لزوم حل معضلات اساسی خراسان جنوبی از محل مسئولیت اجتماعی معادن

عباس‌زاده بر لزوم مدیریت هزینه‌کرد معادن و صنایع معدنی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی‌ تأکید کرد و گفت: باید از این محل معضلات اساسی و عمومی مردم استان از جمله کمبود فضای آموزشی حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز ظهر (۵ اردیبهشت) در جلسه ساماندهی مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع معدنی استان اظهار کرد: ایده اولیه ساماندهی و نظم‌بخشی به هزینه‌کرد مسئولیت اجتماعی معادن در شورای معادن استان مطرح شد.

وی با اشاره به ساخت مدرسه و تجهیز و ساخت مراکز درمانی و بهداشتی با کمک خیرین در استان، گفت: بخش عمده‌ای از نیازهای عمومی و اجتماعی در کشور با همکاری انجمن‌های خیریه، انجمن‌های عمومی مردمی، خیرین و از محل مسئولیت‌های اجتماعی ساخته می‌شود و البته این مختص جمهوری اسلامی نیست بلکه فرهنگ مشترک انسانی می‌باشد که در همه جای دنیا مرسوم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان ظرفیت معدنی این استان و مسئولیت اجتماعی معادن در قبال مردم و توسعه این منطقه، گفت: مسئولیت اجتماعی غیر از امور خیریه است یعنی در این زمینه بدون منت، مسئولیت داریم و باید هزینه کنیم.

عباس‌زاده بر لزوم مدیریت هزینه‌کرد معادن و صنایع معدنی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی‌شان تأکیدکرد و ادامه داد: باید از این محل معضلات اساسی و عمومی مردم استان از جمله کمبود فضای آموزشی و زیرساختی حل شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۴۰ کلاس درس در استان خراسان جنوبی کمبود است که می‌توان از محل مسئولیت‌ اجتماعی معضل کمبود فضای آموزشی در استان را رفع کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان در حال اجرا است و ایمیدرو تأمین ۲۰ درصد هزینه مورد نیاز آن را از محل مسئولیت اجتماعی خود متعهد شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: همچنین برای احداث پست برق شاهکوه تا هیرد، دولت ۲۷۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی دولت مصوب کرد که ایمیدرو پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حوزه مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع معدنی باید احیا و هزینه‌کردهای این حوزه در استان ساماندهی شود، گفت: باید اقداماتی متمرکز و زیرساختی از محل مسئولیت اجتماعی معادن در استان انجام شود.

معاون استاندار پیشنهاد داد: صندوق مسئولیت اجتماعی معادن در خراسان جنوبی در راستای استفاده هر چه بیشتر از توان و ظرفیت معادن و صنایع معدنی موجود در استان راه‌اندازی شود.

عباس‌زاده در پایان گفت: هزینه‌کرد ۲۰ درصد از مالیات معادن خراسان جنوبی برای توسعه استان پیگیری می‌شود.

معادن خراسان جنوبی ۸۵ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی هزینه کردند

احمد آریافر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این جلسه گفت: بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان پیشران اقتصادی استان باید بیش از پیش به گونه‌ای عمل کنند که توجه مردم را به خود جلب کنند.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه تلاش‌های بسیار خوبی در حوزه معدن و صنعت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در استان صورت گرفته اما از آن جایی که سازوکار درست، نظم و یا متولی نداشته است لذا توقع و انتظارات مردمی روز به روز در خصوص مسئولیت اجتماعی معادن بیشتر می‌شود.

آریافر بیان کرد: معادن خراسان جنوبی سال گذشته بیش از ۸۵ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی خود در استان هزینه کردند که در شورای معادن استان مصوب شد باید این هزینه‌ها با محوریت اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت ساماندهی شود.

کد خبر 1760013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha