پیرغلامان حسینی به عنوان یک جریان مردمی باید بهتر دیده شود

امام جمعه کرمان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: این جریان مردمی باید بهتر دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، چهارشنبه(۵ اردیبهشت) در نشست هماهنگی برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی که قرار هست در آستانه ماه محرم امسال به میزبانی کرمان برگزار شود؛ این رویداد را فرصتی طلایی برای  استان دانست تا به صورت رسمی خود را در خدمت دستگاه امام حسین علیه‌السلام قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: البته استان کرمان همواره حسینی بوده اما با این اجلاس می‌تواند خدمات خود را در تابلویی بهتر به کشور و جهان نشان دهد.
وی با اشاره به تجربه بزرگ حاصل از ۲۰ دوره برگزاری این اجلاس اظهار کرد: زمانی در کرمان پذیرای این اتفاق مهم فرهنگی شدیم که تقریباً دو سوم استان‌ها پشت سر گذاشته شده و این می‌تواند فرصت بزرگی برای استان باشد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با افزودن این مطلب که تقریباً همه ظرفیت استان معطوف این اجلاس می‌شود؛ افزود: به همین اندازه باید بهره فرهنگی آن را در استان ببینیم لذا ضمن توجه به استفاده از برکات و تجربیات ۲۰ اجلاسیه قبلی، برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا تاثیر فرهنگی آن در استان بیشتر و ماندگار شود و صرف برگزاری مراسم نباشد.
وی ادامه داد: اگرچه برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی باعث خیر است اما باید از این فرصت بهره لازم را ببریم و کمیته‌های ستاد باید در این حوزه نیز کار کنند تا اثر آن کل استان را در بر بگیرد و ماندگار در ذهن مردم ماندگار باشد.
امام جمعه کرمان با یادآوری این مطلب که جریان امام حسین علیه‌السلام‌ و نهضت امام راحل در اوج غربت انجام شد اما بلافاصله پرده از غربت آن برداشته و تبدیل به جریانی برای حفظ اسلام ناب توسط توده های مردم شد؛ اظهار کرد: این جریان را همواره مردم متولی بودند و آن را به بهترین وجه انجام دادند و نسل به نسل تداوم یافت و در طول تاریخ هر دولتی که اعتقاد و ارادتی به جریان امامت داشته مسیر و معبر را بهتر برای مردم باز کرده و کمک دادند.
وی ادامه داد: ما جمهوری اسلامی را محصول محرم و صفر می‌دانیم که محور آن نهضت امام حسین علیه‌السلام است و  پیرغلامان عصاره جریان مردمی هستند و باید این جریان مردمی بیشتر دیده شود و ارتباط بیشتری با ستاد داشته باشد که در این موضوع نیز باید فکر کرد.

کد خبر 1760227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha