جامائیکا، رسما کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه و تجارت خارجی جامائیکا اعلام کرد که دولت تصمیم گرفته است رسما کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه و تجارت خارجی جامائیکا پس از مذاکرات در کابینه کشورش گفت: ما همچنان از راه حل دو کشور به عنوان تنها گزینه مناسب برای حل مناقشه طولانی مدت، تضمین امنیت اسرائیل و حمایت از حیثیت و حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کنیم و با به رسمیت شناختن کشور فلسطین، خواستار راه حلی مسالمت آمیز هستیم.

وی اظهار کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور ملل متحد که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز بین کشورها  و همچنین به رسمیت شناختن حاکمیت حقوق بین‌الملل و حق مردم بر خود هستند، مطابقت دارد.

وی ادامه داد: ما در مورد جنگ غزه و تشدید بحران انسانی نگران هستیم و خواستار راه حل مسالمت آمیز بین اسرائیل و فلسطین از طریق گفتگوی دیپلماتیک به جای اقدامات نظامی هستیم.

اسمیت بر حمایت جامائیکا از آتش بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، به ویژه برای زنان و کودکانی که روزانه رنج می برند، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که کشورش از همه تلاش‌ها برای توقف تشدید و برقراری صلح پایدار در منطقه حمایت می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که پیامدهای ناگوار درگیری‌های بیشتر را در نظر بگیرند و به راه‌حل‌های دیپلماتیک متعهد شوند که امنیت، حاکمیت و امنیت مردم را تضمین کند.

با به رسمیت شناختن جامائیکا، تعداد کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند به ۱۴۲ کشور افزایش می‌یابد.

کد خبر 1760244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha