اختصاص ردیف مستقل بودجه‌ای برای خسارت‌های سیل

سعیدی درخصوص اقدامات مجلس برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی گفت: پیشنهاد کردیم یک ردیف مستقل جبران خسارات سیل و پیشگیری از حوادث در قانون بودجه پیش بینی شود و امیدوارم در مجلس و در کمیسیون تلفیق بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

معین الدین سعیدی با اشاره به سیل اخیر در چابهار به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: اقلیم آن منطقه ثابت کرده است که هر از گاهی شاهد تکرار و توالی اتفاقاتی نظیر سیل اسفند و فروردین هستیم. این ثابت می کند که چند نکته اصلی در این منطقه از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

آبخیزداری در منطقه معجزه می کند/ اقدامات پیشگیرانه برای ماندگاری آب

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت های مدیریت بحران در منطقه چابهار ایجاد شود تا در شرایط سخت در کنار مردم باشد مضافا تدبیر لازم برای پیشگیری های لازم در حوزه آبخیزداری صورت بگیرد، مهار آب های مرزی در قالب ایجاد بندهای بتنی زودبازده در مسیر رودخانه های فصلی و لایروبی رودخانه ها و ایجاد زیرساخت هایی نظیر چاه نیمه ها که می تواند باعث ماندگاری آب و جلوگیری از هدررفت آب شود.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای تحقق ماندگاری آب و جلوگیری از هدررفت آب باید تامین شود، خاطرنشان کرد: نیاز است نگاه مان نسبت به مسائل سیستان و بلوچستان مخصوصا در حوزه حوادث طبیعی تغییر یابد.

سعیدی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اثر تخریب زیرساخت‌های آب و برق و راه، یادآور شد: تخریب زیرساخت ها باعث شد تا ارائه خدمات به سیل زدگان با مشکلات زیادی همراه باشد.

در حوزه اعتبارات و منابع و تجهیزاتی که باید در این منطقه مستقر شود و تا زمانیکه این موضوع را به رسمیت نشناسیم و اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد ما شاهد وقوع حوادث مشابه و بروز خسارات و آسیب در این منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان از سیل اخیر خسارات زیادی دیده‌اند و باید برای جبران خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها بودجه اعتباری در نظر بگیریم.

سعیدی درخصوص اقدامات مجلس برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی گفت: پیشنهاد کردیم یک ردیف مستقل جبران خسارات سیل و پیشگیری از حوادث در قانون بودجه پیش بینی شود و امیدوارم در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون تلفیق بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بارش‌های سیل‌آسا که در هفته پایانی فروردین ماه جنوب کشور را فراگرفت، بیشترین بارش‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان در شرایطی رقم زد که این منطقه پیش از نوروز نیز متاثر از سیل و بارش‌های شدید بود.

بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش های سیل آسا به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آبرسانی شود.

تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در پی این وضعیت احمد وحیدی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان سفر کرد و همراه با استاندار سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات در میدان و در بین مردم در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

کد خبر 1759835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha