«مسلمان بودن در عصر امروز»، انعکاس صدای مسلمانان در غرب

نویسنده پاکستانی الاصل بریتانیایی، کتابی با تمرکز بر صدای مسلمانان در غرب که اخیرا به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تنبیه و مجازات می‌شوند، منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «geo.tv»، دکتر «ثاقب اقبال قریشی»،نویسنده پاکستانی الاصل بریتانیایی، کتابی با تمرکز بر صداهای مسلمانان در غرب که به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها در زندگی تنبیه می‌شوند، منتشر کرده است.

کتاب دکتر قریشی با عنوان «مسلمان بودن در عصر امروز و اسلام هراسی» در زمانی دردناک برای مسلمانان غرب منتشر شده است و ذره ای از مواضع خود عقب نشینی نمی کند.

یکی از موضوعات کلیدی کتاب، تجهیز مسلمانان به ابزارهای بهتر برای به چالش کشیدن اسلام هراسی در غرب است.

در این کتاب آمده است که اسلام هراسی به طرق مختلف آشکار می شود، از جمله این ایده که مسلمانان خشن هستند.

قریشی به ژئو نیوز گفت: من از نسل‌های جوان‌تر مسلمانان در بریتانیا انتظار دارم که برای از بین بردن اسلام هراسی قدم بردارند و نشان دهند که اسلام دین خشونت نیست و مسلمانان خشن نیستند؛  تاریخ ما یک تاریخ خشونت آمیز نیست و ما در هیچ یک از بدترین نسل کشی های تاریخ بشر نقشی نداریم پس باید استدلال خود را به همه برسانیم.

از جمله موارد مهمی و واقعیت‌هایی که او در کتاب خود به آن اشاره کرده این است که در طول جنگ های صلیبی، پادشاه ریچارد اول، سه هزار غیرنظامی بی گناه را در یک روز در اوت ۱۱۹۱ کشت و این همان تعدادی است که اسامه بن لادن در ۱۱ سپتامبر کشت، اما پس از ماجرای سپتامبر این مسئله به شدت هئف تبلغیات علیه مسلمانان قرار گرفت.

وی افزود:  تفاوت این است که ما اسامه را دشمن عمومی کردیم اما مجسمه بزرگ ریچارد اول سوار بر اسب را در محوطه پارلمان بریتانیا گذاشتیم؛ در حالی که آنها هر دو قاتل دسته جمعی بودند.

قریشی گفت: چگونه می توانیم یک قتل جمعی را بدنام کنیم اما دیگری را تشویق کنیم؟ ممکن است بگویید که همه اینها در گذشته اتفاق افتاده است است؛اما کتاب «مسلمان بودن در عصر امروز» این واقعیت را نشان می دهد که نرخ سرانه قتل در کشورهای اکثریت مسلمان کمتر از کشورهای غیر مسلمان است.

او می‌افزاید: علی‌رغم داشتن سیستم‌های سیاسی شکننده و آسیب‌پذیر، آن‌گونه که منجر به جنگ‌های داخلی و بی‌ثباتی سیاسی می‌شود، مسلمانان باید احساس غرور کنند که از نظر فرهنگی یک گروه غیرخشونت‌آمیز هستند.

قریشی همچنین در این کتاب بر تاثیرگذاری اسلام و مسلمانان در غرب می‌پردازد و حتی به این مسئله اشاره می‌کند که چگونه بسیاری از کلیساهای مهم در غرب از مساجد سوریه الهام گرفته اند.

این نویسنده خاطرنشان می‌کند با توجه به این تاثیرگذاری نمی‌توان هویت مسلمانان را در غرب نادیده گرفت و اجازه داد تا اسلام هراسی به هر بهانه ای منجر به ایجاد اخلال در زندگی پیروان اسلام شود.

کد خبر 1759899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha