دوره «مهارت‌های تربیتی و رسالت بانوان‌» ویژه طلاب خواهر شهرستان بختگان برگزار شد

حجت الاسلام اسدی گفت: دوره «مهارت های تربیتی و رسالت بانوان» با حضور ۶۵ طلبه خواهر در شهرستان بختگان برگزار شد.

حجت الاسلام احساس اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس با اشاره به برگزاری دوره مهارت های تربیتی و رسالت بانوان با حضور ۶۵ طلبه خواهر در شهرستان بختگان، گفت: ترویج مفاهیم قرآنی، تقویت مهارت‌های زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی نقش بانوان طلبه و رسالت آنها در جامعه است.

مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینکه بانوان نقش بی‌بدیلی در جامعه داشته و به عنوان نیمی از جامعه در راستای فرهنگ‌سازی و تربیت و آگاه‌ سازی نقش فعالی ایفا می‌کنند، افزود: رسالت بانوان را انسان‌ سازی و تربیت انسان‌ها به عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین مولفه در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه با تربیت فرزندان صالح کمک بزرگی به ایجاد جامعه‌ای سالم و معنوی خواهد شد، بیان کرد: ترویج مفاهیم تعالی قرآنی، تقویت مهارت‌های زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و نقش زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از دیگر تاثیرات نقش زنان و رسالت آنها در جامعه است که باید بانوان توجه جدی به این موارد داشته باشند.

به گفته این کارشناس حوزه دین، نقش بانوان در توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی به عنوان یک نیاز ضروری در جامعه است و  نیاز ضروری جامعه ما در حال حاضر تربیت قرآنی بوده و باید قرآن وارد زندگی همه مردم شود و مفاهیم قرآنی در زندگی جاری و ساری شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه با وجود داشتن تشکل‌هایی مانند بانوان فرهیخته و فعالان قرآنی و فرهنگی می‌تواند گام ارزشمندی در راستای ایجاد راهکارهای علمی برای توسعه فرهنگی و دینی جامعه بردارد، اذعان کرد: داشتن مهارت تعامل با دیگران و عدم تعامل با دیگران موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه خواهد شد و نباید این مهم را نادیده گرفت.

اسدی با یادآوری اینکه بانوان نقش مهمی در انسان سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه دارند، نقش زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: بانوان با ایجاد آرامش در خانواده می ‌توانند کمک بزرگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کنند.

شایان ذکر است، این کارگاه آموزشی با حضور بانوان فرهیخته طلبه حوزه علمیه خواهران آباده طشک، طلاب فعال در عرصه تبلیغ،امور فرهنگی و قرآنی این شهرستان برگزار شده است.

کد خبر 1760199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha