت می‌برند.

«استقلال» اندونزی، هشتمین مسجد بزرگ جهان+عکس

این مسجد ۵ طبقه دارد و دارای حیاط‌ بزرگی است که چشم‌ها را به خود جلب می‌کند. این مسجد دارای دو گنبد بزرگ و مناره ای به طول ۹۰ متر دارد و سقف آن  با تزئینات اسلیمی و اشکال و رنگ‌های مختلف تزیین شده است.

دولت اندونزی در ۱۹۷۵ میلادی برای ساخت «مسجد ملی» اقدام کرد و مسجد استقلال را ساخت که برای  ۱۲۰ هزار نمازگزار ظرفیت دارد. این مسجد ملی به یادبود استقلال از هلند ساخته شده است.

«استقلال» اندونزی، هشتمین مسجد بزرگ جهان+عکس

حیاط بیرونی مسجد را دریاچه‌ای مصنوعی احاطه کرده است و یک چشمه و بازار دارد. مسجد استقلال جاکارتا دارای هفت ورودی - به عنوان عدد مقدس و الهی که اسماء الهی نیز بر روی آنها گذاشته شده - است. طبقه زیرین مسجد محل وضوخانه و همچنین سرویس بهداشتی است و تالار اصلی مسجد نیز در طبقه اول قرار دارد.

فعالیت این مسجد تنها به اقامه نمازهای واجب خلاصه نمی شود، بلکه فراتر از آن و تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن کریم، آموزش جنبه های عبادی و تبیین مناسک حج و عمره از طریق دوره های آموزشی در طول سال در آن انجام می‌شود.

«استقلال» اندونزی، هشتمین مسجد بزرگ جهان+عکس

کد خبر 1759756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha