اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

حجت الاسلام ترابیان از اجرای رویداد فرهنگی هنری «صعود» ویژه اعضای کانون های مساجد مازندران با هدف کادرسازی برای مساجد خبر داد و گفت: قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، کارآفرینی، سرود، سواد رسانه ای، بی نهایت شو(اردو)، تئاتر، موبایل گرافی، داستان نویسی، طراحی پوستر، تدوین و خبرنگاری رشته های این رویداد است.

حجت الاسلام محمدترابیان-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران به اجرای رویداد استانی فرهنگی هنری صعود با محوریت تربیت نیروی طراز، مسجد با طراوت و محله با نشاط ذیل قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: این رویداد تربیت محور بوده و بین هزار و ۲۱۹کانون فرهنگی هنری مساجد استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد تقویت کارکرد فرهنگی هنری مساجد را با همکاری نهادهای همسو محله محور مقدم بر هر فعالیتی دانسته و تحقق تمامی اهداف و اجرای برنامه های خود را از طریق ظرفیت های مردمی و سرمایه های محلات می داند، افزود: محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی اهداف این طرح است.

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۳-۲۰سال، خانواده نوجوانان ثبت نام شده و اهالی مسجد محله جامعه هدف این طرح هستند، گفت: رویکرد طرح مسجد پایه و خانواده محور است که به جذب و پرورش نوجوانان با مشارکت حداکثری مردم محله می پردازد و به جای مداخله بیرونی به دنبال خوداتکایی در مسیر پیشرفت و خلق حداکثری ارزش افزوده در درون محله به شکل همزیستی مومنانه می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی رشته ها طی ۶ مرحله شامل: استعدایابی، آموزش، هدایت، تولید، رقابت و عرصه اجرا برای مردم که فرآیندی جامع و کامل است انجام می گیرد، اذعان کرد: گروه سنی ۱۳-۲۰سال که در رویداد ثبت نام می کنند پس از ثبت نام علاوه بر شرکت در کلاس ها به صورت داوطلبانه و جهادی در اجرای برنامه های مسجدی همکاری می نماید.

حجت الاسلام ترابیان با اشاره به اینکه کلاس های این رویداد فرهنگی هنری در ۲سطح تخصصی و عمومی برگزار می شود، تصریح کرد: قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، کارآفرینی، سرود، سواد رسانه ای، بی نهایت شو(اردو)، تئاتر، موبایل گرافی، داستان نویسی، طراحی پوستر، تدوین و خبرنگاری رشته های این رویداد است.

وی با بیان اینکه رویداد صعود در راستای کادرسازی برای مساجد اجرایی خواهد شد، خاطرنشان شد: این رویداد در بازه زمانی یکساله اجرایی شده و در نهایت با برگزاری جشنواره ای برترین های کلاس های برگزار شده در مساجد استان شناسایی و معرفی می شوند.

کد خبر 1760236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha