بیش از ۴۰ عنوان برنامه در دستور کار کانون خدمت رضوی کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بیش از ۴۰ عنوان برنامه در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها جشن‌های «زیر سایه خورشید» است.

«ستار هدایت‌خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: دهه کرامت به نام دو فرزند امام موسی کاظم علیه السلام که منشا برکات در کشور ما بودند یعنی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و عالم آل محمد حضرت امام رضا علیه السلام است که برنامه‌هایی از سال‌های گذشته توسط کانون‌های خدمت رضوی استان در دستور کار قرار دارد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بیش از ۴۰ عنوان برنامه در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها جشن‌های «زیر سایه خورشید» است.

وی ادامه داد: جشن «زیر سایه خورشید» بیش از ۱۰ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری بوده و در این مدت خدام حرم رضوی با پرچم متبرک امام رضا (ع) در همه شهرها، بسیاری از روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا می‌کنند.

هدایت خواه خاطرنشان کرد: این کاروان با اقشار مختلف مردم دیدار دارند و بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه نیز توسط کاروان «زیر سایه خورشید» در دستور کار آنها قرار دارد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در کانون‌های خدمت رضوی امسال شعار ما در دهه کرامت «همه خادم الرضائیم» در جهت خدمت به شیعیان امام رضا علیه السلام است.

وی به عناوین برنامه‌های دهه کرامت که توسط کانون‌های خدمت رضوی پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: روز نخست، روز جمعه و میثاق با ولایت است که خادم یاران در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند، سخنرانی مدیر استانی و دبیران شهرستانی خدمت رضوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

هدایت خواه یادآور شد: در روز دوم با عنوان «میثاق یاران» بازدید از خانواده شهدا، عیادت از جانبازان، آزادگان و حضور در آسایشگاه‌ها، برپایی جشن برای فرزندان شهدا و اهدای هدیه جشن تولد با اولویت جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر مد نظر قرار دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز سوم «پاتوق کتاب» است که بحث کتاب و کتابخوانی و همچنین تعلیم و تربیت، برگزاری نشست‌های کتابخوانی، معرفی کتاب و نقد و بررسی آن به ویژه کتاب‌های مرتبط با امام رضا علیه السلام و مورد تقریر مقام معظم رهبری انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه آستان قدس نیز همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان را در این زمینه در دستور کار دارد.

هدایت خواه یادآور شد: در روز چهارم «رواق دعبل» را داریم که در واقع در قالب شب شعر رضوی بوده و در امامزادگان با همکاری اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در روز چهارم برگزاری اجتماع «نوجوانان رضوی» اعم از دختر و پسر را داریم که حدود ۳۲ اجتماع استانی با موضوعات آموزشی و تربیتی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه میز مشاوره در صحن های متبرک به همت کانون مشاوره مددکاری رضوی و با حضور مشاوران برگزار می‌شود، افزود: «چهارشنبه‌های امام رضایی» را داریم که در چهارشنبه ششم ذی‌القعده با حضور در مدارس و مناطق محروم حاشیه شهر با حضور خادم یاران و به احتمال زیاد خادمان حرم امام رضا علیه السلام شعرخوانی و مداحی، برپایی اجتماع با موضوع حمایت از فلسطین و مردم غزه پیش بینی شده و نشان می‌دهد مسئله غزه در دستور قرار گرفته است.

هدایت خواه «یاد یاران» را عنوان برنامه بعدی دانست که حضور در مزار شهدا و غبارروبی آنها انجام می شود و اظهار کرد: این روز، روز شهدای جبهه مقاومت است که با حضور بنیاد شهید، شهرداری و اوقاف برگزار می‌شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در قالب «یاد یاران دو» که مربوط به عیادت از خادم یاران رضوی است و در قالب این طرح خادم یاران بیمار مورد سرکشی قرار می‌گیرند، بیان کرد: «یاد یاران سه» روز پنجشنبه برگزار می‌شود و خانواده‌های خادم یاران متوفی مورد سرکشی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی نمایشگاه و بازارچه سرای خاتون در دستور کار قرار گرفته که با برگزاری نمایشگاه، درصدی از درآمد آن را برای دختران غزه پیش بینی کنند و در این نمایشگاه محصولات مخصوص دختران و بانوان عرضه شود.

هدایت حواه بیان کرد: میز خدمت نیز در نماز جمعه هشتم ذی‌القعده با حضور خادم یاران رضوی و همچنین نهادهایی که آمادگی همکاری داشته باشند در مصلی های برگزاری نماز جمعه برپا خواهد شد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همایش پیاده روی روز جمعه، هشتم ذی‌القعده برای خانواده‌های خادم یاران پیش بینی شده، گفت: تجلیل از خادمان ملت در نهادهایی مثل نیروهای مسلح، هلال احمر، پاکبان‌ها و امثال این‌ها مد نظر بوده و از آنان تجلیل خواهد شد.

وی بحث «ایران جوان و شکوه مادری» را نیز در دستور کار دانست و افزود: در قالب این طرح از مادرانی که بیشترین فرزند را تربیت کرده‌اند (بیش از پنج فرزند) از آنها تجلیل خواهد شد.

هدایت خواه با بیان اینکه کاروان شادپیمایی یکشنبه، دهم ذی‌القعده در سطح شهر برگزار خواهد شد و در روز دوشنبه آزادسازی مادران معسر در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: «نوای ملکوت» همزمان در مساجد گزار می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم که همه ادارات در ایام دهه کرامت در ساعت هشت به یاد امام هشتم، صلوات خاصه امام رضا علیه السلام پخش شود.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در قالب طرح «نذر خون» خادم یاران رضوی در مراکز انتقال خون حضور پیدا کرده و خون خود را اهدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: «یا ضامن آهو» در زمینه ورود به زندان‌ها و ندامتگاه‌ها و برپایی جشن برای زندانیان نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
وی تاکید کرد: پویش ملی «نسل رضوی» را داریم که توسط کانون خانواده رضوی با حضور در زایشگاه‌ها و عیادت از مادرانی که فرزند تازه متولد شده دارند، از آنها عیادت و هدیه‌ای تقدیم خواهد شد.
هدایت خواه ادامه داد: پویش ملی «هدیه امام» را داریم که در قالب آن هدیه به نوعروسان مناطق محروم مد نظر قرار دارد و با کمک نهادهای متولی مثل کمیته امداد، سپاه و امثال آنها بتوانیم در این راستا گام برداریم.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «یک استکان بهشت» را داریم که در قالب برگزاری چایخانه‌های امام رضا (ع) تحت عنوان ایستگاه‌های صلواتی به همت خادم یاران رضوی و با کمک سایر نهادها در مناطق مختلف استان برگزار خواهیم کرد.
وی برگزاری «کلام نور» در قالب کرسی طرح تلاوت که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: نذر شفا را داریم و در قالب آن گروه پزشکی سلامت در مناطق مختلف استان حضور پیدا می‌کنند.
هدایت خواه با اشاره به اینکه طرح «معین الضعفا» به عنوان یک الگوی جهادی در مناطق محروم برگزار می‌شود، ادامه داد: «گره گشایی به رسم اهل بیت» نیز از طریق اصناف صورت می‌گیرد و پیشنهاد می‌شود اصناف علاقه مند به عشق امام رضا علیه السلام در این دهه حداقل هشت درصد تخفیف در فروش اجناس به ویژه برای افراد نیازمند را در دستور کار داشته باشند.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در قالب «نشان ارادت» به ورزشکارانی که در سطح ملی مقام کسب کردند این نشان توسط خانه‌های خدمت رضوی به آنها اهدا می‌شود.
وی تجلیل از نخبگان علمی، برترین‌های کنکور، ورزشی و ... مشق کرامت در قالب میزهای خطاطی اسامی و القاب امام رضا علیه السلام را یادآور شد و ادامه داد: میثاق با امام در قالب جشن امام رضا علیه السلام با حضور خادمان امام رضا علیه السلام در شهرستان‌های استان را در دستور کار داریم.
هدایت خواه با بیان اینکه در قالب «رواق خدمت»، سفره کرامت و اطعام تعدادی از نیازمندان صورت می‌گیرد که فقط برای کارگران حدود ۲۰ هزار غذا در نظر گرفته شده، گفت: مجموعه‌ای از این برنامه‌ها در سطح استان با همکاری دبیران کانون خدمت رضوی در شهرستان‌های استان کهگیلویه بویراحمد با حضور خدام و خادم یاران رضوی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود نهادهای مختلف در حیطه خود همکاری لازم را برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت داشته باشند.
کد خبر 1760133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha